بایگانی‌ها

بهترین لیبل برای محصول کدام است؟

کسب‌وکارهای نوپا:لیبل های پشت چسب دار جنس‌های متنوعی دارند و هر کدام از انها دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند. پس بهتر است قبل از سفارش و چاپ لیبل با این ویژگی‌ها و انواع لیبل آشنا شوید.

به طور کلی لیبل ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

لیبل ها از نظر کاربرد

لیبل ها از نظر جنس

لیبل ها کاربرد بسیار فراوانی دارند به طوری که اگر توجه کنید روی تمام محصولات و یا اجناسی که خریداری می‌کنید، لیبل ها با هدف‌های متفاوت چسبانده شده است. پس قبل از چاپ لیبل باید تعیین کنید که هدف شما از چاپ و طراحی لیبل چیست.

برخی کاربردهای لیبل عبارت است از:

برچسب اطلاعات محصول: این نوع لیبل اطلاعات کالا را شامل می‌شود مانند نام محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نحوه استفاده، مواد استفاده شده و هشدارهای مربوطه

برچسب برند: این نوع لیبل شامل نام و لوگوی برند مربوط به محصول است و به طور کلی در تبلیغات و شناسایی برند مؤثر است

برچسب اکو لیبل: در صورتی که یک محصول دارای ویژگی‌های محیط زیستی خاصی باشد، این نوع برچسب‌ها برای نشان دادن تأثیرات زیست محیطی محصول، مواد قابل بازیافت، انرژی مصرفی و غیره استفاده می‌شوند.

برچسب امنیتی: این نوع لیبل‌ها برای نشان دادن جزئیات ایمنی محصول استفاده می‌شوند، مانند نشان‌ها و علائم ایمنی و هشدارهای مرتبط با محصول

برچسب قیمت: این نوع لیبل‌ها برای نمایش قیمت محصول و همچنین تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه استفاده می‌شوند.

برچسب پلمپ / اصالت / گارانتی: گاهی برای نشان دادن اصالت محصول، پلمپ بودن ویا گارانتی محصول از نوع خاصی از لیبل استفاده می‌شود.

کاربردهای لیبل فقط به موارد فوق محدود نمی‌شود و هر شخص، شرکت یا صنعت طبق نیاز خود لیبل متناسب را سفارش می‌دهد.

انواع لیبل ها از نظر جنس:

به طور کلی لیبل ها ازنظر جنس شامل لیبل کاغذی و لیبل پی وی سی و لیبل گچی (تخریب شونده) می‌باشند. لازم به ذکر است که لیبل پی وی سی تنوع بالایی دارد و به همین دلیل گاهی زیرشاخه‌های لیبل پی وی سی به عنوان جنس لیبل مجزا شناخته می‌شود. انواع لیبل پی وی سی عبارت است از:

لیبل متالایز (نقره‌ای / طلایی)، لیبل شیشه‌ای (شفاف و نیمه شفاف)، لیبل سفید (صدفی / سفید مات و براق)

چه جنس لیبل برای چه محصولی مناسب است؟

با توجه به اینکه قرار است لیبل روی چه سطحی چسبانده شود باید جنس لیبل تعیین وانتخاب شود. به عنوان مثال:

لیبل محصولات ارایشی: استفاده از لیبل پی وی سی به خاطر ضدآب بودن و چسبندگی بالا. شاید محصولات ارایشی در مجاورت آب قرار نگیرند ولی ممکن است مایع داخل ظرف به دلایل مختلف به سطح ظرف نشت پیدا کند.

لیبل محصولات خوراکی و مواد غذایی مانند لیبل عسل یا ادویه جات: معمولاً از لیبل کاغذی استفاده می‌شود. برای اینکه مقاومت لیبل کاغذی در برابر رطوبت افزایش یابد می‌توان از روکش سلفون استفاده کرد. همچنین برای جلوه بیشتر لیبل می‌توان از سایر خدمات پس از چاپ نظیر طلاکوب / نقره کوب، یووی و یا رنگهای پنتون استفاده کرد.

لیبل محصولات شوینده نظیر ریکا، شامپو: به علت مجاورت بیشتر محصولات شوینده با رطوبت و آب، لیبل پی وی سی مناسب است.

بهترین لیبل از نظر چسبندگی:

میزان چسبندگی لیبل علاوه بر کیفیت چسب لیبل، به ظرف یا سطحی که قرار است لیبل چسبانده شود نیز بستگی دارد. اگر جنس سطح مورد نظر شیشه‌ای باشد و کیفیت چسب لیبل هم خوب باشد، هیچ محدودیتی در انتخاب جنس لیبل ندارید زیرا چسبندگی تمامی لیبل ها روی سطح شیشه‌ای خوب است. اگر قصد دارید لیبل را روی کارتن ویا سطح کاغذی بچسبانید، استفاده از لیبل کاغذی پیشنهاد می‌شود ولی اگر لیبل را برای روی بطری پلاستیکی و یا سطح پلاستیکی می‌خواهید، استفاده از لیبل پی وی سی توصیه می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که اگر بطری یا ظرف پلاستیکی شما از پلاستیک مواد کهنه تهیه شده باشد امکان دارد چسبندگی لیبل را کاهش دهد.

قیمت لیبل:

از نظر قیمتی، لیبل کاغذی قیمت بسیار کمتری نسبت به لیبل پی وی سی دارد ولی با توجه به ویژگی‌های محصول و یا سطحی که قرار است لیبل چسبانده شود باید جنس برچسب را انتخاب کنید. البته برای محصولاتی که در مجاورت مستقیم با مایعات، اب و رطوبت نیستند می‌توان از لیبل کاغذی با روکش سلفون استفاده کرد. استفاده از روکش سلفون (مات / براق) علاوه بر اینکه لیبل را در برابر رطوبت و همچنین پاره شدن مقاوم می‌کند، جلوه لیبل را نیز افزایش می‌دهد.

برای لیبل پلمپ / اصالت / گارانتی از چه جنس لیبل استفاده می‌شود؟

برای حفظ امنیت و همچنین اطمینان از اصالت و پلمپ بودن محصول از لیبل گچی (تخریب شونده) استفاده می‌شود که پس از چسباندن دیگر بصورت یک تکه قابل جدا شدن نیست و اگر قصد جدا کردن ان را داشته باشید باید لیبل را تخریب کنید.

سخن پایانی

طبق مطالب گفته شده، لیبل ها انواع مختلفی دارند و باید با شناخت از ویژگی لیبل ها، یک لیبل متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. مجموعه چاپ سورن با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در صنعت چاپ و بسته بندی، اماده ارائه مشاوره و همچنین طراحی و چاپ لیبل و سایر محصولات چاپی با بالاترین کیفیت است. شما می‌توانید نمونه کارهای چاپ سورن را در وبسایت این مجموعه به ادرس https://sorenprinting.com/ مشاهده نمائید.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه