بایگانی‌ها

تبدیل ساختمانهای قدیمی در برزیل به مرکز کسب و کار فناوری

کسب‌وکارهای نوپا:تبدیل ساختمانهای قدیمی در برزیل به مرکز کسب و کار فناوری نقش مهمی در پیشرفت برزیل داشته است.در اواخر دهه ۱۹۹۰میلادی ، رسیف، در سواحل شمال شرقی برزیل، رو به زوال بود. مرکز تاریخی زیبای آن، که از ساختمان‌های استعماری قرن هفدهم با تأثیرات هلندی، پرتغالی و فرانسوی تشکیل شده بود، در بی‌توجهی قرار گرفته بود، که منعکس‌کننده بحران اقتصادی عمیقی بود که با صنعتی‌زدایی بدتر شده بود. بسیاری از جوانان برای یافتن فرصت‌هایی در مراکز تجاری سائوپائولو و ریودوژانیرو از شهر فرار می‌کردند یا به خارج از کشور می‌رفتند. چیزی باید تغییر می کرد.

در سال ۲۰۰۰، گروهی از بازرگانان، مقامات دولتی و دانشگاهیان چشم‌اندازی برای بازسازی مرکز تاریخی رسیف با ساختن یک منطقه فناوری جدید ارائه کردند. با ۶.۸میلیون دلار جمع‌آوری شده از خصوصی‌سازی شرکت برق محلی، پورتو دیجیتال، یک سازمان غیرانتفاعی را با مأموریت تبدیل Recife به مرکزی برای فناوری و صنایع خلاق ایجاد کردند. به گفته کلودیو مارینیو، مهندس شهرسازی که یکی از مغز متفکران استراتژی پورتو دیجیتال بود، این طرح – “روشی متهورانه برای نشان دادن زندگی هوشمندانه سائوپائولو در شمال شرقی” – رادیکال تر از یک پارک فناوری بود. . مارینیو مفاهیمی را که در شهرهایی مانند پاریس دیده می‌شود، مانند «پیاده‌روی» به کار برد، به این معنی که افراد برای رسیدن به مکان‌های اصلی اکوسیستم مانند دفاتر، بارها، و فضاهای فرهنگی برای کار و معاشرت نباید بیش از ۱۵دقیقه پیاده‌روی کنند. او می‌گوید این برنامه‌ریزی بر «برخوردهای اتفاقی، خوش شانس و خوشبختی» تأکید دارد. چنین شرایطی سرریز دانش را بسیار محتمل تر می کند و البته کسب و کار انجام می شود.

در حقیقت نزدیک به ربع قرن پس از راه‌اندازی، Porto Digital Recife را به یک مرکز با حسن نیت برای بخش‌های نوظهور فناوری و اقتصاد خلاق برزیل با بیش از ۳۵۰ ساکن، از بازیگران جهانی گرفته تا استارت‌آپ‌های پیشرفته تبدیل کرده است. این صنعت بیش از ۱۷هزارنفر را استخدام کرده که بسیاری از آنها از دانشگاه محلی، دانشگاه فدرال پرنامبوکو، که دارای یکی از دوره های برتر علوم کامپیوتر برزیل است، بیرون آمده اند. اکنون این هاب دوباره به آینده نگاه می کند و امیدوار است از موفقیت های خود برای رهبری برزیل در زمینه های جدید نوآوری، مانند هوش مصنوعی مولد، استفاده کند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه