بایگانی‌ها

با مشاغل قدیمی آشنا شوید

کسب‌وکارهای نوپا:مشاغل قدیمی عمدتاً به دلیل نیازهای اولیه بشر به وجود آمدند. مشاغلی مانند کشاورزی، ابزارسازی و نجاری در نتیجه آفرینش های اولیه بشر مانند ابزارآلات و کشاورزی پدید آمدند.با این حال، حتی امروزه، صرف نظر از دیجیتالی شدن و مدرن سازی، برخی از این مشاغل قدیمی همچنان وجود دارند زیرا با اکثر نیازهای اولیه انسان سروکار دارند.

معلم

معلمی نه تنها در سرتاسر جهان یک حرفه اصیل تلقی می شود و همواره در محیط اجتماعی جای افتخار دارد. در واقع از معلمان معروف باستانی مانند Dronacharya، واعظان مذهبی مانند سری Ramakrishna Paramahamsa گرفته تا معلمان مدرن امروزی مانند دکتر Radhakrishnan، معلمان بسیار مورد توجه بوده اند. حتی امروزه، اگرچه مقیاس های دستمزد معلمان پایین است، اما همچنان یکی از مشاغل مورد علاقه است.

نویسنده

نویسندگان از قدیم الایام در دربار شاهان و پادشاهان مناصب بزرگی داشته اند. انواع مختلفی از نویسندگان مانند کاتبان، شاعران، ترانه سرایان و زندگی نامه نویسان در دربار سلطنتی وجود داشت. برای مثال، نویسندگان یونان باستان تأثیر شگرفی بر جامعه غربی و نویسندگانی مانند افلاطون داشته‌اند، و ارسطو هنوز به خاطر مشارکت‌هایشان در فلسفه به یاد می‌آید. در هند نیز نویسندگان بزرگی مانند رابیندرانات تاگور، آرک نارایان و بسیاری دیگر داشته ایم. امروزه نویسندگی به حرفه ای عظیم تبدیل شده است که شامل محتوا، نویسندگی روزنامه نگاری و فنی نیز می شود و نویسندگان تقاضای زیادی دارند.نویسندگان از قدیم الایام در دربار شاهان و پادشاهان مناصب بزرگی داشته اند. انواع مختلفی از نویسندگان مانند کاتبان، شاعران، ترانه سرایان و زندگی نامه نویسان در دربار سلطنتی وجود داشت. برای مثال، نویسندگان یونان باستان تأثیر شگرفی بر جامعه غربی و نویسندگانی مانند افلاطون داشته‌اند، و ارسطو هنوز به خاطر مشارکت‌هایشان در فلسفه به یاد می‌آید. در هند نیز نویسندگان بزرگی مانند رابیندرانات تاگور، آرک نارایان و بسیاری دیگر داشته ایم. امروزه نویسندگی به حرفه ای عظیم تبدیل شده است که شامل محتوا، نویسندگی روزنامه نگاری و فنی نیز می شود و نویسندگان تقاضای زیادی دارند.

حسابداران

حسابداران دربار سلطنتی حسابداران زیادی داشت تا مالیات های پرداخت شده توسط مردم را همراه با نگهداری حساب های ملت ها ثبت کنند. در واقع بسیاری از دادگاه ها وزرای دارایی داشتند که حسابداران زیر نظر آنها کار می کردند. پول پشتوانه پیشرفت هر تمدن یا ملتی است و تا به امروز فرصت های شغلی زیادی برای آنها به شمار می رود. افزایش موسسات مالی و بانک ها نیز دلیل تقاضای شغل حسابدار است.

معماران

هرم بزرگ جیزه، سیستم جاده ای شگفت انگیز اینکاها، تاج محل، قلعه های راجستان نمونه هایی از شاهکارهای معماری تمدن های باستانی هستند. بسیاری از تمدن ها شاهد شگفتی های بزرگ معماری جهان بوده اند. این روزها، ساختمان ها با استفاده از فناوری ساخته می شوند که پیشرفت قابل توجهی در عصر دیجیتال است و از این رو معماران یا سازندگان هنوز تقاضای زیادی دارند.

پزشک

فناوری و پزشکی در مقایسه با دوران باستان بسیار پیشرفت کرده است. با این حال، پزشکان حتی در دوران باستان بسیار مورد توجه بودند. Infact Sushruta (حدود قرن هفتم یا ششم قبل از میلاد) که به عنوان “پدر طب هندی” و “پدر جراحی پلاستیک” شناخته می شود، کسی بود که روش های جراحی را ابداع و توسعه داد. در بیشتر دربارهای سلطنتی پزشکان یا تیمی از پزشکان وجود داشتند که می توانستند طایفه پادشاه و سربازان را درمان کنند. آیورودا در دوران باستان در هند بسیار محبوب بود. با پیشرفت در پزشکی، حرفه پزشک هنوز امیدوار کننده ترین و پرطرفدارترین حرفه امروز است.

کشاورز

این یکی از مشاغلی است که به دلیل نیاز به امرار معاش و برای ارضای اساسی ترین نیاز انسان به غذا به وجود آمده است. تاریخچه کشاورزی در هند به دوران تمدن دره سند برمی گردد. هند همیشه تولید کننده خوبی از حبوبات، ماهی، تخم مرغ، نارگیل، نیشکر، ادویه جات و سبزیجات متعدد بوده است. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۸، کشاورزی ۱۷ تا ۱۸ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. در واقع امروزه بخش‌های وابسته مانند دامداری، جنگل‌داری و شیلات نیز شهرت زیادی پیدا کرده‌اند و از این رو کشاورزان تقاضای زیادی دارند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه