کسبوکارهای نوپا:ایستگاه متروی پراگ همه تبلیغات را کنار می گذارد .هدف این است که عموم مردم بتوانند طراحی معماری را بدون حواس پرتی تحسین کنند شرکت حملونقل عمومی پراگ (DPP) اعلام کرد که از این پس یکی از ایستگاههای متروی شهر – Jiřího z Poděbrad (JzP) (خط A) را – عاری از تبلیغات روی سطوح خود نگه میدارد. هدف این شرکت حفظ تمرکز بر طراحی اصلی ایستگاه است، اما انگیزه قطعاً از طرف مردم بود که اصرار داشتند که باید به همین شکل باقی بماند.
ایستگاه مترو JzP سال گذشته در دست بازسازی بود و زمانی که از آن رونمایی شد، مسافران از چراغهای درخشان و سطوح آلومینیومی براق آن شگفت زده شدند. اما پس از آن، مقامات تصمیم گرفتند شروع به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی کنند که دیوارهای لوله آسانسور را می پوشاندند و ناگهان غوغایی از نارضایتی در این مورد به پا شد. معلوم شد که مردم از شکل ظاهری این ایستگاه در دهه ۱۹۸۰ در دوران رژیم کمونیستی خوششان میآمد، زمانی که بازاریابی و تبلیغات گسترده در زندگی روزمره چندان وجود نداشت. کمی شبیه بازگشت به گذشته است اما به منظور حذف مواد تبلیغاتی از راهروهای ایستگاه مترو، این امر مستلزم مذاکره با شرکت تبلیغاتی Railreklam بود، زیرا این دو شرکت قبلاً قراردادی در حال اجرا داشتند که به این شرکت اجازه میداد تا محل و دستگاههای مترو را برای قرار دادن بیلبوردهای خود اجاره کند. . Aneta Řehková، سخنگوی DPP گفت: “تبلیغ به مکان دیگری منتقل شد و متعاقباً توافق متقابل با مستأجر فضای تبلیغاتی حاصل شد. این توافق همه طرف های علاقه مند از جمله معمار مترو بود.” با این حال، این بدان معنا نیست که تبلیغات به سادگی از منطقه مترو ناپدید می شود. فقط به جای دیگری حرکت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات چک کرانچ، در ایستگاه متروی موستک قرار خواهد گرفت. ایستگاه مترو Jiřího z Poděbrad در سال ۱۹۸۰ افتتاح شد و به خاطر سطوح دیواری و لوله پله برقی بلندش معروف است. اعلانهای صوتی قطارهای مترو پراگ مبنی بر ورود به آن ایستگاه در آهنگهای گروههای مشهوری مانند Radiohead و Calexico به نمایش درآمده است.
گروه آموزش
افزودن دیدگاه