بایگانی‌ها

آیا ما بیشتر از دهقانان قرون وسطایی کار می کنیم؟

کسب‌وکارهای نوپا:آیاما بیشتر از دهقانان قرون وسطایی کار می کنیم؟ اگر بخواهید زمان کار ما را با زمان کار دهقانان قرون وسطی مقایسه کنید، به راحتی می توانید فکر کنید که ما کمتر کار می کنیم. به نظر می‌رسد پیشرفت تکنولوژی و قوانین استخدامی ما را کوتاه‌تر کرده است.

با این حال، این درست نیست. مورخان می گویند که اگر یک آمریکایی به طور متوسط ۱۸۰۱ ساعت در سال یا ۳۷.۵ساعت در هفته کار کند، میانگین بار کاری یک دهقان مرد بالغ در قرن سیزدهم در انگلستان تقریباً ۱۶۲۰ ساعت در سال بود. البته روز کاری معمول در قرون وسطی از صبح تا غروب می گذشت. اما کارگران وقفه های زیادی داشتند. علاوه بر وقت صبحانه، ناهار و شام، زمانی برای چرت بعد از ظهر نیز وجود داشت. همچنین وقفه های میان وعده صبح و ظهر وجود داشت. علاوه بر این، این تقویم شامل اعیاد مذهبی فراوانی بود که فرصتی برای استراحت بود. جشن های خانوادگی، مانند عروسی، بیداری و تولد، اغلب به معنای یک هفته مرخصی از کار است. کل زمان استراحت در انگلستان قرون وسطی احتمالاً حدود یک سوم سال را می گرفت.

اگر به این حقایق توجه کنیم، باید به این نتیجه برسیم که مردم در قرون وسطی کمتر کار می کردند. بعدها، در قرن نوزدهم، در طول انقلاب صنعتی، زمانی که مردم شروع به کار بسیار سخت کردند اوضاع فرق کرد. به عنوان مثال، در سال ۱۸۴۰، یک کارگر متوسط در بریتانیا حدود ۳۱۰۵-۳۵۸۸ ساعت کار می کرد که در مقایسه با آنچه که امروز در محل کار خود باید صرف کنیم، بسیار بیشتر است. بنابراین، حتی اگر در مقایسه با قرن ۱۹ کمتر کار کنیم، هنوز به زمان کار دهقانان قرون وسطی نرسیده‌ایم.

اما آیا کار در قرون وسطی در مقایسه با امروز دشوارتر بود؟ بله، مطمئناً در قرون وسطی آسان نبود. سپس، بیشتر مشاغل دارای مشکلات و چالش های مختلفی بودند که کار روزانه را سخت و طاقت فرسا می کرد. در اینجا چند چالش خاص وجود دارد که همه کارگران در دوره قرون وسطی باید با آنها روبرو می شدند:

کار دستی: بیشتر کارها یدی و کار فشرده بودند. کارهای کشاورزی مانند شخم، کاشت و برداشت با استفاده از ابزار اولیه انجام می شد و نیاز به قدرت و استقامت بدنی داشت.

ساعات طولانی: مفهوم یک روز کاری ۸ ساعته استاندارد مانند امروز وجود نداشت. مردم اغلب از طلوع تا غروب خورشید کار می‌کردند، که می‌تواند به معنای ساعات طولانی باشد، به‌ویژه در فصول اوج مانند کاشت و برداشت. جدا از مشاغل معمولی خود، دهقانان قرون وسطی مشکلات بیشتری برای مقابله با آنها دارند: رویارویی با راهزنان، زنده ماندن از بیماری ها و موارد دیگر. جدا از مشاغل معمولی خود، دهقانان قرون وسطی مشکلات بیشتری برای مقابله با آنها دارند: رویارویی با راهزنان، زنده ماندن از بیماری ها و موارد دیگر.

ماهیت فصلی کار: بسیاری از مشاغل به فصل ها گره خوردند. به عنوان مثال، کار کشاورزی در طول زمان کاشت و برداشت نیاز به تلاش شدید داشت و زمان توقف کمی را به جای گذاشت.

عدم تخصص: تقسیم کار محدود بود و افراد اغلب مجبور بودند وظایف مختلفی را انجام دهند. برای مثال، یک کشاورز بسته به نیاز جامعه، ممکن است مجبور باشد آهنگر یا نجار هم باشد. ابزار ناکافی: تجهیزات و ابزار ابتدایی و اغلب ناکارآمد بودند. ابزارهای دستی ساده برای کارهایی استفاده می شد که امروزه با ماشین های برقی انجام می شود. كمك فناوري محدود: عدم وجود فناوري پيشرفته به اين معني بود كه بسياري از كارها به قدرت بدني و حركات تكراري نياز دارند. نوآوری هایی مانند چرخ دستی و آسیاب های آبی اولیه وجود داشتند، اما به اندازه ماشین آلات مدرن گسترده نبودند.

شرایط ناامن: مقررات ایمنی عملاً وجود نداشت. کارگران بدون تجهیزات حفاظتی مناسب با خطرات مواجه می شدند و حوادث و صدمات در محیط های کاری مانند معدن، آهنگر و کارگاه های ساختمانی رایج بود. دستمزدهای پایین: برای بسیاری از کارگران عادی، دستمزدها کم بود یا حتی وجود نداشت. برخی از دهقانان و رعیت ها در ازای سرپناه و حفاظت، روی زمین کار می کردند، اما آزادی های شخصی محدودی داشتند.

تحرک محدود: فقدان حمل و نقل مدرن به این معنی است که مردم اغلب مجبور بودند مسافت های طولانی را برای رسیدن به محل کار یا حمل و نقل کالا طی کنند، که بر فشار فیزیکی بیشتر می افزاید. وابستگی به طبیعت: بسیاری از معیشت ها مستقیماً با غیرقابل پیش بینی بودن طبیعت مرتبط بودند. از بین رفتن محصول، آب و هوای بد و آفات می تواند منجر به کمبود مواد غذایی و مشکلات اقتصادی شود.

فقدان فرصت های شغلی: تحرک اجتماعی محدود بود و شغل یک فرد اغلب بر اساس تولد و پیشینه خانوادگی آنها تعیین می شد. فرصت‌هایی برای دنبال کردن یک شغل متفاوت نادر بود.

فقدان حقوق کارگران: حمایت های کمی برای حقوق کارگران وجود داشت. شرایط کار اغلب توسط هوس کارفرمایان یا مقامات محلی تعیین می شد. در قرون وسطی، مسکن دهقانان بسیار فقیرتر از این به نظر می رسید. درست است که ما بیشتر از دهقانان قرون وسطایی کار می کنیم – اگر فقط تعداد ساعاتی را که ما و آنها صرف انجام وظایف شغلی خود اختصاص داده ایم حساب کنیم. اما در واقعیت، اجداد دور ما تجملات زیادی برای استفاده از این همه وقت آزاد برای خود نداشتند.در نهایت نیز بسیاری از چالش‌های دیگر مانند طاعون و کمبود فناوری مدرن وجود داشت که باید بر آنها غلبه میشد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه