بایگانی‌ها

هلند به ایده صرفه جویی یا تولید انرژی پاک جایزه می دهد

کسب‌وکارهای نوپا:هلند به ایده صرفه جویی یا تولید انرژی پاک جایزه می دهد.شهر آمستردام یک صندوق رهبران انرژی (Het Energie KoplopersFonds) راه اندازی کرده است که قصد دارد از ایده ها و ابتکاراتی که منجر به صرفه جویی در انرژی یا تولید انرژی پاک در سطح محله و جامعه می شود.ساکنان این شهرتا ۱۵فوریه(۲۵ بهمن ماه) فرصت دارند تا یک ایده مرتبط با انرژی را به صندوق ارائه کنند و در صورت تایید، حداکثر ۵۰۰۰یورو برای اجرای آن دریافت خواهند کرد.

آمستردام خواستار انتقال انرژی مردمی است این صندوق به دنبال الهام بخشیدن به مردم و ایجاد رهبران انرژی در سطح جامعه بر خلاف رویکرد اجباری معمولاً از بالا به پایین سیاست های انرژی دولت است. در این مورد، مقامات فقط می خواهند به روند انتقال انرژی گوش دهند، تشویق کنند و تسهیل کنند، همانطور که به طور ارگانیک در بین ساکنان اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، نامزدها می‌توانند یک روز اطلاع رسانی یا فعالیت‌هایی در مدارس ترتیب دهند، روزنامه تولید کنند، عایق کاری کنند، پنل‌های خورشیدی نصب کنند، تحقیق کنند، کنتور گاز نصب کنند، متخصص استخدام کنند، یا یک انبار خنک‌کننده بسازند. با توجه به اینکه مصرف انرژی چیزی است که همیشه برای اروپایی‌هایی که در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنند، مورد توجه بوده است.

بیش از انگیزه های مالی، این برنامه همچنین قصد دارد به عنوان یک تسهیل کننده شبکه ای عمل کند تا انتقال انرژی و تفکر خلاق در این حوزه بتواند به نوعی حرکت را تحریک کند. ساکنان، شهرداری و سازمان ها می توانند یکدیگر را پیدا کنند، از یکدیگر بیاموزند و یکدیگر را تقویت کنند.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه