بایگانی‌ها

تسلا خودروهای معیوب می سازد،رانندگان مقصرند!

کسب‌وکارهای نوپا:تسلا خودروهای معیوب می سازد اما مدعی است که «ما بهترین اتومبیل‌ها را می‌سازیم»!تحقیقات اخیر رویترز در مورد هزاران سند تسلا نشان داد که این شرکت رانندگان خودروهای جدید را عامل خرابی های مربوط به قطعات معیوب و مقصر می داند. بدترین چیز این است که شرکت می دانست این قطعات معیوب هستند.انواع این خرابی‌ها اغلب خطرناک بودند: چرخ‌های وسایل نقلیه در سرعت‌های بالا جدا می‌شدند، سیستم تعلیق در خودروهای کاملاً جدید فرو می‌ریخت و محورها در هنگام شتاب می‌شکستند.

این مشکلات توسط ده ها هزار مشتری تسلا در خودروهای کم مسافت پیموده شده گزارش شده است. علیرغم شکایات گسترده مشتریان، خودروساز به طور سیستماتیک تلاش کرد مشکلات را به عملکرد اشتباه راننده نسبت دهد. با این حال، اسناد داخلی تسلا نشان داد که این شرکت حداقل هفت سال این «نقص» و «شکست‌ها» مزمن را زیر نظر داشته است. این مشکلات مداوم، که در خودروهای نسبتاً جدید رخ می‌دهد، در خط تولید مدل‌های جهانی تسلا مشهود است و بر مشتریان از چین تا ایالات متحده و اروپا تأثیر می‌گذارد. این اطلاعات برای این تحقیق از اسناد داخلی سازنده و مصاحبه‌های مربوط به بیش از ۲۰ مشتری و ۹ مدیر سابق یا تکنسین خدمات تسلا به دست آمده است.

رویترز در مقاله خود خاطرنشان کرد، مشکلات سیستم تعلیق یا فرمان انفرادی با تسلاس موضوع بحث های آنلاین و حساب های خبری برای مدت طولانی بوده است. این اسناد که قبلاً گزارش نشده بود، برای اولین بار نشان می‌دهد که خودروساز دانش گسترده‌ای در مورد فراوانی و شدت نقص‌ها داشته است، اطلاعاتی که به طور کامل برای مصرف‌کنندگان و تنظیم‌کننده‌های ایمنی فاش نشده است. به‌علاوه، در مواردی که مشتریان خودروهای بدون گارانتی داشتند، علیرغم دانش داخلی مهندسان تسلا مبنی بر اینکه این قطعات یا نقص دارند یا میزان خرابی بالایی دارند، خودروساز برای تعویض قطعات از آنها هزینه می‌گرفت. مهندسان حتی به دلیل این نقص ها به دنبال بازپرداخت وجه از تامین کنندگان بودند.

اسناد سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲، شامل گزارش های تعمیر از مراکز خدمات تسلا در سراسر جهان، تجزیه و تحلیل و بررسی داده های انجام شده توسط مهندسان با تمرکز بر قطعات با نرخ خرابی بالا، و یادداشت هایی است که بین تکنسین ها در سراسر جهان توزیع شده است. این یادداشت‌ها به تکنسین‌ها دستور می‌داد تا به مصرف‌کنندگان اطلاع دهند که قطعات شکسته روی خودروهایشان معیوب نیست، و تفاوت قابل‌توجهی بین اطلاعات موجود در داخل و آنچه به پایگاه مشتریان تسلا و مقامات نظارتی ارسال شده بود را نشان می‌داد.

در حالی که ایلان ماسک قبلاً برخی از مشکلات کیفیت ساخت را تایید کرده بود، به ویژه در مورد مدل پایه ۳، او معتقد است که تسلا خودروهای بی بدیلی تولید می کند. در یکی از رویدادهای اخیر نیویورک تایمز، ماسک اظهار داشت: “ما بهترین خودروها را می سازیم.”

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه