کسبوکارهای نوپا:بازاریابی شخصی استراتژیای است که کسبوکارها برای تطبیق ارتباطات خود با مشتریان فردی بر اساس دادههای مربوط به ترجیحات، رفتارها و تعاملات قبلی آنها استفاده میکنند. چگونه کسب و کارها یک تجربه شخصی ایجاد می کنند؟ این تجربیات شخصیشده را میتوان با تجزیه و تحلیل دادههای مشتری برای ارائه محتوای مرتبطتر و توصیههای محصول ایجاد کرد. هدف بازاریابی شخصی؟ با برقراری ارتباط با هر یک به عنوان یک فرد با محتوایی که احساس می کند فقط برای آنها ایجاد شده است، مخاطبان خود را واقعاً درگیر کنید. حق با شماست، این همه غیرممکن به نظر می رسد. برای کمک به تجزیه بازاریابی شخصی و ارائه وضوح بیشتر در مورد این اصطلاح، در زیر مزایا، چالشها، سؤالات متداول و منابع Emarsys در مورد این موضوع را بیان کردهایم. چرا کسب و کارها به بازاریابی شخصی نیاز دارند؟ مزایای بی شماری از بازاریابی شخصی هم برای مشاغل و هم برای مصرف کنندگان وجود دارد. هنگامی که استراتژی ها با موفقیت اجرا می شوند، مزایای زیر ظاهر می شوند: بهبود تجربه مشتری اگر مشتریان در ازای آن چیزی دریافت کنند، راحتتر اطلاعات شخصی را در اختیار برندهای مورد علاقه خود قرار میدهند. آنها فرمها را پر میکنند، کاغذهای سفید را دانلود میکنند، در نظرسنجیها شرکت میکنند تا تخفیف بگیرند و خریدها یا ترجیحات مورد علاقه خود را نشان میدهند. بنابراین، چه چیزی گرفتار است؟ با ارائه تمام این دادههای مشتری، مصرفکننده انتظار دارد که برندها از هرگونه اطلاعات حساس محافظت کنند و در صورت بازگشت، تجارب شخصیسازیشدهتری ارائه دهند. درآمد را افزایش دهید با شناسایی و پاسخگویی به کانال ترجیحی برای هر مشتری، شرکت ها می توانند بازگشت سرمایه را افزایش دهند. با استفاده از فناوری اتوماسیون مناسب، بازاریابان میتوانند تشخیص دهند که مشتریان با کدام کانال ارتباط برقرار میکنند، سپس بهعنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی همهکانالی با ارزش بالا، بهطور خودکار کانالها را دنبال میکنند. افزایش وفاداری به برند هنگامی که مصرف کنندگان اطلاعات و داده ها را ارائه می دهند، انتظار دارند که با آنها به عنوان افراد منحصر به فرد با اولویت های خاص رفتار شود.
کسبوکارهایی که زمان و منابعی را برای اجرای استراتژیهای بازاریابی شخصیسازی شده موفق اختصاص میدهند، از مزیت رقابتی هم در وفاداری به برند و هم در رضایت مشتری بهرهمند خواهند شد. ایجاد ثبات در بین کانال ها مصرف کنندگان در چندین کانال از جمله ایمیل، شبکه های اجتماعی، موبایل و غیره با برندها در حال تعامل هستند، گاهی اوقات همه در یک روز. به همین دلیل، ایجاد یک تجربه مشتری ثابت در همه کانالها برای برندها بیش از همیشه مهم است. تجربه در فروشگاه باید با تجربه برنامه مطابقت داشته باشد، که باید با پیام های ایمیل مطابقت داشته باشد. نکته را متوجه شدید. چالش های شخصی سازی در بازاریابی مانند همه استراتژی های بازاریابی، چالش هایی وجود دارد که هنگام بازاریابی شخصی مطرح می شود. بیایید به برخی از رایج ترین موانع نگاهی بیندازیم: پیدا کردن تکنولوژی مناسب یکی از بزرگترین مشکلات بازاریابی شخصی شده ناشی از فناوری قدیمی است که برای عصر موبایل مناسب نیست. یک عنصر کلیدی موفقیت شخصیسازی، جمعآوری و اتوماسیون دادههای مشتری است و با این کار نیاز به یک الگوریتم هوشمند است.
متأسفانه، بسیاری از بازاریابان برای یافتن یک موتور شخصی سازی هوشمند که نیازهای آنها را برآورده می کند، تلاش می کنند. زمان و منابع. در حالی که نرم افزار مناسب برای شخصی سازی مورد نیاز است، شرکت ها نیز به یک تیم اختصاص داده شده نیاز دارند. همه شرکت ها آماده نیستند که زمان و منابع خود را به یک استراتژی بازاریابی شخصی موفق اختصاص دهند. ایجاد یک دیدگاه مشتری واحد وقتی به دنبال موضوعات مشترک در بین کانال ها می گردند، بازاریابان می توانند با کنار هم قرار دادن داده های مشتری خود در یک نمایه مشتری واحد، تصویر بهتری از اینکه مشتری واقعاً چه کسی است ایجاد کنند. با این حال، تحقیقات نشان میدهد که بازاریابان در پیوند دادن دادهها به پروفایلهای مشتری با مشکل مواجه هستند. اجرای بخش بندی هوشمند تقسیم بندی هوشمند در بین کانال ها فقط برای نمایش نیست، در واقع عملکرد را افزایش می دهد. متأسفانه، بسیاری از بازاریابان هنوز برای پشت سر گذاشتن استراتژی های اصلی تقسیم بندی تلاش می کنند. طبق گفته Adweek، در واقع، 85٪ از برندها موافق هستند که استراتژی تقسیم بندی آنها بر اساس بخش های گسترده و خوشه بندی ساده است.
گروه آموزش
افزودن دیدگاه