توضیحات

پارک علم و فناوری سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، در تیرماه سال 1400 با هدف حمایت و بهره گیری گسترده از توان علمی و فنی نخبگان صنعتی، شرکت ها و واحدهای فناور، اساتید، دانشجويان و فارغ التحصيلان توانمند و خلاق، تأسیس گردید.
این مجموعه با استفاده از شکل دهی به همكاری و شبكه سازی با سایر پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری در سطح ملی و بین المللی و ايجاد زيرساخت های لازم به منظور شكل گيری كسب و كارهای دانش بنيان پايدار در اكوسيستم نوآوری كشور تلاش دارد به اهداف کلان خود نائل آید.

در حال حاضر پس از گذشت ۱۷ سال از آغاز به کار مرکز رشد واحدهای فناور سازمان، پارک علم و فناوری این سازمان تعداد ۳۴۶ واحد پذیرفته شده، ۲۰۶ واحد خارج شده (از بدو تأسیس تاکنون) و آماده نمودن بیش از ۴۰,۰۰۰ متر مربع زیر ساخت، به صورت فضای اداری، آزمايشگاهی، کارگاهی و ترکیبی، شرایط لازم برای شکل گیری و رشد واحدهای فناور را فراهم نموده است.

در حال حاضر ۱۴۰ شرکت و هسته فناور با بیش از ۱۳۰۰ پرسنل در زمینه‌های فناوری نانو، مکاترونیک، برق و مخابرات، ‌زیست‌فناوری، هوافضا، مهندسی پزشكی، صنایع غذایی و ... مشغول فعالیت هستند و تعداد ۹۰ شرکت موفق به کسب تأییدیه دانش‌بنیان شده‌اند. شايان ذكر است واحدهاي فناور مستقر درمركز رشد دارای ۶۱۷ فناوری تجاری شده هستند.

 

موقعیت
  • هنوز نظری ندارید.
  • یک دیدگاه اضافه کنید