بایگانی‌ها

حمایتهای مالی ازفقرا در کشور هلند

کسب‌وکارهای نوپا:حمایتهای مالی ازفقرا در کشور هلند به یک دستاورد اقتصادی و فراهم آوردن امکان اغاز یک کسب و کار نوپا برای آنها تبدیل خواهد شد.به عنوان نمونه شهر هلندی آرنهم می خواهد بدهی ۴۰ خانواده فقیر را لغو کند، به همین جهت برای یافتن نمونه ها برنامه ریزی میکند. آرنهم در حال آزمایش این آزمون اجتماعی است تا امتحان کند که در عالم واقعیت، شروعی تازه به خانوارهای بدهکار چه پیامدهایی دارد .در زبان هلندی، کلمه شولد هم به معنای «بدهی» و هم «گناه» است و این می‌تواند درباره احساس بسیاری از افراد جامعه، به‌ویژه نسبت به کسانی که از پرداخت بدهی‌های مالی خود کوتاهی می‌کنند، چیزهای زیادی را بیان کند. با این حال، یکی از شهرهای هلندی به نام آرنهم، مایل است موضوع جدیدی را با آزمایشی جسورانه امتحان کند که شاهد لغو بدهی ۴۰ تا ۶۰ نفر از فقیرترین خانواده‌های محلی آن است، فقط برای اینکه دریابد که آیا این امر به ذینفعان انگیزه می‌دهد تا وضعیت اقتصادی خود را به سمت بالا ببرند یا خیر.

این آزمایش که بر محله کم درآمد Immerloo II در آرنهم متمرکز شده است، از ماه پیش آغاز شد و یک جدول زمانی دو ساله دارد. ماهیت این آزمایش در واقع نسبتاً ساده است، به خانوارها این فرصت داده می‌شود که تمام بدهی‌های خود را بدون هیچ چشمداشتی در مقابل کمک مسئولان شهر به عهده بگیرند. با این حال، با کمال تعجب، شور و شوق خانواده‌های کم‌درآمد با وجود فرصت منحصربه‌فرد برای تغییر زندگی‌شان، آنطور که انتظار می‌رفت، قوی نبوده است. تا کنون تنها ۱۰ خانواده برای آزمون ثبت نام کرده اند، اگرچه مذاکرات در حال انجام برای جذب داوطلبان بیشتر است. شکستن مارپیچ بدهی شهرداری آرنهم پروژه خود را با این استدلال توجیه می کند که افرادی که بدهی زیادی جمع می کنند و به بیمارستان می افتند نمی توانند از شر آن خلاص شوند، متحمل هزینه های اضافی برای جامعه بزرگتر می شوند، مانند افزایش هزینه های پزشکی و اجتماعی که همراه با فقر مزمن است.

با این حال، این آزمایش هیچ هزینه ای برای مالیات دهندگان نخواهد داشت. بودجه ۷۰۰هزار یورویی که برای خرید بدهی خانواده ها استفاده شد از طریق خیریه ها تامین شد. اداره اجتماعی شهر دریافت که طلبکاران عمده، مانند شرکت‌های خدمات شهری و شرکت‌های بیمه، مایلند در صورت دریافت مبلغ مقطوع، تخفیف ارائه کنند، به این ترتیب شهرداری آرنهم موافقت کرده است که آن را به نام بدهکاران پرداخت کند. پس چرا تمایل خود بدهکاران اینقدر کم است؟ بنا به گزارشها، این امر با کاهش اعتماد و افزایش سوء ظن نسبت به مقامات نهادی مرتبط است. این اکراه ممکن است به رسوایی اخیر مزایای مراقبت از کودک نیز مرتبط باشد که در آن هزاران نفر به کلاهبرداری متهم شدند و مجبور به بازپرداخت هزاران یورو شدند، حتی اگر هیچ اشتباهی انجام نداده باشند.

افراد بدهکار ممکن است بیش از حد به این ایده عادت کرده باشند که هیچ چیز در این زندگی بدون کلک و نقشه به دست نمی آید و بنابراین این نگرش به ابتکار پیشگام منتقل می شود. برای واجد شرایط بودن برای تسویه بدهی، خانواده ها باید مبلغ زیادی بدهکار باشند، بیش از یک طلبکار داشته باشند و فرزندانی داشته باشند. بنا به گزارش ها، سایر شهرهای هلند با علاقه این آزمایش در آرنهم را دنبال می کنند و در صورت موفقیت، ممکن است مبنای رویکرد جدیدی برای مبارزه با فقر باشد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه