بایگانی‌ها

دلایل تشویق مردم لهستان به جنگل کاری

کسب‌وکارهای نوپا:تشویق مردم لهستان به جنگل کاری یک اقدام مهم و گسترده است.بر این اساس جنگل های اجتماعی ۱۴شهر بزرگ لهستان را احاطه خواهند کرد دولت این کشور می خواهد مردم به یاد بیاوردند که در واقع جنگل چیست؟ وزارت آب و هوای لهستان از برنامه‌هایی برای ایجاد «جنگل‌های اجتماعی» در اطراف برخی از ۱۴ شهر بزرگ این کشور خبر داد.

هدف از این تلاش احیای جنگل، فراهم کردن دسترسی آسان به فضای سبز برای بیش از یک سوم ساکنان لهستان، همراه با تأثیرات اقلیمی مثبت و زیست محیطی مورد انتظار از ایجاد چنین زیرساخت زیستی بزرگی خواهد بود. جنگل های اجتماعی در اصل نشان دهنده حلقه های سبز اطراف شهرها هستند.

کلانشهرهای مورد بحث عبارتند از ورشو، کراکوف، گدانسک، سوپوت، گدنیا، وروتسواو، لودز، پوزنان، کاتوویتس، بیدگوشچ، تورون، شچسین، کیلچه و بیلسکو-بیالا. در مجموع ۱۳ میلیون نفر در آنها زندگی می کنند که حدود ۳۶٪ از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.

جنگل اجتماعی چیست؟

وزارت آب و هوا هنگام توصیف این طرح در مقیاس بزرگ از اصطلاح”جنگل اجتماعی” استفاده کرد. با این حال، این سؤال را ایجاد می کند که جنگل اجتماعی چیست و چه تفاوتی با هر جنگل دیگری دارد. این مقامات، به نمایندگی از معاون وزیر آب و هوا، Mikołaj Dorożała، توضیح دادند که طبق قوانین لهستان، جنگل ها قرار است وظایف «اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی» را انجام دهند. و در این عصر مدرن، بسیاری از ساکنان شهری ارتباط خود را با دو جنبه اخیر طبیعت وحشی را از دست داده اند. او به نقل از Notes از لهستان گفت: «کارکرد اقتصادی بسیار توسعه یافته است. “نیازهای محیط زیست محیطی تا حد زیادی توسط پارک های ملی برآورده می شود. تا آنجا که به عملکرد اجتماعی مربوط می شود – ما فضای زیادی برای پیشرفت داریم.

در این راستا، جنگل‌های اجتماعی در شهرها مورد نیاز است تا شهرنشینان بتوانند به طرق مختلف از آن بهره ببرند. به عنوان مثال، آنها مکان های خوبی برای مردم وبرای جمع آوری قارچ یا توت و دوچرخه سواری هستند. مهمتر از همه، این جنگل ها نه تنها به عنوان فضاهای مدیریت شده مصنوعی، بلکه به عنوان اکوسیستم های ارگانیک واقعاً قابل دوام نیاز دارند که واقعیتی جایگزین برای زندگی سازمان یافته شهری ارائه دهند. تکمیل کار بر روی شکل جدید حفاظت از جنگل ها در ۳۱اکتبر ۲۰۲۴ انجام می شود. دولت در حال کار بر روی اجرای تعهدات توافق نامه ائتلاف است که بیان می کند “۲۰٪ از با ارزش ترین مناطق جنگلی از قطع درختان حذف می شوند.” .

گروه گزارش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه