بایگانی‌ها

کفش‌های کتانی آل استار برای اولین بار در یک قرن پیش عرضه شد


کسب‌وکارهای نوپا
:کفش‌های کتانی آل استار برای اولین بار در سال ۱۹۱۷میلادی عرضه شد و ستاره بسکتبال چارلز “چاک” تیلور در سال ۱۹۲۱ فروشنده کفش های آل استارشد. در عرض یک سال، او الهام‌بخش طراحی مجدد کفش بسکتبال این برند شد که منجر به لقب “چاک تیلور” شد. شرکت کانورس ،تولید کننده آل استار همچنین امضای تیلور و علامت ستاره را به کناره کفش اضافه کرد تا اشاره ای باشد به ورزشکاری که کفش از او  الهام گرفته شده بود.

در این دوره، آل استار در درجه اول یک کفش بسکتبال بود و تیلور آن را به همین شکل تبلیغ می کرد. او در سراسر ایالات متحده سفر کرد و کلینیک های بسکتبال را برای خرید کفش های ورزشی تشویق کرد. در واقع، آل استار کفش رسمی بسکتبال بازی های المپیک برای بیش از ۳۰ سال بود. بعدها، در طول جنگ جهانی دوم، آنها کفش رسمی ورزشی نیروهای مسلح ایالات متحده نیزبودند. به تدریج آل استاربه کفش انتخابی برای مسابقات عمومی ورزشی، از کلاس بدنسازی تا پاورلیفتینگ حرفه ای تبدیل شد.

تا پایان دهه ۱۹۶۰، شرکت کانورس مسئول ۸۰ درصد کل بازار کفش‌های کتانی بود. این تغییر به سمت کفش‌های کتانی معمولی، آل استار را به عنوان نماد فرهنگی مردم، نه فقط نخبگان ورزشی، مطرح کرد. اگرچه کفشهای اولیه سیاه و سفید کلاسیک بودند، اما به تدریج در رنگ‌ها و طرح‌های متعدد و همچنین نسخه‌های محدود و ویژه در دسترس قرار گرفتند. این کفش ها همچنین بافت های خود را متنوع کردند تا در مدلهای جیر و چرم در کنار سبک پنبه ای اصلی موجود باشند.

آل استار سلطه خود را در دهه ۱۹۷۰ از دست داد، زمانی که کفش‌های دیگر، بسیاری از آنها با طراحی بهتر ، رقابت ایجاد کردند. به زودی، ورزشکاران نخبه ورزش استفاده از آل استار را متوقف کردند. با این حال، چاک تیلور به سرعت توسط هنرمندان و نوازندگان به عنوان نمادی از افراد ضعیف انتخاب شد. شخصیت راکی ​​بالبوآ در فیلم راکی ​​چاکس را می پوشید و رامونز اغلب کقش مدل چاکس را به دلیل ارزان بودن آنها درورزش می پوشید. الویس پریسلی، مایکل مایرز و مایکل جی فاکس همگی در فیلم‌های خود کفش چاکس را پوشیدند و این کفش ورزشی را بیشتر به عنوان کفشی برای شورشیان جوان به بازار عرضه کردند. کفش‌های کتانی ارزان به نمادی از خرده‌فرهنگ‌های ایالات متحده تبدیل شدند، زیرا ظاهر یکپارچه‌سازی با سبک گرانگی دوران پانک راک مطابقت داشت.

نایک کانورس می خرد

اگرچه آل استار هنوز بسیار محبوب بود، اما کسب و کار کانورس در حال شکست بود و منجر به چندین ادعای ورشکستگی شد. در سال ۲۰۰۳، شرکت نایک آل استار  را به قیمت ۳۰۵میلیون دلار خریداری کرد و دوباره کسب و کارش را تقویت کرد. نایک تولید آل استار را به خارج از کشور برد، جایی که اکثر محصولات دیگر نایک در آنجا تولید می شدند. این حرکت باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش سود آل استار شد.

امروز

کفشهای آل استارامروزه همچنان محبوب هستند. در سال ۲۰۱۵، کانورس مجموعه‌ای از آل استارها را با الهام از اندی وارهول تولید کرد.این کار  یک انتخاب مهم بود، زیرا وارهول به خاطر نمایش‌های هنری پاپ خود از فرهنگ عامه ایالات متحده مشهور است. در سال ۲۰۱۷، کفش‌های ورزشی آل استار دومین کفش کتانی پرفروش در ایالات متحده بودند و به طور مداوم در بین ده کفش پرفروش قرار داشتند. مقرون به صرفه بودن کفش بخش بزرگی از دلیل محبوبیت آن است، اما بازاریابی و تاریخ کفش های کتانی به عنوان جنبه ای از فرهنگ پاپ به آن قدرت ماندگاری می دهد

مترجم:علی محرابی

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه