بایگانی‌ها

کشور آلمان،ایجاد اشتغال و احیاء اقتصاد

کسب‌وکارهای نوپا:کشور آلمان اصولا به ایجاد اشتغال و احیاء اقتصادش شهرت دارد.در این میان نیز  هامبورگ یک بندر اروپایی با اهمیت جهانی است.این بندر با توجه به با حجم معاملات در جایگاه چهارم قاره اروپا قرار دارد. نکته مهم دیکر در خصوص این بندر موقعیت هامبورگ به عنوان قطب شمال اروپا برای حمل و نقل بار در سراسر جهان می باشد.

تحقیقات امروزی  ثابت می کنند که بندر هامبورگ به طرق مختلف به افزایش قدرت اقتصادی منطقه شهری و فراتر از آن کل کشور آلمان کمک می کند. بخش های مختلف اقتصاد بندر، مانند عملیات ترمینال و ارائه دهندگان خدمات مرتبط، هزاران شغل را فراهم می کند. علاوه بر این، آنها تامین مواد خام برای شرکت ها و فروش کالاهای آنها را در خارج از کشور و در بازارهای دریایی اروپا تضمین می کنند.

بر اساس آماردر سال ۲۰۱۹، تقریباً ۶۰۶۷۰۰ شغل در سراسر آلمان مربوط به بندر هامبورگ بوده است. به عنوان مثال، بخشی قابل توجهی از شاغلان  در حوزه صادرات کالا از طریق این بندرفعالیت میکنند.

تقریباً ۱۱۴۴۰۰ شغل به طور مستقیم یا غیرمستقیم به بندر هامبورگ وابسته هستند. معنای دیگر این مطلب آن است که اگر بندر هامبورگ وجود نداشت،هیچکدام از این مشاغل نیز موجود نبودند.

از نظر اقتصادی و درآمد زایی نیز تقریباً ۹.۸ میلیارد یورو ارزش افزوده و درآمد مالیاتی تقریباً ۲.۵۷ میلیارد یورو وابسته به فعالیتهای تجاری و،بازرگانی و اقتصادی بندر مرتبط است.

بیش از ۱۰۰ سرویس خطی که هامبورگ را با بیش از ۱۰۰۰ بندر دریایی در سراسر جهان متصل می کند. در نیمه اول سال  گذشته میلادی ، تعداد کل کشتی های کانتینری که در هامبورگ پهلو گرفته اند نیز افزایش یافت. مجموع ۳۰۴۶ کشتی کانتینری پهلو گرفته در بندر هامبورگ نشان دهنده افزایش ۳.۷ درصدی حضور کشتی های تجاری است.

بدین ترتیب روشن است که این بندر همچنین یک مکان صنعتی مهم است، با ارزش افزوده ۲۱.۸ میلیارد یورویی که برای کل اقتصاد ملی آلمان اهمیت زیادی دارد. به دلیل نقش مهم این بندر،بسیاری از همسایگان اروپایی آلمان، هامبورگ همچنین بندر ترانسفورماسیون آنها برای تجارت خارجی دریایی و مرکزی برای خدمات در زمین در امتداد جاده ابریشم بین اروپا و چین است.

مسپولان اقتصادی آلمان  از رشد درآمد بندر هامبورگ خرسندند.آنها می کویند “خوب است که می بینیم شرکت های حمل و نقل و مشتریان آنها همچنان از کیفیت بندر هامبورگ قدردانی می کنند. این نشان می‌دهد که ما روی عناصر مناسب بندر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و چراغ سبز برای تعدیل مسیر در پاییز سال گذشته مورد استقبال مثبت قرار گرفت. به لطف کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط شرکت ها در بندر هامبورگ و ارتباطات عالی آن با مناطق داخلی، بندر ما از شهرت فوق العاده ای در سراسر جهان برخوردار است.

در نیمه دوم سال، با توجه به پیامدهای تجارت دریایی جهانی که تحت تأثیر اختلافات تجاری و ارزی فعلی بین ایالات متحده و چین است، دو مدیر عامل مشترک بندر هامبورگ مارکتینگ رشد کل چهار درصدی و یکی ازآنها  بین پنج تا شش درصدی را در ظرفیت محموله های دریایی پیش بینی کردند.

گزارش و تصاویر ارسالی از آلمان،علی محرابی

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه