بایگانی‌ها

کسب و کار گدایی خیابانی درشهر لوکزامبورگ ممنوع شد!

کسب‌وکارهای نوپا:کسب و کار گدایی خیابانی درشهر لوکزامبورگ ممنوع شد متخلفان تا ۲۵۰یورو جریمه و مدت کوتاهی در زندان خواهند داشت اوایل این ماه، ممنوعیت تکدی گری خیابانی در شهر لوکزامبورگ به اجرا درآمد. پس از مهلت، از اواسط ژانویه، این بدان معناست که افرادی که از رهگذران برای دریافت پول درخواست می کنند، با جریمه تا ۲۵۰ یورو و حتی امکان گذراندن چند روز در زندان مواجه خواهند شد.

قانون جدید شرکت در هر نوع گدایی را بین ساعت ۷.۰۰تا ۲۲.۰۰ در برخی از خیابان‌های مرکزخرید، میادین و پارک‌های پایتخت دوک بزرگ غیرقانونی می‌داند. مهار این عمل با هدف ارتقای امنیت عمومی در فضاهای شلوغ شهری، به ویژه با ناراحتی و مزاحمتی که متکدیان متجاوز می توانند برای خیابان گردها و صاحبان مغازه ایجاد کنند، استدلال شده است. مقامات گفتند که در صورت لزوم “محدودیت فیزیکی” برای متخلفان اعمال خواهد شد و آنها باید جریمه هایی بین ۲۵ تا ۲۵۰ یورو بپردازند.

عدم انجام این کار به معنای رفتن چندین روز به زندان است. اقدام جنجالی علیه تکدی گری شورای شهر لوکزامبورگ در اوایل بهار امسال آغاز شده و در واقع شورا تلاش کرد تا فرمان ضد گدایی را تصویب کند، اما تاینا بافردینگ، وزیر کشور این کشور، مانع شد. آنها استدلال میکردند که این یک موضوع مرتبط با شهرداری است، لذا تأیید اداره دولت ملی ضروری است، زیرا اجرای این اقدام مستلزم حضور افسران پلیس بیشتری در خیابان ها برای تحقق آن است. پس از انتخابات دو ماه پیش، دولت لوکزامبورگ تغییر کرد و وزیر کشور جدید، لئون گلودن، هیچ مشکلی با مقررات پیشنهادی پیدا نکرد و تصمیم سلف خود را تغییر داد.

با این وجود، سایر بخش‌های جامعه با ممنوعیت گدایی مشکل پیدا کردند. سازمان های حقوق بشر استدلال کرده اند که این غیرانسانی است و به قانون ملی موجود علیه گدایی تهاجمی در اموال خصوصی و تکدی گری سازمان یافته اشاره می کنند. افسران پلیس همچنین قرار است اختیارات بیشتری برای پاکسازی فضاهای عمومی از افراد سرگردان به دست آورند. آنها همچنین به دوربین های بدنه مجهز خواهند شد.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه