بایگانی‌ها

چگونه سیستم وای فای، اتصال اینترنت بی سیم اختراع شد؟

کسب‌وکارهای نوپا:چگونه سیستم وای فای، اتصال اینترنت بی سیم اختراع شد؟ ممکن است تصور کرده باشید که اصطلاحات “وای فای” و “اینترنت” به یک معنا هستند. البته آنها به هم متصل هستند، اما یکی  نیستند.

وای فای چیست؟

Wi-Fi مخفف وابستگی به بی سیم است،این سیستم  یک فناوری شبکه بی‌سیم است که به رایانه‌ها، برخی از تلفن‌های هوشمند، آی‌پدها، کنسول‌های بازی و سایر دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق سیگنال بی‌سیم ارتباط برقرار کنند. تقریباً همانطور که رادیو می تواند سیگنال ایستگاه رادیویی را از طریق امواج رادیویی تنظیم کند، دستگاه شما می تواند سیگنالی را دریافت کند که آن را از طریق هوا به اینترنت متصل می کند. در واقع، سیگنال Wi-Fi یک سیگنال رادیویی با فرکانس بالا است.

و همانطور که فرکانس یک ایستگاه رادیویی تنظیم می شود، استانداردهای Wi-Fi نیز وجود دارد. تمام قطعات الکترونیکی که یک شبکه بی سیم را تشکیل می دهند – برای مثال دستگاه کامپیوتر – بر اساس یکی از استانداردهای ۸۰۲.۱۱ هستند که توسط موسسه مهندسین برق و الکترونیک و اتحاد Wi-Fi تنظیم شده است. اتحاد Wi-Fi نام تجاری Wi-Fi را به خود اختصاص داد و این فناوری را ترویج کرد. این فناوری همچنین به عنوان WLAN شناخته می شود که مخفف شبکه محلی بی سیم است. با این حال، Wi-Fi قطعا تبدیل به عبارت محبوب تر شده است که توسط اکثر مردم استفاده می شود.

وای فای چگونه کار می کند

روتر قطعه کلیدی تجهیزات در یک شبکه بی سیم است. فقط روتر به صورت فیزیکی با کابل اینترنت به اینترنت متصل است. سپس روتر سیگنال رادیویی با فرکانس بالا را پخش می کند که داده ها را به اینترنت و از آن منتقل می کند. آداپتور در هر دستگاهی که استفاده می کنید سیگنال روتر را می گیرد و می خواند و همچنین داده ها را به روتر مقصد و به اینترنت می فرستد. به این انتقال ها فعالیت بالادستی و پایین دستی می گویند.

مخترع وای فای

پس از درک اینکه چگونه چندین مؤلفه وجود دارد که Wi-Fi را می‌سازد، می‌توانید ببینید که نام‌گذاری یک مخترع منفرد چقدر دشوار است.

در نهایت در میان فعالان متعدد در این حوزه ویک هیز را “پدر وای فای” می نامند. زیرا او ریاست کمیته IEEE را بر عهده داشت که استانداردهای ۸۰۲.۱۱ را در سال ۱۹۹۷ ایجاد کرد. متعاقباً بهبودهایی در پهنای باند شبکه به استانداردهای ۸۰۲.۱۱ اضافه شد.

در دوره هابی بعدی سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع استرالیا ، تراشه ای اختراع کرد که کیفیت سیگنال وای فای را تا حد زیادی بهبود بخشید.

این اختراع از کار پیشگام انه این موسسه در حوزه علوم رادیویی به دست آمد. آنها با ساخت یک تراشه سریع که می‌تواند سیگنالها را بسیار سریعتر ارسال کنند ،سیستم وای فای را بهبود بخشیدند.

مترجم:احسان محرابی

گروه تکنولوژی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه