پذیرش هوش مصنوعی در فروش؛ انقلابی در استراتژی‌ها و کارایی

پذیرش هوش مصنوعی در فروش؛ انقلابی در استراتژی‌ها و کارایی

کسب‌وکارهای نوپا: پذیرش هوش مصنوعی در فروش؛ انقلابی در استراتژی‌ها و کارایی کسب و کارهاست.متخصصان فروش با ورود فناوری‌های جدید، دائماً در حال گسترش زرادخانه نرم‌افزارهای فروش خود هستند. در طول سال‌ها، پلتفرم‌های جدید بی‌شماری برای آسان‌تر کردن کارهایمان و کمک به حفظ مزیت رقابتی کسب‌وکارها، تطبیق داده‌ شده اند

پلتفرم‌هایی مانند سیستم‌های CRM فروش، نرم‌افزار فروش حضوری، اتوماسیون نیروی فروش و فروش مجازی و برنامه‌های فروش موبایل اکنون جریان اصلی هستند – زیرا ما همچنان به تغییر استراتژی‌های فروش خود برای برآورده کردن خواسته‌های بازار دیجیتال ادامه می‌دهیم. اما تا همین اواخر، فناوری فقط برای انجام وظایف فیزیکی یا محاسباتی مناسب بود. انسان‌ها هنوز هم تمام تفکرات را انجام می‌دادند. اکنون، هوش مصنوعی همه اینها را تغییر داده است و مزایای آن در صنایع مختلف در حال گسترش است.

طبیعتاً، هوش مصنوعی برای فروش و بازاریابی در حال تغییر نحوه فروش ما است.

هوش مصنوعی چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هوش مصنوعی – هوش مصنوعی – یک فناوری کامپیوتری است که برای انجام وظایف شناختی به خوبی (یا حتی بهتر از) همتایان انسانی خود طراحی شده است. اساساً، فناوری هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که با واگذاری بخشی از تفکر به رایانه‌ها، وظایف را آسان‌تر کند.

معلوم شده است که رایانه‌ها در این کار بسیار خوب هستند. هوش مصنوعی در حال حاضر برای همه چیز، از حفاظت از محیط زیست گرفته تا آموزش و لوازم خانگی – و البته فروش – مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نقش هوش مصنوعی در فروش چیست؟

برای مشاغل سودآور، هوش مصنوعی و فروش به معنای توانایی بیشتر در پردازش انبوهی از داده‌های آموزنده در زمان واقعی و سپس استفاده از آن داده‌ها برای به دست آوردن بینش عمیق‌تر در مورد رفتار مشتری و عادات خرید است. همچنین به معنای اتکای کمتر به پرسنل انسانی است که حفظ آن در یک بازار کار رقابتی می‌تواند دشوار باشد.

برخی از فرآیندهای فکری هنوز بهتر است برای مغز انسان باقی بمانند، مانند خواندن زبان بدن، تفسیر لحن صدا و پیمایش در تصمیم‌گیری‌های پیچیده. اما موارد خاصی وجود دارد که فناوری می‌تواند بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر پردازش کند – مانند سابقه خرید، تعامل در رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، بازدید از وب‌سایت، روند بازار و موارد دیگر.

نقش هوش مصنوعی در فروش، استفاده از الگوریتم‌های تحلیل داده‌ها برای انجام کارهای شناختی است که برای افراد به تنهایی بسیار طولانی یا بسیار سنگین از نظر داده‌ها هستند. کامپیوترها در تشخیص الگوهای پنهان در حجم زیادی از داده‌ها استاد هستند، بنابراین منطقی است که بخشی از تفکر تحلیلی را به نرم‌افزار واگذار کنیم.

اما برخی از تیم‌های فروش هنوز در مورد سازگاری با هوش مصنوعی مردد هستند – و این تردید می‌تواند بعداً در آینده به ضرر آنها تمام شود.

یادگیری ماشین چیست؟

رازی نیست که کامپیوترها در سازماندهی و پردازش خودکار مقادیر زیادی از اطلاعات بهتر هستند. اما این تنها راهی نیست که فناوری کار فروش را آسان‌تر می‌کند. هوش مصنوعی تا جایی پیشرفت کرده است که می‌تواند تشخیص دهد کجا نیاز به تغییر است و آن تغییرات را بدون دخالت انسان آغاز کند. توانایی فناوری هوش مصنوعی برای بهبود خود به خود در طول زمان، یادگیری ماشینی نامیده می‌شود.

یادگیری ماشین در فروش: یک مثال

به طور سنتی، فناوری فروش خودکار با انجام وظایف خود بر اساس قوانینی که توسط انسان‌ها برای آنها تعیین شده است، عمل می‌کرد. برای مثال، می‌توانید یک قانون اتوماسیون تنظیم کنید تا برای هر سرنخی که یکی از فرم‌های وب شما را پر می‌کند، یک ایمیل خوشامدگویی شخصی‌سازی‌شده ارسال شود. این رویکرد بدون دخالت دست، در زمان صرفه‌جویی می‌کند و تضمین می‌کند که هیچ تأخیری در تعامل با خریدار بالقوه وجود ندارد.

با این حال، با یادگیری ماشینی، مزایای اتوماسیون فروش حتی بیشتر هم می‌شود. جی‌پی‌مورگان از یادگیری ماشینی هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی برای بهبود تلاش‌های ایمیلی خود استفاده کرد. بدون دخالت انسان، فناوری هوش مصنوعی نتایج کمپین‌های ایمیلی خود را تجزیه و تحلیل کرد و سپس از آن داده‌ها برای ایجاد نسخه جدید ایمیل استفاده کرد که تعامل کلیک بیشتری را به همراه داشت.

در اوج خود، آنها شاهد افزایش ۴۵۰ درصدی نرخ کلیک ایمیل بودند. فناوری آنها نه تنها به طور خودکار آن ایمیل‌ها را ارسال کرد، بلکه یادگیری ماشینی به آنها اجازه داد تا بازخورد را تجزیه و تحلیل کرده و خروجی آن را بهبود بخشند تا نتایج بهتری کسب کنند.

انواع هوش مصنوعی برای عملیات فروش

انواع مختلف داده‌ها به انواع مختلفی از ابزارهای هوش مصنوعی نیاز دارند. در اینجا سه ​​نوع هوش مصنوعی وجود دارد که تیم‌های فروش در حال حاضر در صنایع مختلف از آنها استفاده می‌کنند. شاید سازمان شما قبلاً کار با برنامه‌ای را که از یکی از این فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند، شروع کرده باشد.

پردازش زبان طبیعی. پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک و پاسخ به گفتار انسان – نوشتاری و کلامی – به شیوه‌ای که انسان به نظر برسد، طراحی شده است. پردازش زبان طبیعی با استفاده از زبان‌شناسی محاسباتی، نه تنها تلاش می‌کند زبان مورد استفاده را درک کند، بلکه نیت‌ها و احساسات پشت کلمات را نیز تفسیر می‌کند. احتمالاً با یک ابزار پردازش زبان طبیعی تعامل داشته‌اید، زیرا این فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر برای نوآوری دستیاران دیجیتال، برنامه‌های تبدیل گفتار به متن و چت‌بات‌های خدمات مشتری استفاده می‌شود.

تحلیل هوش مصنوعی

این ابزار هوش مصنوعی، داده‌های خام شما را عمیقاً بررسی می‌کند تا الگوها را جستجو و تفسیر کند. ابزارهای تحلیل هوش مصنوعی می‌توانند ناهنجاری‌ها را تشخیص داده و شما را در لحظه از آنها مطلع کنند و ساعت‌ها در کار تحلیلگران داده صرفه‌جویی کنند. کسب‌وکارها معمولاً داده‌های زیادی را مدیریت می‌کنند و از آنها برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند، بنابراین در بخش بعدی نگاهی دقیق‌تر به انواع مختلف تحلیل هوش مصنوعی خواهیم داشت.

خودکارسازی هوشمند فرآیند. SPA اتوماسیون رباتیک به علاوه یادگیری ماشین است. در طول یک فرآیند خودکار، SPA تشخیص می‌دهد که چه زمانی برای برداشتن گام بعدی به جلو، به مداخله انسانی نیاز دارد. این ابزار، همتایان انسانی خود را در فرآیند وارد می‌کند، سپس از آن تصمیمات انسانی برای پیش‌بینی راه‌حل‌ها برای شرایط مشابه در آینده استفاده می‌کند. همانطور که متوجه شده‌اید، SPA ابزاری کاملاً بدون انسان نیست – اما همچنان به عنوان هوش مصنوعی محسوب می‌شود زیرا ویژگی‌های یادگیری ماشین آن را در طول زمان کارآمدتر می‌کند.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در فروش

ابزارهای هوش مصنوعی در انواع مختلفی وجود دارند و عملکرد منحصر به فرد خود را برای ساده‌سازی فرآیند فروش ارائه می‌دهند. بسته به نیازها و اهداف تجاری شما، به نوع خاصی از سیستم هوش مصنوعی نیاز خواهید داشت تا به شما کمک کند بخش‌هایی از فرآیند فروش خود را به روشی مقرون به صرفه – بدون آسیب رساندن به روابط با مشتری – خودکار کنید.

هوش مصنوعی مکالمه‌ای

هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای فروش از NLP برای دریافت و تجزیه و تحلیل ورودی از مشتریان از طریق رابط متنی یا صوتی استفاده می‌کند. سپس، آنها یک پاسخ طبیعی و فوری ارائه می‌دهند. اساساً، هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای فروش هر برنامه‌ای است که به مشتریان اجازه می‌دهد با شرکت شما به روشی که احساس انسانی بودن می‌کند – حتی زمانی که نیمی از مکالمه توسط یک برنامه کامپیوتری انجام می‌شود – تعامل داشته باشند.

این ابزارها – برخلاف انسان‌ها – 24 ساعته و 7 روز هفته در دسترس هستند تا مشتریان بالقوه و بالفعل را درگیر نگه دارند. آنها همچنین از تعامل با مخاطبین نیازمند یا سمج ناامید یا خسته نمی‌شوند.

با استفاده از NLP و یادگیری ماشین، ابزارهای هوش مصنوعی مکالمه‌ای بسیاری از وظایفی را که به طور سنتی نیاز به ظرفیت انسانی برای دریافت و تفسیر اطلاعات بر اساس متن یا گفتار دارند، انجام می‌دهند. این وظایف شامل موارد زیر است، اما محدود به آنها نیست:

پرورش سرنخ‌ها با پیشنهاد محصولات
پاسخ به سوالات متداول
آماده‌سازی مشتریان جدید
یادآوری اقلام باقی‌مانده در سبد خرید مشتریان
ردیابی محموله‌ها و ارائه به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای تحویل
انجام امتیازدهی سرنخ‌ها بر اساس تعاملات مشتری از طریق پیام‌رسانی و تماس‌های تلفنی

هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای تیم‌های فروش به این معنی است که مراقبت و تعامل با مشتری نباید به محض اینکه تیم شما برای روز به خانه می‌رود، متوقف شود. مشتریان می‌توانند هر زمان که برایشان مناسب‌تر است، تماس بگیرند و تعامل داشته باشند، در حالی که همچنان پاسخ‌هایی را که برای پرورش بیشتر آنها در قیف فروش نیاز دارند، دریافت می‌کنند. به علاوه، با گزینه‌های زبانی متعدد، می‌توانید به مخاطبان گسترده‌تری کمک فوری در فروش ارائه دهید.

هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای مثال‌های فروش:

چت‌بات‌ها. بسیاری از کسب‌وکارها از چت‌بات‌ها برای کمک به بازدیدکنندگان وب‌سایت و پاسخ به متداول‌ترین سوالات استفاده می‌کنند و نمایندگان فروش را از پاسخ دادن مکرر به سوالات مشابه نجات می‌دهند. به علاوه، چت‌بات‌ها می‌توانند بازدیدکنندگان را به محتوای منتشر شده مرتبط هدایت کنند، تعامل را افزایش دهند و سرنخ‌ها را در طول قیف فروش شما پرورش دهند. همچنین می‌توانید از چت‌بات‌ها برای تولید سرنخ و برنامه‌ریزی جلسات فروش استفاده کنید. دستیارهای صوتی. اگر وب‌سایت شرکت خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید، هوش مصنوعی مکالمه‌ای برای فروش و بازاریابی می‌تواند شامل دستیارهای صوتی مانند الکسا (آمازون)، سیری (اپل) و دستیار گوگل باشد که می‌توانند سرنخ‌ها را مستقیماً به شما برسانند، زمانی که کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما را انتخاب می‌کنند. فناوری دستیار صوتی یکپارچه همچنین برای تنظیم یادآوری‌ها و انجام جستجوی سریع مخاطبین مفید است.

هوش مصنوعی فروش پیش‌بینی‌کننده

کسب و کارها از ابزارهای تحلیلی هوش مصنوعی برای پیش‌بینی فروش آینده با دقت بیشتر استفاده می‌کنند. در حال حاضر، پیش‌بینی‌ها اغلب مبتنی بر غریزه یا داده‌های ناقص هستند – که هر دو ریسک بسیار سنگینی را به همراه دارند. اما هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده برای فروش از قدرت الگوریتم‌ها برای تجزیه و تحلیل انبوهی از اطلاعات در مورد سیگنال‌های خرید و اعداد فروش تاریخی استفاده می‌کند. سپس، هوش مصنوعی فروش پیش‌بینی‌کننده از این اطلاعات برای ساخت مدل‌هایی استفاده می‌کند که به شما کمک می‌کند برنامه‌های آگاهانه‌تری برای سرمایه‌گذاری‌های آینده و تأمین تقاضاها داشته باشید.

هوش مصنوعی برای سرنخ‌های فروش

تولید سرنخ مبتنی بر هوش مصنوعی، زمان لازم برای یافتن سرنخ‌های فروش مهم را کاهش می‌دهد. ابزارهای تولید سرنخ هوش مصنوعی با استفاده از آنچه که از قبل در مورد مشتریان ایده‌آل خود می‌دانید، به شما کمک می‌کنند تا موارد اتلاف وقت را حذف کرده و بر روی ارزشمندترین مشتریان بالقوه تمرکز کنید.

تولید سرنخ هوش مصنوعی فوراً نقاط کلیدی داده‌ها در مورد سرنخ‌های بالقوه، از جمله صنعت، عناوین شغلی، جمعیت‌شناسی، شبکه‌ها و روندهای بازار را بررسی می‌کند. سپس، سرنخ‌هایی را که به احتمال زیاد خرید می‌کنند به شما نشان می‌دهد و شانس تبدیل شما را افزایش می‌دهد. در طول مسیر، داده‌های مشتری شما را نیز جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا دائماً نتایجی را که پیش روی شما قرار می‌دهد، بهبود بخشد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه