بایگانی‌ها

هلند برای مقابله با جمعیت سالخورده باید کارگران خارجی بیشتری را وارد کشور کند

کسب‌وکارهای نوپا:هلند برای مقابله با جمعیت سالخورده باید کارگران خارجی بیشتری را وارد کشور کند. نهاد مشاوره مستقل دولت در امور مهاجرت، در گزارش جدیدی اعلام کرد که برای رفع شکاف نیروی کار و پرداخت مالیات تا سال ۲۰۴۰به حدود سه میلیون مهاجر اضافی نیاز است، اما با توجه به اینکه این گزینه واقعی نیست، افرادی که در حال حاضر در اینجا هستند باید ساعات بیشتری کار کنند یا دیرتر بازنشسته شوند.

با کاهش حجم نیروی کار در مقایسه با تعداد مستمری بگیران، افراد کمتری برای تامین مواد غذایی جمعی مانند حقوق بازنشستگی و مراقبت های بهداشتی پرداخت خواهند کرد. این شورا می گوید که یا به این معنی است که مهاجران بیشتری را وارد کنید یا به عنوان یک ملت سخت تر کار کنید. این محاسبه بیان می‌کند که جذب ۵۰هزارکارگر اضافی در سال، همان تاثیری را خواهد داشت که هرکسی که شغلی دارد ده دقیقه در هفته کار می‌کند، یا سن بازنشستگی دولتی را ۳.۵ماه افزایش می‌دهد.

مونیک کرمر، رئیس شورا، گفته: اما تا سال ۲۰۴۰، زمانی که جمعیت خاکستری به اوج خود برسد، ممکن است تعداد افراد بیشتر از شغل باشد و این مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت. این شورا همچنین گفت که مهاجران بسیار ماهر با حقوق بیش از ۴۰هزار یورو و کسانی که دارای مهارت های ویژه – مانند پرستاری یا فناوری هستند، بیشترین سهم را در رفاه هلند دارند.

به عنوان مثال، محققان به ASML سازنده ماشین‌آلات تراشه‌ای اشاره می‌کنند که متخصصان فناوری اطلاعات خارجی را به هلند می‌آورد و سپس باید کارکنان اداری محلی را برای حمایت از آنها استخدام کند. با این حال، این شورا همچنین هشدار می دهد که کمبود کارگران در برخی بخش ها ممکن است به دلیل حقوق و شرایط نامناسب کار باشد و با آوردن کارگران از جاهای دیگر این مشکل حل نخواهد شد.

اما این همه هیاهو در مورد مهاجرت چیست؟ شما چه نوع خارجی هستید؟ کارشناس پل دو بیر در این مورد گفته که برخی از فعالیت های اقتصادی تنها به این دلیل سودآور هستند که بر نیروی کار ارزان و وارداتی متکی هستند. وی گفت: در چنین مواردی مهاجرت نیروی کار تنها واکنشی به تقاضای کارگران نیست. “برعکس آن هم درست است. برخی از فعالیت های اقتصادی به دلیل در دسترس بودن کارگران خارجی ارزان قیمت می توانند رشد کنند.البته چهار حزبی که در حال حاضر برای تشکیل ائتلاف جدید در حال مذاکره هستند – PVV، VVD، NSC و BBB – می خواهند تعداد خارجی هایی که برای کار به هلند می آیند را کاهش دهند.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه