بایگانی‌ها

نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج

کسب‌وکارهای نوپا:نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در سنندج آغاز به کار کرد.این جشنواره اقوام ایرانی به همت صدا و سیمای مرکز کردستان با اجرای گروه‌های موسیقی از عصر شنبه در سنندج با اجرای موسیقی در خانه کُرد در پارک دیدگاه سنندج و عمارت خسروآباد با اجرای گروه‌های کردی، آذری، لری و فارسی دری آغاز به کار کرد.

افتتاحیه این مراسم هم‌اکنون در سینما بهمن سنندج در حال برگزاری است و ۲۵ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور در این جشنواره شرکت دارند که هفت گروه ویژه گروه‌های موسیقی استان کردستان است.

این مراسم از امروز هشتم مهرماه آغاز و تا یازدهم مهر ادامه دارد.

گروه‌های موسیقی گیلکی، سیستانی، بختیاری، بلوچی، لکی، قشقایی، کردی، ترکمن، البرز فارسی، خراسان جنوبی، بندری، مازنی روز یکشنبه نهم مهر ماه در خانه کرد، عمارت خسروآباد و پارک دیدگاه اجرا خواهند داشت.

روز دهم مهر نیز گروه‌های کردی، ترکمن، عربی، لکی، کردی، بویراحمدی، گیلکی، سیستانی، فارسی دری، قشقایی، کرمانجی، تالشی، اقلیم کردستان در مکان‌های یاد شده و در دانشگاه آزاد و دانشگاه کردستان اجرا خواهند داشت.

کارگاه شعر و ترانه علیرضا قزوه در سینما بهمن سنندج و اجرای پنل تخصصی همراه با تجلیل از هنرمندان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره خواهد بود.

گروه اخبار

اختتامیه جشنواره نیز عصر سه‌شنبه یازدهم مهرماه در سینما بهمن برگزار می‌شود.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه