بایگانی‌ها

مزارع اسلوونی نی های نوشیدنی رااز نی طبیعی تولید می کند

کسب‌وکارهای نوپا:مزارع اسلوونی نی های نوشیدنی رااز نی طبیعی تولید می کند. گاهی اوقات ایده های عالی در یک دید آشکار پنهان می شوند زمانی که موضوع گفتگو به استفاده از تک پلاستیکی و اثرات مضر آن بر روی کره زمین تغییر می کند، معمولاً به نی های نوشیدنی اشاره می شود. قبلاً شنیده اید که وقتی لاک پشت های دریایی در اقیانوس قرار می گیرند چقدر می توانند برای آنها کشنده باشند. با این حال، به نظر می‌رسد که بشر نمی‌تواند از این ظروف غیر ضروری مدرن که هر ساله از میلیاردها عدد از آنها استفاده می‌کند، دست بکشد. گام‌هایی برای فکر کردن به گزینه‌های سازگارتر با محیط‌زیست برداشته شده است، مانند ساخت نی از کاغذ فشرده‌تر، مقوا یا حتی فولاد ضد زنگ. بسیاری از مصرف کنندگان ادعا می کنند که عادت کردن به آنها سخت است زیرا کاغذها طعم نوشیدنی مکیده شده از طریق نی را تغییر می دهند.

یک مزرعه اسلوونیایی، واقع در Zgornja Kungota در نزدیکی مرز اتریش، جایگزین دیگری را ارائه می دهد – نی نوشیدنی ساخته شده از، چوب نی. ساقه های خشک شده گیاهان غلات در واقع به دلیل شباهت شکل، نام ظروف نوشیدنی را داده اند، پس چرا از آنها به عنوان نی نوشیدنی واقعی استفاده نکنید؟ استفاده از نی های پلاستیکی در اسلوونی ممنوع است اغلب انگیزه برای نوآوری از نیروی مقررات ناشی می شود. اکنون تقریباً سه سال است که نی های پلاستیکی در اسلوونی ممنوع شده است و کشاورزان مزرعه خانوادگی Leber Vračko را به این فکر انداخت که آیا می توانند کاری در این زمینه انجام دهند. بنابراین، کشاورزان با استفاده از ایده‌ای که در آلمان دیدند، شروع به تبدیل ساقه‌های تریتیکاله، ترکیبی بین گندم و چاودار، به نی‌های نوشیدنی ارگانیک و پایدار کردند.

نی ها به طور کامل با دست و در فرآیندی بدون ضایعات ساخته می شوند. از بلال ها به عنوان علوفه استفاده می شود و ساقه ها به حال خود رها می شوند. آنها را با دست در اواخر تیر یا اوایل مرداد با استفاده از داس بریده و در جعبه های چوبی قرار می دهند. ساقه ها را در دو اندازه به طول ۱۵ و ۲۳ سانتی متر می برند. از سال گذشته، آنها همچنین در بسته بندی های تولید شده طبیعی بسته بندی می شوند. پروژه نی برنده کمک مالی از صندوق توسعه منطقه ای اروپا شده است.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه