بایگانی‌ها

مرگ ۱۰۰ درصد تمام جوجه‌های نر در یک روزگی در صنعت مرغداری

کسب‌وکارهای نوپا:در صنعت مرغداری ۱۰۰ درصد تمام جوجه‌های نر در یک روزگی کشته می‌شوند.جان برانکوئل، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت نوآوری تخم مرغ، تولیدکننده تخم مرغ آزاد، می گوید: از آنجایی که تخم های موجود در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی بارور نشده اند، برای تولید تخمک نیازی به خروس ندارید. در نتیجه، برونکل توضیح می‌دهد که «در ایالات متحده، تقریباً ۱۰۰ درصد تمام جوجه‌های نر در یک روزگی کشته می‌شوند.» این یک واقعیت تلخ در صنعت طیور آمریکا است، اما همچنین یک واقعیت ناشناخته است.

بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۳، تنها ۱۱ درصد از مصرف کنندگان آمریکایی از “قتل جوجه ها” – کشتن جوجه های نر تازه بیرون آمده – آگاه بودند. پس از اطلاع، ۷۳ درصد احساس کردند که صنعت باید یک راه حل جایگزین پیدا کند. این راه حل ممکن است دور از دسترس نباشد، به لطف فناوری های جدیدی که به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا به معنای واقعی کلمه جوجه های خود را قبل از جوجه ریزی بشمارند.

عمل حذف جوجه در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ با توسعه گونه های جداگانه مرغ تولید کننده گوشت و تخم مرغ از طریق پرورش انتخابی آغاز شد. زمانی که نژادهای مرغ همه منظوره بودند، خروس‌های اضافی صرفاً برای گوشت پرورش داده می‌شدند، اما جوجه‌های گوشتی یا «گوشت‌های گوشتی» امروزی بزرگ‌تر و سریع‌تر از «لایه‌های» تخم‌ساز هر دو جنس رشد می‌کنند.

برونکوئل می‌گوید که این بدان معناست که جوجه‌های نر از گونه‌های لایه‌ای، به جز تعداد کمی که برای پرورش استفاده می‌شوند، «علاقه اقتصادی به بازار ندارند». برخی از تأسیسات از خفگی دی اکسید کربن یا روش‌های دیگر برای کشتن جوجه‌های ناخواسته استفاده می‌کنند، اما در ایالات متحده، «خیساندن» مکانیزه ترجیح داده می‌شود، و در واقع برخی آن را نسبتاً انسانی می‌دانند، زیرا تقریباً آنی است. هر سال، این سرنوشت حدود ۳۰۰ میلیون جوجه نر در ایالات متحده و حدود هفت میلیارد در سراسر جهان است.

به گفته برونکوئل، سرنوشت جوجه های نر یکی از بزرگترین مسائل رفاه حیوانات در صنعت طیور است. اما همه چیز به سرعت در حال تغییر است. در سال ۲۰۱۸، تخم مرغ هایی که جنسیت آنها در تخم مرغ یا در تخم مرغ مشخص شده بود، برای اولین بار به لطف فرآیند ثبت اختراع توسط شرکت هلندی آلمانی Seleggt در دسترس مصرف کنندگان آلمانی قرار گرفت.

تعیین جنسیت درون تخم مرغی اجازه می دهد تا تخم های دارای جنین نر اضافی در اوایل رشد شناسایی شوند و به کود یا غذای حیوانات خانگی تبدیل شوند و نیاز به حذف جوجه های نر تازه هچ شده را از بین ببرد. در سال ۲۰۲۱، آلمان و چندین کشور اروپایی دیگر، مانند فرانسه و ایتالیا، اولین کشوری در جهان بودند که قطع کامل جوجه ها را ممنوع کردند و از بقیه اتحادیه اروپا نیز خواستند که همین کار را انجام دهند.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه