بایگانی‌ها

قیمت شکلات افزایش می یابد

کسب‌وکارهای نوپا:قیمت شکلات ممکن است به دلیل تغییر الگوهای آب و هوایی و تشدید بحران کاکائو افزایش یابد بادهای غبارآلود فصلی از صحرا در ماه های اخیر شدید بوده و مانع از نور خورشید مورد نیاز برای رشد دانه های کاکائو در غرب آفریقا شده است. بارش شدید باران در فصل قبل نیز باعث گسترش بیماری پوسیدگی در بین درختان کاکائو شده است.

در عید پاک، عاشقان شکلات بدون شک متوجه شده اند که باید برای خرید های خود پول بیشتری بپردازند. اکنون، هزینه شکلات ممکن است پس از تغییر الگوهای اقلیمی که بر ذخایر کاکائو در غرب آفریقا تاثیر گذاشته است، افزایش یابد. بادهای غبارآلود فصلی از صحرا در ماه های اخیر شدید بوده است و مانع از نور خورشید مورد نیاز برای رشد غلاف دانه کاکائو در غنا، ساحل عاج، نیجریه و کامرون – جایی که حدود سه چهارم کاکائو در جهان تولید می شود – شده است. در فصل قبل، بارندگی شدید یک بیماری پوسیدگی را در بین درختان کاکائو منتشر کرد که باعث تولید کاکائو، ماده اصلی شکلات می شود.

میدانیم که حدود سه چهارم کاکائو جهان در چهار کشور غرب آفریقا تولید می شود.البته شکلات سازان در اروپا پس از سه سال برداشت ضعیف قیمت ها را برای مصرف کنندگان افزایش داده اند.گفته می شود برخی از تخم مرغ ها و خرگوش های عید پاک امسال حدود ۵۰ درصد بیشتر قیمت داشتند، در حالی که اندازه برخی دیگر کوچک شده است. قیمت جهانی کاکائو به شدت افزایش یافته است زیرا صادرات از ساحل عاج، بزرگترین تولید کننده جهان، در ماه های اخیر یک سوم کاهش یافته است. به عنوان مثال قیمت در سال جاری دو برابر شده است و در نیویورک با بیش از ۱۰.۰۰۰ دلار (۷.۹۲۰پوند) هر تن کاکائو در بالاترین سطح معامله شد.

اما کشاورزانی که دانه‌های کاکائو را برداشت می‌کنند این نگرانی را مطرح کرده‌اند که این افزایش‌ها برای پوشش هزینه‌های تولید بالاتر و عملکرد پایین‌تر آنها کافی نیست، که بسیاری آن را به دلیل تغییرات آب و هوایی مقصر می‌دانند. درختان کاکائو فقط در نزدیکی خط استوا رشد می کنند و به ویژه به تغییرات آب و هوا حساس هستند. کشاورزان کاکائو را از درختان برداشت می کنند و آن را به دلالان محلی یا کارخانه های فرآوری می فروشند. آنها دانه ها را به کره، پودر و دیگر نوشیدنی ها تبدیل می کنند که می تواند شکلات شود و محصولات را به شرکت های جهانی شکلات می فروشند.

کاکائو در یک بازار جهانی تنظیم شده معامله می شود و قیمت آن تا یک سال قبل تعیین می شود. در مواقع کمبود، سیستم عرضه کاکائوخراب می‌شود، و دلالان محلی به کشاورزان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند تا مواد اولیه را تضمین کنند. از آنجایی که معامله‌گران جهانی برای انجام تعهدات خود با شرکت‌های شکلات جهانی عجله می‌کنند تا آن دانه‌ها را به هر قیمتی بخرند، پردازنده‌های محلی اغلب با دانه‌ها کم باقی می‌مانند.

به همین جهت چندین کارخانه بزرگ کاکائو آفریقایی در ساحل عاج و غنا مجبور به توقف یا کاهش فرآوری شده‌اند، زیرا کاکائویی را که از قبل سفارش داده‌اند دریافت نمی‌کنند و توانایی خرید دانه‌ها را با قیمت‌های بالاتر ندارند.

سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) اعلام کرد که عدم تطابق بین عرضه و تقاضا باعث می‌شود بازار در این فصل با کسری ۳۷۴هزار تنی مواجه شود که این رقم در فصل گذشته ۷۴هزار تن بود. در نتیجه، کارخانه‌های پردازش و شکلات‌سازی باید از ذخایر کاکائو استفاده کنند تا نیازهای خود را به طور کامل پوشش دهند و ICCO اعلام کرد که انتظار دارد تا پایان فصل، ذخایر کاکائو به پایین‌ترین حد خود در ۴۵ سال گذشته برسد.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه