بایگانی‌ها

شیوه مطلوب، سرمایه گذاری بر روی تازه کارهاست

کسب‌وکارهای نوپا:شیوه مطلوب ،سرمایه گذاری بر روی تازه کارهاست ؛واین وروش جدیدی است که سرمایه‌گذاران برای استعدادها و شرکت‌های نوپا در نظر گرفته اند.

لیندزی میلر، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری است که به همراه شریکش در دُبی بر روی استارتاپ‌هایی که در مراحل اولیه کار خود هستند سرمایه‌گذاری می‌کند. او همراهی با افراد مستعد و مؤسسان شرکت‌های نوپا و تماشای موفقیت آنها را یکی از بزرگترین لذات زندگی خود می‌شمارد.

لیندزی دربارهٔ انگیزهٔ تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری‌اش می‌گوید: «طی یازده سال اول حضور در دُبی با افراد مستعد زیادی آشنا شدم که فقط نیازمند کمی کمک مالی یا روحیه‌بخشی بودند، و همین‌ها مرا به فکر سرمایه‌گذاری روی تازه‌کارها انداخت، شریکم گفت بیا به‌شکل جدی و منظم روی این‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و اینطور بود که شرکت مِنا مون‌شات راه‌اندازی شد.»

خانم میلر می‌افزاید که او و شریکش به دنبال کسانی هستند که بتوانند با آنها همکاری درازمدت داشته باشند. یکی از آنها «سینئو» بوده که بنیانگذارانش به‌دنبال یافتن راه‌حلی سازگار برای تولید بسته‌بندی‌ سفارشات اینترنتی بوده‌اند و ایدهٔ اعضای شرکت نوپای دیگری به نام «ژواگیفتس» تسهیل ارسال هدیه به شهرها و کشورهای دیگر بوده است.

این سرمایه‌گذار می‌گوید: «هر کسب‌وکاری که ما رویش سرمایه‌گذاری می‌کنیم به چیز خاصی نیاز دارد. بعضی‌ها فقط پول می‌خواهند، چون تیم مدیریت‌شان قوی است.»

و او می‌افزاید که با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها شمار کسانی که برای سرمایه‌گذاری و توسعهٔ کارشان به آنها مراجعه کرده‌اند افزایش یافته است.

او دربارهٔ استارتاپ «کلاود» که امکان اشتراک آشپزخانه‌های حرفه‌ای را فراهم می‌کند می‌گوید: «من چندان از ایدهٔ فضای آشپزخانهٔ کلاود خوشم نمی‌آمد اما یک بخش ماجرا این است که اینها به خود بنیانگذار برمی‌گردد، و ما روی او سرمایه‌گذاری می‌کنیم. چون به طرح و هوشمندی او اعتماد داشتیم سعی کردیم از کار سردربیاوریم و یاد بگیریم، و او دقیقا به هدفش رسید.»

بنیانگزار استودیو ۱۴ کارش را دوست دارد و ماهر است. او برای طراحی الگوی کاری و راه‌اندازی استودیو به کمک و سرمایه‌گذاری نیاز داشت. واقعا می‌خواستیم با او هم‌مسیر شویم و به مرحلهٔ بعد برسیم.

او در پایان می‌افزاید: «ایده‌هایی نظیر بسته‌بندیِ قابل‌تبدیل به کامپوست، یا هدیه‌فرستادن برای مادری در دوردست و خوشحال‌کردنش، یا دیدن رستورانی که به یمن اپلیکیشن کلاود پول بیشتری درمی‌آورد و استقلال پیدا می‌کند واقعا مرا سر ذوق می‌آورد. اینها خیلی هیجان‌انگیز است، و قطعا ارزش کار سخت و طولانی را دارد.»

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه