بایگانی‌ها

شغل تعمیر کار درجهانِ امروز یک شغل ایده‌آل

کسب‌وکارهای نوپا:شغل تعمیر کار درجهان امروز یک شغل ایده‌آل است.زیرابرای نجات کره زمین لباسها و کفشهایتان را باید تعمیر کنید! بر این مبنا دولت فرانسه طرح پاداش مصرف کننده را راه اندازی می کند تا ترمیم لباس و کفش را به جای دور انداختن تشویق کند.

فرانسه یک طرح پاداش برای تشویق مصرف کنندگان به تعمیر لباس و کفش از ماه اکتبر راه اندازی خواهد کرد و تخفیف هایی از ۶ یورو (۶.۷۳ دلار) تا ۲۵ یورو به ازای هر تعمیر در تلاش برای کاهش زباله های دفن زباله ارائه می دهد.

برای حمایت از بخش تعمیرات و ایجاد فرصت های شغلی، دولت در نظر دارد ۱۵۴ میلیون یورو را در یک دوره پنج ساله برای تأمین بودجه طرح پاداش اختصاص دهد.

Using some brightly colored fabric, an Afro-Caribbean man is guiding the material while he stitches it using a sewing machine, more fabric and sewing implements covering the table he is working at at home on his dining table

از ماه اکتبر، مشتریان تخفیفی از ۶ تا ۲۵ یورو در هر تعمیر را به عنوان بخشی از برنامه جایزه دریافت خواهند کرد.

برانژیر کویار، وزیر جوان محیط‌زیست، از ۷۰۰ هزار تن لباس که سالانه در محل‌های دفن زباله در فرانسه می‌افتد، شکایت کرده است.

به همین جهت فرانسه قرار است طرح پاداشی را با هدف تشویق مصرف‌کنندگان به تعمیر لباس‌ها و کفش‌ها به جای دور انداختن آنها و خرید کفش‌های جدید راه‌اندازی کند.

مهمترین هدف دولت فرانسه ارتقای صنعت تعمیر و تشویق مصرف‌کنندگان به انتخاب روش‌های پایدار با خرید محصولات «با فضیلت» و تعمیر آنها به جای خرید اقلام جدید است.

البته باید خاطرنشان کرد که همه مشتاق رویکرد ساخت و ساز دولت نیستند و گروه‌های تجاری نسبت به «انگ زدن» به یک صنعت مهم در فرانسه هشدار می‌دهند.

اما باید تأکید کرد که تضمین پایداری در بخش نساجی مهم است زیرا یکی از بزرگترین مقصران انتشار گازهای گلخانه ای در سطح جهان است. دولت فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۲طرحی را آغاز کرد تا بخش نساجی خود را تغییر دهد تا آن را تا حد ممکن دوستدار محیط زیست کند. آلودگی صنعت مد ممکن است تعجب آور باشد،زیراا صنعت مد مسئول تقریباً ۱۰درصد از کل انتشار کربن جهانی است که هر سال تولید می شود. این درصد حتی از مجموع انتشار گازهای گلخانه ای کشتیرانی دریایی و پروازهای بین المللی نیز بیشتر است. متأسفانه، پیش‌بینی می‌شود که وضعیت بدتر شود و انتظار می‌رود انتشار گازهای گلخانه‌ای مضر توسط مد تا سال ۲۰۳۰بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

علاوه بر رموضوع کربن حاصل شده ازبخش مد، که شامل کشت پنبه است، مقدار زیادی نیز آب مصرف می کند. سالانه تقریباً ۹۳ میلیارد متر مکعب آب توسط این صنعت استفاده می شود که چهار درصد از کل مصرف آب شیرین جهان را تشکیل می دهد. برای درک بیشتر این موضوع باید اشاره کرد که تولید یک شلوار جین به تنهایی به ۳۷۸۱ لیتر آب نیاز دارد.

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه