بایگانی‌ها

سیستم خرید”الان بخر بعدا پرداخت کن”یاBNPL چگونه کار میکند؟

کسب‌وکارهای نوپا:سیستم خرید”الان بخر بعدا پرداخت کن”یاBNPL چگونه کار میکند؟این روش پرداخت به مشتریان این امکان را می دهد که در عین تعویق پرداخت، معمولاً به صورت اقساطی، خریدهای فوری انجام دهند. در حالی که BNPL سالهاست وجود داشته است، اخیراً در طول همه گیری همه گیر کورونا محبوبیت زیادی پیدا کرده و با افزایش خرید آنلاین تقویت شده است.

به طور خاص، ارزش کل وام های BNPL تنها از سال 2019 تا 2021 بیش از 1000 درصد رشد کرد، که نشان می دهد این روندی است که می تواند از تعداد مرگ و میر COVID-19 نیز بیشتر باشد. اکنون واضح است که BNPL در حال تغییر در خرده فروشی، تجارت الکترونیک و نحوه خرید مصرف کنندگان است.

BNPL چگونه کار می کند؟

مفهوم BNPL ساده است: این یک نوع تامین مالی کوتاه مدت است که خرید شما را به چندین پرداخت مساوی تقسیم می‌کند و اولین پرداخت در هنگام پس از تحویل کالا انجام می‌شود. یکی از رایج ترین طرح های BNPL، طرح پرداخت 4 قسطی است که معمولاً بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار خرید دارد. هنگام استفاده از BNPL، مشتریان معمولاً باید یک حساب کاربری با ارائه‌دهنده BNPL ایجاد کنند یا از حساب موجود خود استفاده کنند. هنگامی که مشتریان اقلام مورد نظر را انتخاب کرده و به سبد خرید خود اضافه می کنند، می توانند گزینه BNPL را در حین پرداخت انتخاب کنند. بسته به ارائه‌دهنده، ارائه‌دهنده BNPL ممکن است به یک پرداخت اولیه کوچک یا بدون پرداخت اولیه نیاز داشته باشد. پس از تکمیل خرید، مشتریان موظفند کل مبلغ را به صورت اقساطی در مدت زمان از پیش تعیین شده بازپرداخت کنند. ارائه‌دهنده BNPL برنامه بازپرداخت را به گونه ای تعیین می‌کند که بسته به مبلغ کل خرید، مدت زمان بازپرداخت و دفعات پرداخت می‌تواند متفاوت باشد.

چرا BNPL اینقدر محبوب است؟

یکی از مهمترین مزایای BNPL توانایی آن در کنترل بیشتر مصرف کنندگان بر مخارج آنها است. در حالی که کارت‌های اعتباری اغلب می‌توانند غارتگر باشند، مصرف‌کنندگان جوان‌تر BNPL را راهی شفاف‌تر و انعطاف‌پذیرتر برای خرید محصولاتی می‌دانند که در غیر این صورت از دسترس آنها خارج است. مصرف کنندگان خریدهای خود را به اقساط بدون بهره تقسیم می کنند و به آنها این امکان را می دهد که امور مالی خود را بهتر مدیریت کنند و در عین حال از پرداخت هزینه اولیه برای خرید اجتناب کنند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌جای پرداخت پیش‌خرید برای خرید، هزینه را در چند هفته تقسیم کنند و آن را قابل کنترل‌تر و کمتر منجر به بدهی شود. این بیشتر در مورد ژنرال Z و هزاره ها طنین انداز شده است. در حالی که نسل‌های قبلی بدهی‌های کارت اعتباری را جمع‌آوری می‌کردند، واضح است که BNPL برای جوانان به عنوان روشی هوشمندانه‌تر برای خرید اقلام آرزویی با شرایط معقول‌تر جذاب است. از آنجایی که اکثر ارائه دهندگان BNPL بهره دریافت نمی کنند (با فرض اینکه پرداخت ها به موقع انجام شود)، خریداران جوان می توانند از هزینه های بالای مربوط به کارت های اعتباری سنتی اجتناب کنند.

چشم انداز فعلی BNPL چقدر محبوب است؟

طبق تحقیقات Juniper، حدود ۳۶۰ میلیون کاربر BNPL در جهان وجود دارد. از نظر رشد آتی، انتظار می‌رود این تعداد تا سال ۲۰۲۷ با ۱۵۷ درصد افزایش به ۹۰۰ میلیون کاربر جهانی BNPL برسد. برخی از بازیگران اصلی در بخش BNPL شامل شرکت‌هایی مانند Klarna، Afterpay و Affirm هستند. گزارش فرهنگ مصرف‌کننده 5WPR در سال ۲۰۲۳، آمار جالبی را منتشر کرد، از جمله اینکه ۱۱ درصد از مصرف‌کنندگانی که با ویژگی BNPL خرید می‌کنند، نشان می‌دهند که این ویژگی بر نحوه هزینه‌های آنها تأثیر می‌گذارد. این به ویژه جذاب است، زیرا نشان می دهد که مصرف کنندگان قیمت را به عنوان یک مانع کمتر و BNPL بیشتر به عنوان یک ارزش افزوده برای فرآیند خرید می دانند.

این همچنین توضیح می دهد که چرا بیشتر مشاغل خرده فروشی گزینه های BNPL را ارائه می دهند. این گزارش همچنین اشاره می کند که اکثر (۶۰ درصد) مصرف کنندگان از این ویژگی هنگام خرید استفاده می کنند و ۸۰ درصد خریداران BNPL بین ۲۵تا ۳۴ سال هستند. رایج ترین خریدهای BNPL شامل پوشاک و مد است، که نشان می دهد مشاغل در این بخش باید مشارکت با ارائه دهندگان BNPL رقابتی باقی بمانند.

بازیکنان جدید BNPL در حال ظهور هستند با این محبوبیت انفجاری، جای تعجب نیست که رقابت جدیدی در حال ظهور است. شرکت های بزرگ کارت اعتباری مانند American Express، Citibank و Chase شروع به ارائه گزینه های وام BNPL کرده اند. همچنین رقابت جدیدی از سیلیکون ولی وجود دارد که اخیراً Apple Pay Later راه اندازی شده است. این غول فناوری اعلام کرد که کاربران می توانند برای وام هایی بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار که در کیف پول اپل وجود دارد، درخواست دهند.

در حالی که این برنامه به طور رسمی در سراسر کشور منتشر نشده است، این شرکت ادعا می کند که «کاربران انتخاب شده به صورت تصادفی» دعوت نامه دریافت خواهند کرد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن راحتی پادشاه است و BNPL به مصرف کننده مدرن انعطاف پذیری و قدرت خرید بیشتری ارائه می دهد. چه مصرف کنندگان در حال خرید آنلاین باشند و چه در فروشگاه، واضح است که این بخش در دهه آینده به رشد چشمگیری ادامه خواهد داد.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه