بایگانی‌ها

خاستگاه فروشگاه های زنجیره ای مدرن

کسب‌وکارهای نوپا:خاستگاه فروشگاه های زنجیره ای مدرن به چندین هزار سال به چین باستان باز می گردد. بازرگانان در چین و بعداً ژاپن دریافتند که مزایایی برای مدیریت متمرکز و فروش از طریق نقاط توزیع متعدد وجود دارد که امروزه به عنوان ویژگی های تعیین کننده خرده فروشی فروشگاه های زنجیره ای عمل می کند.

فروشگاه های زنجیره ای در آمریکای شمالی در دهه ۱۷۰۰زمانی که شرکت خلیج هادسون شبکه ای از پست های تجاری مارک دار ایجاد کرد، ظهور کردند. با این حال، تا پایان قرن نوزدهم بود که رویکرد فروشگاه های زنجیره ای به خرده فروشی در اروپا و ایالات متحده شتاب گرفت.

عصر گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌طور جدی در اوایل قرن بیستم آغاز شد، زیرا خرده‌فروشان پتانسیل سود مرتبط با اعمال اهرم انواع هزینه‌های ثابت و متغیر را در پایگاه در حال گسترش فروشگاه‌ها تشخیص دادند که به موجب آن حجم فروش تولید شده توسط هر مکان اضافی، سود افزایشی ایجاد می‌کرد.

برتری مدل کسب و کار فروشگاه های زنجیره ای پس از جنگ جهانی دوم آشکار شد، یعنی زمانی که مصرف جهانی برای انواع کالاهای مصرفی افزایش یافت. این امر موج بی‌سابقه‌ای از گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در تمامی انواع طبقه‌بندی کالا به راه انداخت. تعاریف در مورد تعداد واحدهایی که یک زنجیره را تشکیل می دهند ممکن است متفاوت باشد، اما تاثیر فروشگاه زنجیره ای بر خرده فروشی غیر قابل انکار است.

فروشگاه های زنجیره ای منجر به تغییر ساختار چشمگیر صنعت خرده فروشی در طول ۱۰۰سال گذشته شدند و امروزه بسیاری از بزرگترین شرکت های جهان در فروشگاه های زنجیره ای فعالیت می کنند.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه