بایگانی‌ها

توقف فعالیت خودپرداز ارزهای دیجیتال درآلمان

کسب‌وکارهای نوپا:فعالیت خودپرداز ارزهای دیجیتال درآلمان متوقف شد.رگولاتور مالی آلمان دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال را در اشتوتگارت و مونیخ توقیف کرد.اینگونه صرافی ها غیرقانونی بودند و فاقد مجوز فعالیت بودند .سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) ۱۳ دستگاه صرافی ارزهای دیجیتال نصب شده غیرقانونی را در اشتوتگارت، مونیخ و دیگر شهرها حذف کرد.

دلیل این اقدام این بود که دستگاه‌های خودپرداز فاقد مجوز فعالیت بر اساس قانون تجارت اختصاصی تجاری یا معاملات بانکی کشور بودند. از دیدگاه BaFin، ماشین ها برای پولشویی مناسب هستند. بافین به نقل از SWR تاکید کرد: اپراتورهایی که غیرقانونی عمل کنند توسط پلیس و دفتر دادستانی عمومی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت. در چنین حالتی، مجرمان می توانند تا پنج سال زندان انتظار داشته باشند.

رگولاتور آلمانی همچنین خاطرنشان کرد که در صورتی که اپراتورها نتوانند چک‌های شناخت مشتری (KYC) را برای تراکنش‌های بیش از ۱۰۰۰۰ یورو انجام دهند، دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری می‌توانند به کانونی برای فعالیت‌های مجرمانه تبدیل شوند. مقررات آتی بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) در اتحادیه اروپا، KYC و گزارش تمام تراکنش های رمزنگاری را الزامی می کند.

در جریان این عملیات، مقامات مالی حدود ۲۵ میلیون یورو پول نقد نیز کشف و ضبط کردند. برخی از خودپردازهای رمزنگاری قانونی در آلمان وجود دارد بر اساس گزارش‌ها، تقاضا برای دستگاه‌های مبادله ارزهای دیجیتال در طول همه‌گیری کووید در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید، زمانی که افزایش قابل توجهی در معاملات و قیمت‌های بازار رمزنگاری وجود داشت.

در حال حاضر، آلمان دارای ۱۷۶ دستگاه خودپرداز بیت کوین در چندین شهر است که دوسلدورف در تعداد این دستگاه ها پیشتاز است و پس از آن برلین پایتخت و سپس اشتوتگارت قرار دارند. این ماشین‌ها به مردم این امکان را می‌دهند که به راحتی ارزهای دیجیتال را در ازای پول نقد بخرند و بفروشند. بیت‌کوین‌ها را می‌توان از این ماشین‌ها به کیف‌پول‌هایی که در اختیار کاربران است، منتقل کرد.

با این حال، کارمزد تراکنش های مرتبط با این دستگاه های خودپرداز اغلب در مقایسه با صرافی های آنلاین بالاتر است. تخمین زده می شود که در سراسر جهان بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خودپرداز رمزنگاری وجود دارد و انتظار می رود تعداد آنها همچنان در حال افزایش باشد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه