بایگانی‌ها

بسیاری از مردم هر روز از Wi-Fi استفاده می کنند اما معنی آن را نمی دانند

کسب‌وکارهای نوپا:بسیاری از مردم هر روز از Wi-Fi استفاده می کنند اما معنی آن را نمی دانند، از جمله برای مشاغل خود، دسترسی به اخبار، سه ساعت وقت گذراندن تصادفی در TikTok – و اکنون می توانیم این کار را در مکان های بیشتری نسبت به قبل انجام دهیم. اما در حالی که ممکن است این پدیده به سمت فراگیر شدن پیش رود، چند نفر از ما واقعاً می دانیم که این اصطلاح چیست؟ قطعا چند حدس خوب در اطراف ایت امکان شناور وجود دارد. نحوه نگارش آن نشان می دهد که مختصر چیزی است و مشابه ترین اصطلاحی که با آن در ذهن یافت می شود “hi-fi” است که مخفف “وفاداری بالا” است. پس وای فای باید به معنای “وفاداری بی سیم” باشد، درست است؟ اشتباه است (اگرچه بسیار منطقی است). به گفته فیل بلنگر، یکی از بنیانگذاران اتحاد وای فای، در واقع، وای فای اصلاً معنایی ندارد. او میگوید:«وای فای چیزی را نشان نمی دهد. مخفف نیست و هیچ معنایی ندارد.

خوب این به چه معنی است؟ به نظر می رسد که اصطلاح Wi-Fi توسط شرکت بازاریابی Interbrand ساخته شده است، که وظیفه داشتند نامی را بیابند که برای همه به یاد ماندنی باشد. از این گذشته، اصطلاح فنی آن IEEE 802.11 بود -البته اگر بدانید استانداردهای فنی چیست، این نام خوب است، اما دقیقاً جذاب ترین نام در جهان نیست. اینتربرند لیستی از 10 نام مختلف را برای اتحاد Wi-Fi آورد، اما در نهایت Wi-Fi برنده شد. منظور از آن چیزی نبود که معنای مستقیمی داشته باشد. بیشتر در مورد این بود که چه چیزی را در ذهن مصرف کنندگان تداعی می کرد. اینتربرند می‌گوید: «ما نام Wi-Fi را پیشنهاد کردیم، زیرا مشتریان به ما گفتند که شباهت‌های آن با مفهوم کاملاً شناخته شده، hi-fi، مخفف «وفاداری بالا» به آنها کمک کرد تا این مفهوم را درک کنند. “این نام نشان می دهد که، حتی بدون کابل، Wi-Fi یک اتصال با کیفیت بالا و بدون تلفات را به هر کجا که می روید ارائه می دهد

بنابراین Wi-Fi و hi-fi شبیه به نظر می‌رسند و افکار مشابهی را در مورد محصولاتی که ارائه می‌کنند وبرمی‌انگیزد، اما به گفته Belanger، دلایل بیشتری وجود دارد که چرا برخی افراد آنقدر سرسخت هستند که Wi-Fi به معنای وفاداری بی‌سیم است. “تنها دلیلی که درباره “Wireless Fidelity” می شنوید این است که برخی از همکاران فنی در گروه می ترسیدند. آنها برندسازی یا بازاریابی را درک نمی کردند. بلانگر توضیح داد که آنها نمی‌توانستند استفاده از نام Wi-Fi را بدون داشتن نوعی توضیح تحت اللفظی تصور کنند. بنابراین ما مصالحه کردیم و موافقت کردیم که برچسب “استاندارد وفاداری بی سیم” را به همراه نام اضافه کنیم.” «این تلاشی ناشیانه بود که دو کلمه با Wi و Fi مطابقت داشت. این برچسب بعداً پس از رشد موفقیت آمیز Wi-Fi توسط Wi-Fi Alliance حذف شد، اما واضح است که وقتی صحبت از افکار عمومی می شود، قدرت ماندگاری دارد.

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه