کسبوکارهای نوپا:انتخاب لوگو برای کسب و کار های نوپا یک اقدام فوق العاده مهم است.زیرا لوگو یک ترفند تبلیغاتی و هوشمندانه است. از این رو افزودن یک پیام یا نماد پنهان به لوگوی یک برند میتواند لایههایی اضافه کند که نه تنها آن را منحصر انتخاب لوگو برای کسب و کار های نوپا یک اقدام فوق العاده مهمبه فردتر میکند، بلکه فوقالعاده به یاد ماندنی نیز میشود – به خصوص هنگامی که معنای مخفی لوگو را «درک» میکنید. ریلی نیومن، استراتژیست برند در Motif Brands، میگوید: «مانند حل یک مشکل یا معما، ما این را در مورد لوگو و برند به خاطر خواهیم سپرد که ارزش درک شده ما را افزایش میدهد.» «علاوه بر این، ما به دیگران در مورد پیامهای پنهان خواهیم گفت و آنها را نشان خواهیم داد که این امر باعث افزایش آگاهی از برند میشود.» برای کمک به رمزگشایی و کشف پیامهای مخفی و تصاویر پنهان در لوگوها، ریدرز دایجست با نیومن و دو متخصص دیگر در زمینه برندسازی و بازاریابی صحبت کرد. برای آشنایی با برخی از حقایق جذاب در مورد پیامهای پنهان در لوگوهایی که هر روز میبینید، به رمزگشایی لگوی برخی از شرکتها اشاره می شود.
آمازون
آمازون بخش اصلی زندگی بسیاری از خریداران آنلاین است، اما آیا تا به حال فکر کردهاید که آن فلش کوچک در پایین لوگو به چه معناست؟ هسه میگوید: «فلش در لوگوی آمازون لبخند را منتقل میکند – زیرا چه کسی از دریافت سفارش از آمازون خوشحال نمیشود؟» «اما همچنین این ایده را تقویت میکند که میتوانید هر چیزی را که میخواهید، از الف تا ی، در آمازون پیدا کنید.»
بیامو
تبلیغات لوگوی بیامو روی زمینه سفید خلاصه خوانندگان بیامو لوگوی این تولیدکننده خودروهای لوکس به خاطر رنگهای آبی و سفیدش شناخته میشود: اشارهای به پرچم باواریا، آلمان، جایی که این شرکت در آن مستقر است. مارلا روین استافورد، دکترا و استاد بازاریابی در دانشکده بازرگانی لی دانشگاه نوادا، لاس وگاس، میگوید: «همچنین، اعتقاد بر این است که چهار ربع رنگی نشان دهنده یک پروانه هواپیما در حال چرخش است که منعکس کننده تاریخچه این شرکت به عنوان تولیدکننده موتورهای هواپیماهای نظامی از جنگ جهانی اول است.»
فدکس
متن «FedEx Express» پررنگ است و حروف آبی و نارنجی را با یک فلش سفید پنهان در «Ex» نشان میدهد. READER’S DIGEST FedEx لوگوی FedEx در نگاه اول کاملاً معمولی به نظر میرسد، بنابراین به راحتی میتوان پیام پنهان آن را نادیده گرفت. نمیتوانید آن را ببینید؟ به فضای بین E بزرگ و x کوچک نگاه کنید – این یک فلش به جلو است، شاید برای نشان دادن تحویل سریع و دقیق. این یکی از لوگوهای مورد علاقه نیومن است، زیرا هویت بصری برند را با استفاده از فضای مثبت و منفی میسازد. او میگوید: «بخشی از درخشش این است که لوگوی برند را از یک علامت بصری به یک تجربه بصری در هر بار مشاهده تبدیل میکند.» به علاوه، همانطور که هسه اشاره میکند، «هنگامی که فلش را در لوگوی FedEx میبینید، از آن نقطه به بعد تقریباً غیرممکن است که آن را نادیده بگیرید»، که فراموش کردن آن را دشوار میکند.
دل
حرف E کناری در لوگوی دل چیزی بیش از یک روش خلاقانه برای قرار دادن آن است.مایکل دل اعلام کرد که هدف شرکتش «به گوش دنیا رساندن» است – یا در این مورد، تغییر نحوه پردازش و فروش کامپیوترها به مشتریان. به طور خاص، دل اولین شرکت فناوری بود که به مشتریان اجازه داد تا یک کامپیوتر را با مشخصات خود به صورت آنلاین «بسازند» و آن را در خانه تحویل بگیرند.
ویکی پدیا
کره زمین ناتمام، که از قطعات پازل با شخصیتهایی از زبانهای مختلف ساخته شده است، نشاندهنده «ماهیت ناقص» ماموریت شرکت برای تبدیل شدن به پورتال اطلاعاتی مرجع است – و این واقعیت که سایتی که بر اساس نظرات کاربران ساخته شده است هرگز نمیتواند کامل باشد.
تور دو فرانس
آیا دایره زرد نشان دهنده خورشید است؟ نه! در واقع چرخ دوچرخه است. حرف R در تور، دوچرخه سوار و O چرخ عقب دوچرخه است. به گفته استافورد، تصاویر ظریف، مانند شخص روی دوچرخه، یکی از راههایی است که شرکتها پیامهای پنهان را در لوگوها منتقل میکنند.
کوکا کولا
آیا معنای پنهانی در لوگوی کوکاکولا وجود دارد؟ استافورد میگوید: “لبخندی” که توسط دنباله کشیده حرف C ایجاد شده است. او توضیح میدهد: “این پیام پنهان مدتهاست که نماد ارتباط کوکاکولا با شادی و لذت است.” «اگر به یاد داشته باشید، یکی از شعارهای کوکاکولا «یک کوکاکولا و یک لبخند» بود، و این کاملاً با پیام پنهان لبخند مطابقت دارد.»
ژیلت
این فونت با سبک مورب خود، اسپرت به نظر میرسد و مفهوم سرعت را القا میکند. این حروف کج به این شکل زاویهدار شدهاند تا حس «تیغ تیز» ایجاد کنند. علاوه بر این، G و I به عنوان نماد محصول خاص این برند برش داده شدهاند.
ری-بن
ممکن است فکر کنید که این لوگو نام شرکت را با فونتی خطی به تصویر میکشد و حس مد روز را القا میکند. ری-بن که به خاطر عینک آفتابی محبوبش مشهور است، در واقع تصویر ظریفی از یک جفت عینک را در حرف B گنجانده است. فقط کافی است سرتان را به طرفین بچرخانید تا آن را ببینید!
تهیه و تدوین:احسان محرابی
گروه آموزش
افزودن دیدگاه