بایگانی‌ها

اسکن MRI تمام بدن یک کسب و کار مدرن به نام ماشین نجات جان

کسب‌وکارهای نوپا:اسکن MRI تمام بدن یک کسب و کار مدرن ماشین نجات جان نام گرفته است. دکتر جولیان سانتاروزا در حالی که تعطیلات چهارم ژوئیه سال گذشته را در یک قایق در تایلر، تگزاس جشن می گرفت، نتایج اسکن MRI تمام بدن خود را دریافت کرد. چیزی که او دید، جشن ها را مختل کرد. رادیولوژیست ها در Prenuvo که اسکن را انجام دادند، یک غده را در ریه های او شناسایی کردند. سانتاروسا، که به عنوان یک جراح دسترسی ستون فقرات در دالاس کار می کند، با نگاه کردن به تصاویر از پورتال بیمار در تلفن خود، می توانست نقطه دایره شده را ببیند. او در مصاحبه ای به CNBC گفت: “من فکر می کردم، مگر اینکه یک تراشه تاکو را قورت داده باشم، وگرنه چیزی نباید آنجا باشد.” سانتاروزا که در آن زمان ۴۱ سال داشت، قبل از پرداخت ۲۵۰۰ دلار برای اسکن Prenuvo، هیچ دردی در ریه های خود و اطراف آن احساس نکرده بود و هیچ دلیلی برای مشکوک بودن چیزی نداشت. در عوض، او از زمان انجام یک نمونه گیری آزمایشگاهی احساس ناراحتی می کرد و پس از دیدن تبلیغ Prenuvo در فیس بوک احساس می کرد باید اسکن را انجام دهد. . یک روز پس از دیدن نتایج Prenuvo، سانتاروزا یک سی تی اسکن بعدی را در یک بیمارستان محلی انجام داد. ندول سرطانی بود.

بیماران کنجکاو و نگران مانند سانتاروزا در ۹ کلینیک Prenuvo در ایالات متحده و کانادا هجوم آورده اند. تقاضای زیادی وجود دارد که این شرکت ۵ساله مستقر در سیلیکون ولی اعلام کرده است که ۱۱مکان دیگر تا سال ۲۰۲۴ افتتاح می شود، از جمله یکی در لندن و دیگری در سیدنی. کیم کارداشیان در پستی که در ماه اوت در اینستاگرام منتشر کرد، پرنوو را «ماشین نجات جان» نامید که بیش از ۳.۴ میلیون لایک داشت. سیندی کرافورد، بازیگر و مدل، در کنار گوگل سرمایه گذار است رئیس سابق اریک اشمیت، بنیانگذار 23andMe Anne Wojcicki و بنیانگذار Nest Labs تونی فادل نیز از شرکای او هستند.. این شرکت در اواخر سال گذشته ۷۰ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری به رهبری Felicis Ventures جمع آوری کرد. اندرو لیسی، مدیرعامل Prenuvo گفت که می‌خواهد به مشتریان کمک کند تا بفهمند زیر پوستشان چه می‌گذرد، فناوری شرکت او می‌تواند با شناسایی بیش از ۵۰۰ بیماری مانند سرطان، مولتیپل اسکلروزیس و آنوریسم مغزی کمک بسیار زیادی به بیماران انجام دهد.

در حال حاضر، اسکن‌ها مخاطبان محدودی دارند، زیرا توسط بیمه‌گران پوشش داده نمی‌شوند و بیماران را ملزم به پرداخت از جیب خود می‌کنند. برای سانتاروزا، تصویربرداری هر پنی و بیشتر ارزش داشت. سرطان او به اندازه کافی زود تشخیص داده شد که نیازی به درمان هایی مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی نداشت. مهمتر از آن، این بیماری به حدی گسترش نیافته بود که تهدید کننده زندگی باشد. سانتاروسا گفت: «هیچ آزمایش غربالگری برای این کار وجود ندارد. “من در مرحله ۴ بودم. این را زمانی که سرفه های خونی داشتم متوجه می شدم.”

تفسیر تصاویر یک علم پیچیده است و اسکن به تنهایی می تواند بیش از یک ساعت طول بکشد، حتی اگر فقط بخشی از بدن را بپوشاند. دستگاه‌های MRI سفارشی Prenuvo که در سال ۲۰۱۸از سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز دریافت کردند، می‌توانند کل بدن فرد را در حدود یک ساعت اسکن کنند. پس از تکمیل اسکن، تصاویر توسط یکی از ۳۰رادیولوژیست مجاز شرکت بررسی می شود. مشتریان معمولاً نتایج خود را ظرف پنج تا ۱۰ روز کاری پس می گیرند. لیست انتظار طولانی است. طبق مندرجاتوب سایت Prenuvo، اسلات موجود بعدی برای اسکن کامل بدن در نیویورک در ماه مارس است. همین امر در مورد کلینیک لس آنجلس نیز صادق است. در حومه دالاس ایروینگ، از اواسط دسامبر در دسترس است. لیسی گفت که این کسب و کار افزایش یافته است زیرا آگاهی در ۱۲ ماه گذشته “به طرز باورنکردنی” بالاتر رفته است. او گفت: «این روزها، وقتی مردم از من می‌پرسند چه کار می‌کنم، و من می‌گویم که در Prenuvo کار می‌کنم، این جمله «اوه، من این را در این پادکست شنیدم» یا «آن تأثیرگذار در مورد آن صحبت کرده است».

علاوه بر اسکن تمام بدن، Prenuvo اسکن سر و تنه را با قیمت ۱۸۰۰ دلار و اسکن فقط تنه را با قیمت ۱۰۰۰ دلار ارائه می دهد. Prenuvo در تلاش است تا قیمت ها را از طریق “مقیاس سازی قدیمی” کاهش دهد. برخی از شرکت ها شروع به ارائه اسکن های Prenuvo به عنوان یک امتیاز برای کارمندان کرده اند که به افزایش دسترسی به این فناوری کمک کرده است. لیسیگفت که این برای شرکت‌هایی کار می‌کند که دارای طرح‌های بیمه‌ای هستند که خود تامین مالی می‌کنند، زیرا آنها می‌توانند پیشنهادات خود را در عین حال که ریسک‌ها را به عهده می‌گیرند، سفارشی کنند. شرکت های بیمه سنتی نیز به این موضوع توجه دارند. لیسی گفت: «به مرور زمان، این داده‌ها به شرکت‌های بیمه در مورد اینکه آیا این باید چیزی باشد که در طرح‌های بیمه‌ای که ارائه می‌دهند پوشش داده شود، کمک می‌کند. Prenuvo به دنبال راه‌های دیگری برای کاهش هزینه‌ها از طریق هوش مصنوعی و کاهش بالقوه مدت زمان اسکن‌ها است.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه