بایگانی‌ها

آیفون ۱۵ از سوی اپل رونمایی شد

کسب‌وکارهای نوپا:اپل دیروز از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد. مجموعه تلفن‌ همراهی که کیفیت دوربین بهتر، پردازنده‌های سریع‌تر و سیستم شارژ جدید خود را به رخ می‌کشد. همزمان اپل از سری جدید ساعت‌های خود نیز رونمایی کرد. این ساعت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی امکانات جدیدی را به کاربران عرضه می‌کنند.

رویداد معرفی آیفون و ساعت‌های جدید اپل در دفتر مرکزی این غول تکنولوژی در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد. علاقمندان همچنین می‌توانستند همزمان با برگزاری این رویداد، ویدیوی معرفی محصولات جدید اپل را از طریق سایت این شرکت و اپلیکیشن تلویزیون اپل مشاهده کنند. 

پیش سفارش آیفون ۱۵ اپل در سراسر دنیا از  روز جمعه ۱۵ سپتامبر(پس فردا) آغاز می‌شود و این گوشی‌ها از روز ۲۲ سپتامبر در دسترس عموم خواهند بود.

قیمت آیفون ۱۵ در آمریکا از ۷۹۹ دلار، مدل پلاس از ۸۹۹ دلار، مدل پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت مدل پرومکس آیفون ۱۵ از ۱۱۹۹ دلار آغاز خواهد شد. 

قیمت اعلام شده، بهای فروش آن در خاک ایالات متحده آمریکا است و در دیگر کشورها متفاوت خواهد بود. بطور مثال قیمت پایه آیفون ۱۵ در فرانسه از ۹۶۹ یورو و قیمت مدل پایه آیفون ۱۵ پرومکس در این کشور از ۱۴۷۹ یورو آغاز می‌شود.

قابلیت‌ها و تغییرات جدید آیفون ۱۵ چیست؟

صفحه نمایش همه مدل‌های آیفون ۱۵ شفاف‌تر از مدل‌های پیشین خواهد بود. آن‌ها مجهز به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هستند و در باتری آن‌ها نیز از کبالت ۱۰۰ درصد قابل بازیافت استفاده شده است. 

به گفته اپل، ارتباط ماهواره‌ای در این گوشی‌های جدید می‌تواند برای درخواست کمک‌ در جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرد. اپل این ویژگی را با همکاری انجمن اتوموبیل آمریکا (AAA) تدارک دیده است.

یکی از اصلی‌ترین تغییرات آیفون ۱۵ نسبت به مدل‌های پیشین، تغییر سیستم و درگاه شارژ این گوشی‌ها است. اپل تاکنون در گوشی‌های آیفون از کابل لایتنینگ مختص به خود برای شارژ استفاده می‌کرد اما اکنون این شرکت تصمیم گرفته با تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، از کابل یو‌اس‌بی سی برای شارژ گوشی‌های جدید خود استفاده کند. اپل پیشتر این تغییر را در آیپد‌ها و لپ‌تاپ‌های مک خود اعمال کرده بود.  

درگاه‌های یواس‌بی سی جدید روی مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، فیلمبرداران را قادر می‌سازد تا ویدیوهای کیفیت بالا را مستقیما روی هارددیسک ذخیره کنند. 

پردازشگر مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همان پردازشگر ۵ هسته‌ای A۱۶ بیونیک است که اپل از آن در مدل آیفون ۱۴ پرو استفاده کرده بود. اما این شرکت در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرومکس خود از پردازشگر جدید شش هسته‌ای A۱۷ پرو استفاده کرده است. این پردازشگر ۱۰ درصد سریعتر از مدل A۱۶ بیونیک است. 

بنابر اعلام اپل، آیفون ۱۵ پرومکس که باصفحه ۶.۷ اینچی بزرگترین آیفون تولیدی این شرکت است، دارای لنز دوربین جدید و قابلیت زوم اوپتیکال بیشتری از مدل‌های پیشین است. 

از دیگر امکانات آیفون ۱۵ پرو توانایی آن در ضبط «ویدیوهای فضایی» است. این گوشی‌ها با استفاده از دو دوربین خود به صورت همزمان می‌توانند ویدیوهای سه‌بعدی ضبط کنند. این ویدیوها در هدست واقعیت ترکیبی اپل با عنوان «ویژن پرو» که  به گفته گرگ جوزویاک، مدیر بازاریابی اپل، در اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شود، قابل نمایش‌ هستند. 

به گفته یک مدیر اجرایی اپل، این شرکت از یادگیری ماشینی در تشخیص افراد در عکس‌ها استفاده می‌کند. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا یک تصویر را در حین عکاسی یا پس از آن از طریق برنامه عکس اپل به پورتره تبدیل کنند. 

آیوفون ۱۵ در رنگ‌های سفید، مشکی، صورتی، سبز و زرد به بازار عرضه خواهد شد. 

گروه تکنولوژی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه