بایگانی‌ها

آیفون ۱۴اپل به مستقیم به ماهواره ها وصل میشود

کسب‌وکارهای نوپا:آیفون ۱۴اپل به مستقیم به ماهواره ها وصل میشود. البته، نه به معنای واقعی کلمه، اما این اولین آیفونی است که می تواند نه تنها به شبکه تلفن همراه و وای فای زمینی، بلکه به ماهواره های بالای زمین متصل شود. در حال حاضر این سرویس محدود به مواقع اضطراری است و Emergency SOS از طریق ماهواره نامیده می شود.

اپل سرانجام در رویداد “Far Out” خود، خط تولید آیفون ۱۴ را معرفی کرد. در میان تمام ویژگی‌های جدید، مانند دوربین‌های جدید و تراشه‌های سریع‌تر، هر دو آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو برای اولین بار از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند.

همانطور که عنوان شد ، همه مدل های آیفون ۱۴ از اتصال ماهواره ای پشتیبانی می کنند – در واقع، آنها اولین محصولات اپل هستند که چنین فناوری را دارند. اپل ارتباطات ماهواره‌ای را به عنوان یک ویژگی اضطراری ترویج می‌کند، بنابراین به معنای جایگزینی اتصال معمولی سلولی نیست.

مشکلات راه اندازی اتصال ماهواره ای در آیفون ۱۴

البته در عمل مشکلاتی برای  راه اندازی اتصال ماهواره ای در آیفون۱۴ نیز وجود دارد.

اول اینکه ماهواره ها دائما در حال حرکت برفراز آسمان هستند. این بدان معناست که قبل از شروع ارتباط ابتدا باید سیگنال را پیدا کنید. آیفون ۱۴دارنده اش  را راهنمایی می کند تا دستگاه را در جهت درست قرار دهد تا زمانی که اتصال ماهواره ای برقرار شود. اپل خاطرنشان می‌کند که این ویژگی فقط در فضای باز با «منظره واضح از آسمان» کار می‌کند.

هنگامی که آیفون به ماهواره وصل شد، زمانی که هیچ پوشش سیگنال سلولی از سوی اپراتور وجود ندارد،دارنده آیفون ۱۴ می‌تواند با خدمات اضطراری تماس بگیرد. همچنین می‌توان از اتصال ماهواره‌ای برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با دوستان و خانواده اشان از طریق “گزینه مرا پیدا کن”استفاده کنند.

از آنجایی که برقراری ارتباط با ماهواره ها مدتی طول می کشد، آیفون در حین جستجوی سیگنال از کاربران چند سوال می پرسد. این شامل سوالاتی مانند “اورژانس چیست؟”، “چه کسی به کمک نیاز دارد؟” و “آیا کسی آسیب دیده است؟” سپس، آیفون به طور خودکار یک پیام متنی با تمام این جزئیات به ایستگاه رله محلی ارسال می کند.

اپل می گوید که یک الگوریتم فشرده سازی ایجاد کرده است که پیام های متنی را سه برابر کوچکتر می کند تا ارتباط را سریعتر کند، زیرا پهنای باند در مقایسه با شبکه های سلولی کم است.

اتصال ماهواره ای همچنین به طور پیش فرض با رد یابی تصادف،هماهنگ شده است، ویژگی دیگر وجدید آیفون ۱۴ از حسگرهای حرکتی برای تشخیص تصادف اتومبیل و تماس خودکار با خدمات اضطراری استفاده می کند. البته برای ارائه این ویژگی، اپل مجبور به غلبه بر تعدادی موانع فنی بزرگ شده است.

چنانکه اشاره شد ،اولین مورد، چالش نحوه اتصال آیفون به ماهواره است. ماهواره‌ها به دور زمین با سرعت بالا و بالا می‌چرخند و آیفون آنتن بزرگ و حجیمی که معمولاً در تلفن ثابت وجود دارد ندارد. در عوض، اپل آنتن تعبیه شده در قاب آیفون را طوری مهندسی کرده است که بتواند مستقیماً داده ها را به یک ماهواره در مدار ارسال و دریافت کند.

اما به دلیل محدود بودن اندازه آنتن، کاربر مجبور است آیفون ۱۴ را مستقیماً به سمت ماهواره بگیرد و در هنگام ارسال و دریافت پیام، آن را در حالت ثابت نگه دارد.

برای ارسال پیام، کاربران ممکن است نیاز داشته باشند آیفون را برای حدود ۱۵ ثانیه به سمت ماهواره نگه دارند،البته در جایی که آسمان صاف است، و محدوده حضورشان با درختان یا دیگر مواتع زمینی محصور نشده باشد.

یکی دیگر از موانع فنی این است که چه مقدار یا به طور دقیق تر چه مقدار داده  رامی توان از طریق اتصال ماهواره ای ارسال کرد. اگر تا به حال از تلفن ثابت استفاده شده باشد، روشن است که پهنای باند چقدر کم است – مانند اتصال مودم قدیمی، که بدتر از آن است. برای غلبه بر این مشکل، اپل مجبور به نوآوری و فشرده سازی داده های ارسال شده از طریق شبکه شده است.

اپل همچنین با کارشناسان اضطراری کار کرده تا متداول‌ترین سؤالات سرویس‌های اضطراری را پیدا کند و روشی ساده و با یک ضربه را برای پاسخگویی به کاربران ارائه دهد و مکالمه را ساده‌تر کند.

آیفون‌های جدید دارای گزینه «اورژانس چیست؟». و “چه چیزی اورژانس را به بهترین شکل توصیف می کند؟” هستند. کاربران آیفون ۱۴ می توانند برای صرفه جویی در وقت، وضعیت اضطراری را با چند ضربه توصیف کنند.

اپل همچنین به روند نحوه ارسال پیام ها به خدمات اضطراری پرداخت. اگر ارائه دهنده خدمات اضطراری پیام های متنی را بپذیرد، پیام ها مستقیماً برای آن ارسال می شود. اگر ارائه‌دهنده فقط تماس‌های صوتی را بپذیرد، پیام‌های متنی از طریق یکی از مراکز رله‌ای که اپل راه‌اندازی کرده است ارسال می‌شود و متخصصان آموزش دیده با ارائه‌دهنده خدمات اضطراری تماس خواهند گرفت.

این سرویس فقط برای استفاده در مواقع اضطراری طراحی نشده است. کاربران می توانند مکان خود را با استفاده از ویژگی Find My اپل از طریق ماهواره به اشتراک بگذارند.

لازم به توضیح است که در ابتدا، اتصال ماهواره ای از ماه نوامبر فقط در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود. اپل می گوید که این سرویس به مدت دو سال رایگان برای خریداران آیفون ۱۴ ارائه می شود. پس از آن، هزینه ای برای فعال کردن اتصال ماهواره ای وجود خواهد داشت، اما قیمت آن نامشخص است.

گروه تکنولژی

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه