بایگانی‌ها

کارآفرینان ورزشی نمونه های موفق امروزین

کسب‌وکارهای نوپا: کارآفرینان ورزشی نمونه های موفق امروزین هستند.زیرابا ارزش جهانی تقریباً ۵۰۰میلیارد دلار، صنعت ورزش به سرعت در حال رشد است. با رویدادهای جدید و هیجان انگیز در افق مانند بازی های المپیک توکیو، فوتبال یورو ۲۰۲۱ یا پنجاهمین سالگرد ماراتن نیویورک. با توجه به این ارزش و رشد باورنکردنی، فرصت‌های کارآفرینی بی‌شماری در دنیای ورزش وجود دارد، از جمله مدل‌های کسب‌وکار جدید در این بخش مانند فرنچایز.

کارآفرینان ورزشی نمونه های موفق امروزین هستند.برای کسانی که هیچ تجربه ای در تجارت ندارند، ممکن است تبدیل شدن به یک کارآفرین ورزشی ترسناک و غیرممکن به نظر برسد. با این حال، می‌توان به نمونه‌های معروف افرادی که در صنعت ورزش امرار معاش کرده و موفق شده‌اند، نگاه کرد.

در اینجا سه نمونه از کارآفرینان ورزشی موفق معرفی می شوند:

فیل نایت

اگر نام او را نمی دانید، قطعاً مارک او را می شناسید. نایت مستقیماً خارج از دانشگاه نایک را ایجاد کرد. او کار خود را با فروش کفش های ژاپنی آغاز کرد و چندی بعد مدیریت یک برند میلیارد دلاری را بر عهده گرفت. علیرغم اینکه همه ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که صاحب یک برند پیشرو در جهان مانند نایک باشیم، یک درس کلیدی که باید از نایت آموخت این است که چگونه اشتیاق او به یک برند می تواند با مشتریان ارتباط برقرار کند و به موفقیت منجر شود.

نایت توضیح می دهد که چگونه در مشاغل قبلی فروشندگی وحشتناک بود، اما در فروش کفش هایش شگفت انگیز است. این اتفاق  بدان دلیل است که او به ورزش اعتقاد داشت و کاری که انجام می‌داد به دنیا کمک می‌کرد جای بهتری باشد. با اتصال کارآفرینان ورزشی می‌توانیم جرقه‌ای در جهان ایجاد کنیم و بازی را برای همیشه تغییر دهیم.

مارک کوبان

مارک کوبان یک کارآفرین آمریکایی است که بیشتر به دلیل مالکیت دالاس ماوریکس و همچنین حضور چندگانه در تلویزیون (که خود را به یک برند تبدیل کرده است) شناخته شده است. درس اصلی کوبا این است که همیشه با ذهنیت کارآفرینی پشتکار داشته باشید، حتی اگر شکست بخورید. او به عنوان بارمن، آشپز و فروشنده کارکرده و اخراج شده است. با این حال او همچنان به خود ایمان داشت و شرکت خود را تأسیس کرد. او اکنون میلیاردها دلار ثروت دارد و در صنعت ورزش و سرگرمی تجارت دارد.

رفتن از فروش کارت های بیسبال در خیابان به مالکیت شرکت های میلیارد دلاری به مارک کوبان بینش خوبی در مورد چگونگی موفقیت در تجارت داده است. توصیه دیگری که او معمولاً می کند این است که “تکلیف خود را انجام دهید”. با متخصص بودن در صنعت خود، می توانید فرصت هایی را بیابید که دیگران از دست داده اند و بیشتر مورد اعتماد مشتریان خود قرار خواهند گرفت. اگر این دانش را ندارید، همیشه زمانی برای یادگیری وجود دارد.

جرارد پیکه

جرارد پیکه با بیش از ۳۰۰ بازی برای اف سی بارسلونا، پول کافی برای بازنشستگی و زمانی که دیگر کار نخواهد کرد را ندارد. با وجود این، او ذهنیت یک کارآفرین واقعی ورزشی را دارد: او گروه سرمایه گذاری ورزشی خود را با مشارکت گسترده در صنعت ورزش از جمله تنیس و فوتبال راه اندازی کرد.

چیزی که پیکه را به نمونه ای عالی تبدیل می کند، تنوع بخشیدن به فرصت های تجاری است. پیکه علاوه بر سهام خود در دیویس کاپ و فوتبال اسپانیا، در شرکت‌های تولید فیلم، عینک آفتابی، غذا و غیره مشارکت دارد. این طیف از علایق یک مثال عالی برای کارآفرینان آینده است .

مترجم:احسان محرابی

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه