بایگانی‌ها

چگونه چند زبانه بودن به رونق کسب و کارهای کوچک کمک میکند؟

کسب‌وکارهای نوپا: چگونه چند زبانه بودن به رونق کسب و کارهای کوچک کمک میکند؟

در حقیقت زبان های خارجی زندگی ما را غنی می کنند و مزایای شخصی و حرفه ای بی نظیری را ارائه می دهند. شرکت‌ها و استخدام‌کنندگان شروع به درک مزایای کارشناسان چند زبانه کرده‌اند و می‌خواهند افراد بیشتری را استخدام کنند که بتوانند تنوع دنیای واقعی را بهتر منعکس کنند و با چالش‌های خدمات مشتری روبرو شوند.

قرار دادن ارتباطات در مرکز سازمان شما مبنایی برای اداره یک کسب و کار است که نه تنها بر ذینفعان و مشتریان خارجی، بلکه بر کارکنان داخلی شما متمرکز است. با استقبال از چندزبانگی و چندفرهنگ گرایی آغاز می شود. مانند سهام فوربس، کارمندان متبحر به چندین زبان، جریان‌های درآمد جدیدی را باز می‌کنند و به مشتریان فعلی کمک می‌کنند تا به طور مؤثرتری کمک کنند.

در اینجا به برخی از دلایل اهمیت و نقش زبان خارجی در ارتقا کسب و کار اشاره می شود.

۱. از ارتباطات فرهنگی حمایت می کند

فرهنگ و زبان موجوداتی جدا از هم نیستند. هنگامی که زبان آنها را می دانید، نه تنها برقراری ارتباط با مردم آسان تر است، بلکه درک شما از فرهنگ دیگر را نیز تقویت می کند و شرکت شما را قادر می سازد تا ارتباط موثرتری برقرار کند و روابط بهتری برقرار کند.

۲ حساسیت فرهنگی را افزایش می دهد

هرچه بیشتر با زبان دیگری آشنا شوید یا فردی را در تیم خود داشته باشید که در یک زبان خاص مهارت داشته باشد، آگاهی و احترام فرهنگی بیشتر می شود و مشتریان متوجه این پیشرفت های ظریف خواهند شد.

۳. اعتماد مشتری را ایجاد می کند

اینکه بتوانید با مشتریان خود به زبان مادری صحبت کنید، احساس آشنایی ایجاد می کند و می تواند احساس راحتی را برای مشتریان ایجاد کند. صحبت کردن به یک زبان آشنا می تواند منجر به رشد تجارت و بازار شود.

۴. ایجاد ارزش و افزایش روحیه

اگر یک کارمند چند زبانه در موسسه وجود داشته باشد، ممکن است یک دارایی برای تجارت شما باشد. به خصوص اگر آنها تنها کارمندی باشند که می توانند با یک مشتری یا شریک به زبان خاصی صحبت کنند. وقتی این اتفاق می افتد، برای شرکت ها به همان اندازه مهم است که به این کارمندان پاداش دهند، زیرا می تواند به بهبود روحیه و انگیزه آن کارمند کمک کند.

۵. باعث صرفه جویی در پول کسب و کار شما می شود

اگر کسب و کار شما بین المللی است، ممکن است جابجایی رخ دهد. کارمندان جدید استخدام شده یا ارتقا یافته می توانند انتقال آسان تری به کشور دیگر داشته باشند، به خصوص اگر به زبان کشور میزبان صحبت کنند. آنها همچنین بیشتر درگیر فعالیت های محلی و مدیریت امور اداری هستند و هزینه های کلیدی یکپارچه سازی شرکت شما را کاهش می دهند.

۶. مشارکت های تجاری بین المللی را تقویت می کند

با بهره گیری از چند زبان بین المللی ارتباطات تجاری بین‌المللی می‌تواند بسیار بیشترشود و با ایجاد مشارکت‌های پایدارتر، مانع زبان ارتباطی را کاهش دهد.

۷. روابط محل کار را تقویت می کند

تعامل فعال با همکاران مشابه را در شرکتها و کشورهای دیگرتسهیل ‌کند و می‌تواند فرصت‌های اعامل و بهره گیری از تجارب دیگران را تقویت کند و به کارکنان این امکان را می‌دهد تا با همسالان و همکارانشان ارتباط برقرار کنند و از آنها یاد بگیرند.

۸. بهره وری کارکنان را افزایش می دهد

اگر کارمندی به چند زبان صحبت کند و معتقد باشد که سهم قابل توجهی در شرکت دارد، به احتمال زیاد در کار خود اطمینان بیشتری خواهد داشت. افراد دارای اعتماد به نفس فعالتر هستند و این به تقویت و افزایش  تولید کسب و کار کمک می کند. این برای مشاغل مهم است زیرا کاتالیزوری برای افزایش توسعه است.

۹. با مزایای سلامتی مرتبط است

مطالعات اولیه نشان می دهد که صحبت کردن به بیش از یک زبان می تواند زوال عقل را از ۴ تا ۵ سال به تعویق بیاندازد و سایر بیماری هایی که در مراحل بعدی زندگی بر مغز تأثیر می گذارد. بنابراین، مهم است که کارکنان برای توسعه مهارت ها و توان آموزش زبان تلاش کنند و این موضوع می تواند فرصتی برای حفظ تعادل زندگی سالم باشد.

۱۰. ایجاد مهارت های نرم را تشویق می کند

کارمندان می توانند مهارت های مهم بین فردی را توسعه دهند و حلال مشکلات و شنوندگان بهتری شوند که یاد بگیرند و بدانند چگونه به تعدادی از زبان ها ارتباط برقرار کنند.

مترجم:احسان محرابی

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه