بایگانی‌ها

نگاهی به اهمیت کسب‌وکارهای نوپا،نوین و استار تاپها

کسب‌وکارهای نوپا،نوین و استار تاپها  از این جهت مهم هستند که فرصت‌هایی را برای کارآفرینان فراهم می‌کنند و مشاغل معناداری با رضایت شغلی بیشتری نسبت به موقعیت‌هایی که در شرکت‌های سنتی و بزرگ‌تر دارند، ایجاد می‌کنند. این نوع فعالیتها  اقتصاد محلی را تقویت می کنند، پول را نزدیک خانه نگه می دارند و از محله های کوچک و جوامع محدود و صد البته تخصصی و نحصر به فرد حمایت می کنند. ما در این پایگاه به دنبال تقویت این رویکرد و دیدگاه به دلایل مختلفی هستیم.که در اینجا فقط به چند نکته کوچک اشاره می شود. زیرا در طول زمان و ادامه فعالیتها به صورت مفصل به دلایل و انگیزها و نیز ضرورت تقویت مبانی کسب و کار های نوین و کوچک خواهیم پرداخت.

نکته اول اینکه در جهان امروز کسب و کارهای نوپا اهمیت دارند. طبق گزارش اداره تجارت کوچک ایالات متحده (SBA)، کسب و کارهای کوچک ۹۹.۹ درصد از کل مشاغل ایالات متحده را تشکیل می دهند. کسب و کارهای نوپا در سال ۲۰۱۵ ۱.۹ میلیون شغل ایجاد کردند و برخی از کوچکترین شرکت ها – آنهایی که ۲۰ کارمند یا کمتر دارند – با افزایش ۱.۱ میلیونی بیش از نیمی از موقعیت ها را اضافه کردند. در سال ۲۰۱۸، نیز ۳۰/۲ میلیون کسب و کار نوپا وجود داشت که در مجموع 58.9 میلیون شاغل را در حوزه اقتصاد فعال کرده بود..

نکته دوم ضرورت اجتماع ماست.  ایجاد کسب و کار بزرگ نیاز مند حمایت مالی بسیار زیادی است. تامین این هزینه ها به دلایل مختلف برای جوانان امکان پذیر نیست.کسب و کارهای نوین می توانند مواردی از آزمون خطا داشته باشند ؛پس مشاغل کوچک خسارت احتمالی اشان کمتر است.و صد البته کسب و کارهای کوچک با ایجاد رشد و نوآوری در جامعه ای که کسب و کار در آن ایجاد شده است، به اقتصاد محلی کمک می کنند. کسب‌وکارهای نوپا همچنین با ایجاد فرصت‌های شغلی برای افرادی که ممکن است توسط شرکت‌های بزرگ‌تر قابل استخدام نباشند، به رشد اقتصادی کمک می‌کنند. کسب و کارهای کوچک تمایل به جذب استعدادهایی دارند که محصولات جدید اختراع می کنند یا راه حل های جدیدی را برای ایده های موجود پیاده می کنند. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر نیز اغلب از کسب‌وکارهای کوچک در همان جامعه محلی سود می‌برند، زیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای تکمیل کارکردهای مختلف تجاری از طریق برون‌سپاری به کسب‌وکارهای کوچک وابسته هستند.

همچنین باید باور داشت که کسب و کارهای نوپا اغلب فعالیت های  متنوع تری ارائه می دهند یا در ارائه تجربیات منحصر به فرد یا شخصی سازی شده مشتری تخصص دارند. کسب‌وکارهای نوپا همچنین فرصت‌های شغلی جدیدی را ارائه می‌کنند و  می توانند به عنوان منابع و پایگاههای ارایه خدمات به شرکتهای بزرگتر نیز عمل کنند.همچنین کسب و کارهای کوچک ثبات بسیار بیشتری داشته و احتمال تداوم فعالیتهای آنها از شرکتهای بزرگ بسیار بیشتر است. بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا توانایی واکنش سریع و سازگاری سریع با شرایط متغیر اقتصادی را دارند. این به دلیل این واقعیت است که مشاغل کوچک اغلب بسیار مشتری مدار هستند و نیازهای جامعه را درک می کنند. بسیاری از مشتریان محلی در بحبوحه بحران اقتصادی به مشاغل کوچک مورد علاقه خود وفادار می مانند. این وفاداری به این معنی است که کسب و کارهای نوپا اغلب می توانند در زمان های سخت سرپا بمانند، که می تواند اقتصاد محلی را بیشتر تقویت کند. کسب‌وکارهای نوپا همچنین درآمد کمتری نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر جمع‌آوری می‌کنند، به این معنی که ممکن است در مواقع بحران اقتصادی ضرر کمتری داشته باشند.

در خاتمه نیز باید اشاره کرد که : کسب و کارهای نوپا همیشه کوچک نمی مانند. شرکت‌های بزرگ، مانند نایک و بن و جری، به عنوان کسب‌وکارهای نوپا شروع به کار کردند و رشد کردند تا به بازیگران اصلی در بازار ملی و بین‌المللی تبدیل شوند. بسیاری از رهبران صنعت کامپیوتر به‌عنوان «قطعه‌ساز» شروع به کار کردند و بر روی ماشین‌های مونتاژ شده دستی از گاراژ خود کارشان را آغاز کردند. مایکروسافت و آمازون نمونه های بارز این هستند که چگونه یک ایده کسب و کار کوچک می تواند جهان را تغییر دهد. کسب‌وکارهای کوچکی که به کسب‌وکارهای بزرگ تبدیل می‌شوند، اغلب در جامعه‌ای که کسب‌وکار برای اولین بار در آن تأسیس شده است، باقی می‌مانند. داشتن یک شرکت بزرگ که دفتر مرکزی آن در یک جامعه قرار دارد، می‌تواند به ایجاد اشتغال و تحریک اقتصاد محلی کمک کند و بازاری را ایجاد کند که به نفع توسعه مشاغل کوچک اضافی باشد.

مدیرمسئول و صاحب امتیاز : احسان محرابی

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه