بایگانی‌ها

مدیریت صحیح زمان در زندگی و شغل

کسب‌وکارهای نوپا: بر کسی پوشیده نیست که مدیریت صحیح زمان، صرف نظر از اینکه چه کسی هستید یا چه کاری انجام می دهید، عنصر حیاتی برای کسب موفقیت است. با این وجود، تعداد بسیار کمی از متخصصان کسب و کار از زمان؛ به عنوان یکی از مهم ترین منابع در اطرافشان بهره گیری  می کنند، و کارهای گرانبها با ازدست دادن زمان، به صورت متوسط انجام می شود و همچنین از دارایی هر فرد(زمان مفید کار) استفاده خوبی صورت نمیگیرد.

باید درنظر داشت که علیرغم تمرکز زیاد بر سودآوری یا قدرت سرمایه انسانی، مدیریت صحیح زمان، مهمترین عنصر موفقیت در بازار امروز است. با این حال احتمالاً بسیاری این زمان را هدر می دهند. اما چند تاکتیک برای استفاده بهتر از ساعات کاری وجود دارد که به انها اشاره می شود.

یک رویکرد شخصی

اکثر مردم با این واقعیت آشنا هستند که مدیریت زمان مهم است، اما تعداد کمی از افراد ارزشمند می دانند که شما برای دستیابی به کارایی بیشتر در روز به یک رویکرد شخصی نیاز دارید. این به این دلیل است که برنامه هر کسی منحصر به فرد است. هیچ کس دیگری اهمیت زمان شما را در دوره های خاصی از برنامه شما درک نمی کند. اما برای درک این موضوع مهم است که با یک تحلیل دقیق  از عادات روزانه خود شروع کنید تا ببینید کجا بیشترین زمان را تلف می کنید.

اکنون تعدادی برنامه دیجیتال وجود دارد که به شما کمک می کند زمان خود را کجا تلف می کنید و چگونه از آن استفاده بهتری کنید.

نصب یک برنامه فانتزی بر روی گوشی هوشمند یا رایانه به احتمال زیاد به شما کمک می‌کند زمان‌های خود را دقیق‌تر صرف کنید، تا منجر به بهره‌وری بیشتر شود. اما باید بدانید که این  شما  هستید که کنترل زمان خود را دارید، نه دستگاه دیجیتال! مدیریت زمان موفقیت آمیز؛ به کنترل خود و توانایی ارزیابی صادقانه موقعیت خود برای تعیین زمانی که در مقابل تصمیم گیری درست هستید، مربوط می شود.

فقط پس از اینکه برنامه روزانه خود را به طور کامل و صادقانه مرور کردید تا ببینید زمان خود را در کجا تلف می کنید، می توانید شروع به تعدیل معنی دار زندگی کنید. نکات مدیریت زمان هوشمند برای صاحبان مشاغل کوچک اغلب بر یک موضوع ثابت تأکید می کند – صداقت بی رحمانه.این عامل  هنگام ارزیابی اهمیتش چیزی بیشتر از مدیریت زمان است.

لازم ومفید است که وظایف و مسئولیت های روزانه خود را به دسته هایی تقسیم کنید که بر اساس اهمیت رتبه بندی می شوند. ممکن است متوجه شوید که دقایق ناگفته‌ای را صرف وظایف بی‌اهمیتی می‌کنید که می‌توان آن را در جای دیگری اختصاص داد. علاوه بر این، طبقه بندی مسئولیت های روزانه خود از نظر اهمیت آنها؛ به شما کمک می کند  بهترین کار را انجام دهید.بعد ودرابتدا روی فوری ترین مسائل تمرکز کنید.

اولویت بندی رمز موفقیت است.

بیشتر فلسفه های مدیریت زمان حول اولویت بندی مناسب می چرخد. به هر حال، اگر نتوانید به درک درستی از کارهایی که باید فوراً انجام شود در مقابل کارهایی که می‌توان به تأخیر انداخت، برسید، همیشه زمان خود را به اشتباه مصرف خواهید کرد. فهرستی از مبرم ترین تصمیمات تجاری خود را در سراسر شرکت در نظر بگیرید. وقتی کسی مهلت های پیش رو را پیگیری نمی کند،دیگرنمی توان مسائل فوری را که باید به آنها رسیدگی شود،معین کرد.در مورد اولویت بندی هم بعدا به نکات بیشتری اشاره خواهد شد.

ترجمه احسان محرابی

گروه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه