بایگانی‌ها

طراحی لوگوی بازیافت،توسط یک دانشجو

کسب‌وکارهای نوپا: طراحی لوگوی بازیافت در نیم قرن قبل شکل گرفته است.تصویری از ایجاد لوگوی بازیافت توسط جی. اندرسون در سال ۱۹۷۰ میلادی در بخش ذیل مشاهده می شود. او در آن زمان ۲۳ ساله بود. جهت فلش ها بیانگر نکات: کاهش، استفاده مجدد و بازیافت بودند.

در حقیقت این نماد بازیافت ،یا«پیکان های تعقیب کننده» توسط یک دانشجوی معماری کالیفرنیای جنوبی ساخته شده است که در تلاش برای برنده شدن در یک مسابقه طراحی بود. از او نقل شده که گفته است هرگز تصور نمی کرد لوگویی که طراحی کرده تا این حد به رسمیت شناخته شود.

در همین سالها یعنی در ابتدای دهه هفتاد میلادی اولین سطل بازیافت کنار خیابان “The Tree Saver” در میسوری برای جمع آوری کاغذ در سال ۱۹۷۴ استفاده شد.

در سال ۱۹۷۶، شهرماساچوست اولین کمک هزینه بازیافت EPA را تضمین کرد. با کمک مالی، آنها برنامه های هفتگی جمع آوری چند متری حاشیه خیابان را در دو شهر اجرا شد ،ارزش  اولین موادبازیافت مسکونی که در یک کامیون جا میشد معادل ۲۰۰۰۰ دلار قیمت داشت.

تا پایان این دهه، تقریباً ۲۲۰ برنامه جمع‌آوری در کنار حاشیه در ایالات متحده در حال انجام بود که حدود ۶۰ مورد آن از مجموعه چند ماده‌ای  بوده است.

لازم به یاد آوری است که اولین استفاده ثبت شده از کاغذ بازیافتی در قرن نهم ژاپن بود. مردم ژاپن باستان تقریباً به محض اینکه نحوه تولید کاغذ را یاد گرفتند شروع به بازیافت کردند و بازیافت بخشی از تولید و مصرف کاغذ شد. فرهنگ ژاپنی به طور کلی کاغذ بازیافتی را ارزشمندتر از کاغذ جدید می داند و کاغذ بازیافتی اغلب در نقاشی و شعر استفاده می شد.

مترجم:احسان محرابی

گروه مقالات

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه