بایگانی‌ها

شکست شما را کارآفرین بهتری می کند

کسب‌وکارهای نوپا: شکست شما را کارآفرین بهتری می کند،این باوری است که اگر آن را قبول کنیم ،مسیر موفقیت پیش روی ما قرار میگیرد.

انسانها برای دوری از درد و حرکت به سمت لذت آماده شده اند. به همین دلیل ما از شکست اجتناب می کنیم زیرا آن را با درد مرتبط می کنیم. ما به عنوان یک جامعه، شکست را نشانه ضعف می‌دانیم.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که بدانید باید شکست را در آغوش بگیرید و اغلب شکست بخورید تا بالاخره موفق شوید. در اینجا هشت دلیل برای مفید بودن شکست ارایه می شود.

۱. شکست راهی عالی برای یادگیری است.

“من شکست نخورده ام. من فقط ۱۰ هزار راه را پیدا کرده ام که کار نمی کند. — توماس ای. ادیسون

کسانی که بیشتر شکست می خورند، بیشتر یاد می گیرند. وقتی شکست می خورید، یاد می گیرید که چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی خوب نیست.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر به سرمایه‌گذاری در کارآفرینانی که دچار شکست‌های کارآفرینی متعدد شده‌اند، معروف هستند. برای برخی، کارآفرینی که هرگز شکست را تجربه نکرده است، آزمایش نشده است و از ناملایمات درس نگرفته ُکار آفرین واقعی نیست!

کانال یوتیوب من، ChrisDunnTV، چندین سال راکد بود. پس از اینکه چندین ویدیو نتوانستند حتی هزار بازدیدکننده داشته باشند، سرانجام متوجه شدم که چه نوع محتوایی از نظر مردم ارزشمندتر است. این شکست درزمینه  یادگیری آنچه مردم می‌خواهند به من خیلی کمک کرد، زیرا توانستم بیش از دو میلیون بازدید را در کمتر از یک سال ثبت کنم.

۲. کشف می کنید که چه چیزی از دست رفته است.

“شکست ها انگشتان دست در مسیر رسیدن به موفقیت هستند.” — سی اس لوئیس

شکست صرفاً یک سیگنال است که چیزی از دست رفته است. شکست نشان می دهد که برای موفقیت شما چه چیزی باید تغییر کند. از طریق شکست، شکاف‌های موجود در اندیشه خود، استراتژی‌هایتان، سیستم‌هایتان، کسب‌وکارتان و تیمتان را کشف می‌کنید. شما یاد می گیرید که نقاط ضعف یا محدودیت های شما کجاست و چه چیزی باید تغییر کند یا بهبود یابد.

از طریق شکست، متوجه می شوید که موانع کجا هستند. سپس می توانید برنامه ای برای عبور از موانع، بالا رفتن از آنها یا دور زدن آنها تدوین کنید.

مانند بسیاری از کارآفرینان، من برای حفظ تناسب اندام تلاش کردم، زیرا خودم را متقاعد کردم که آنقدر مشغول هستم که نمی توانم یک رژیم غذایی سالم داشته باشم و به طور منظم ورزش کنم. من متوجه شدم که “شکست های درنظر نگرفته شده” منجر به ناتوانی من در کاهش وزن می شود.

شکست های در نظر نگرفته نشده آن عادت ها یا شرایط کوچک آزاردهنده در محیط شما هستند که شکست را قبل از شروع تضمین می کنند. هنگامی که شکست های در نظر گرفته نشده  را کشف و حذف کردید، مانند باز کردن یک مسیر مسابقه برای دستیابی به اهدافتان است.

۳. شکست باعث توقف شما می شود.

«در واقع زمان‌هایی وجود دارد که باید تسلیم شوید، زیرا کاری را اشتباه انجام می‌دهید. اما اگر متقاعد شده‌اید که کاری که انجام می‌دهید درست است، هرگز نباید تسلیم شوید.» — ایلان ماسک

شکست شما را مجبور به مکث می کند. این به شما زمان می‌دهد تا کارهایی را که انجام می‌دهید تجزیه و تحلیل کنید و در نظر بگیرید که آیا باید حرکت کنید، ادامه دهید یا تسلیم شوید. این باعث می شود فکر کنید “چقدر من واقعاً این را می خواهم؟”

همانطور که استفان کاوی می‌گوید، «اگر نردبان به دیوار درست تکیه نکند، هر قدمی که برمی‌داریم ما را سریع‌تر به مکان اشتباه می‌رساند».

بدون زمان برای تفکر، ممکن است در نهایت تلاش، انرژی، منابع و زمان خود را در نردبان اشتباهی هدر دهید.

۴. شکست ممکن است نشانه موفقیت آینده باشد.

“تنها کسانی که خطر رفتن بیش از حد را دارند، احتمالاً می توانند بفهمند که تا کجا می توان پیش رفت.” — تی اس الیوت

شکست می تواند نشانه موفقیت آینده باشد. شکست های بزرگ اغلب با دستاوردهای بزرگ همراه است. شما نمی توانید امیدوار باشید که در یک محیط کوچک، عایق و ایمن ماندن به چیزی واقعی برسید.

رابرت کیوساکی این مفهوم را به خوبی بیان می کند: شکست بخشی از فرآیند موفقیت است. افرادی که از شکست اجتناب می کنند از موفقیت نیز اجتناب می کنند.

۵. شکست اغلب باعث ایجاد مصونیت در برابر ترس می شود.

“تنها یک چیز وجود دارد که رسیدن به یک رویا را غیرممکن می کند: ترس از شکست.” — پائولو کوئیلو

ترس از شکست شما را محدود می کند. اگر از شکست خوردن می ترسید، از ریسک کردن و افزایش سریع هم می ترسید. ترس از شکست رشد را متوقف می کند. با پذیرش شکست، یاد می گیرید که در برابر ترس مصونیت ایجاد کنید. وقتی از شکست نمی ترسید، می توانید بازخورد آن را نیز را در آغوش بگیرید و در اثر انتقاد فلج نشوید.

همانطور که ارسطو می گوید: «تنها یک راه برای اجتناب از انتقاد وجود دارد: هیچ کاری نکنید، چیزی نگویید و هیچ نباشید».

در اوایل دهه بیستم، بیش از ۹۰ هزار دلار بدهی داشتم و تقریباً پول نقد نداشتم. پس از شکست در اولین کسب و کارم، متوجه شدم که مواجهه با بدترین ترس هایم چندان ترسناک نیست.

با وجود اینکه مجبور بودم فداکاری های کوتاه مدت انجام دهم، ترس به زودی ناپدید شد و ذهنم را آزاد کرد تا طی دو سال آینده یک تجارت هفت رقمی بسازم.

۶. شکست ویژگی های شخصیتی کارآفرینانه را می سازد.

مطمئناً برنده شدن عالی است، اما اگر واقعاً می‌خواهید کاری در زندگی انجام دهید، راز این است که یاد بگیرید چگونه باختید. هیچ کس همیشه بدون شکست نمی ماند. اگر بتوانید پس از یک شکست شکست‌خوردن، دوباره به پیروزی برسید، روزی قهرمان خواهید شد.» – ویلما رودولف

شکست برای ایجاد ویژگی های شخصیتی ارزشمند برای موفقیت کارآفرینی ضروری است. ویژگی های شخصیتی مانند سرسختی، پشتکار و انعطاف پذیری همگی برای هر نوع موفقیت بلندمدت حیاتی هستند. توانایی شما برای فشار دادن شکست در جایی که دیگران آن را ترک می کنند، شما را در مسیر موفقیت هدایت می کند.

۷. شکست موفقیت را شیرین می کند.

موفقیت از شکستی به شکست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق تلاش کردن است.” — وینستون چرچیل.

بعد از اینکه شکست را تجربه کردید، موفقیت بسیار شیرین تر است. وقتی بتوانید لحظات تحقیر آمیز شکست را قبل از رسیدن به موفقیت به یاد بیاورید، موفقیت بسیار ارزشمندتر به نظر می رسد. شما همچنین موفقیت را بدیهی نمی‌دانید زیرا می‌دانید که رسیدن به آن چقدر سخت بوده است.

۸. شکست یک داستان بازگشتی عالی ایجاد می کند.

«هیچ انسانی با شکست نخوردن موفق  نشده است. هر چه بیشتر شکست بخورید و بهبود پیدا کنید و پیشرفت کنید، به عنوان یک فرد بهتری خواهید بود. آیا تا به حال با کسی ملاقات کرده اید که همیشه همه چیز برای را با تلاش نکردن و شکست نخوردن بدست آورده باشد؟ انجام می شود؟

شکست

شکست داستان های بازگشتی عالی می سازد. به یاد داشته باشید که چگونه استیو جابز از اپل، شرکتی که او تأسیس کرد، اخراج شد، پیش از اینکه ۱۰ سال بعد به عنوان مدیر عامل آن به آن بازگشت؟ شکست شما را نسبت به دیگران “انسان تر” می کند. این  امرباعث می شود که شما ارتباط بیشتری برقرار کنید. تجربه حاصل شکستی که به دست می آید و به راحتی اتفاق نمی افتد، این مقاومت در برابر شکستِ؛ تحسین دیگران را نسبت به شما بوجود می آورد.

شکست همچنین می‌تواند به افراد اطراف شما مانند کارمندان، سرمایه‌گذاران و همتایانتان انگیزه دهد تا برای شما سخت‌تر کار کنند، در کنار شما باشند یا کمک بیشتری ارائه دهند.

مزیت بزرگ دیگری نیز وجود دارد این است که وقتی چندین شکست در کارنامه شما وجود دارد ، شما را متواضع می سازد. کارآفرینی که هرگز شکست را تجربه نکرده است، متکبر است. حتی بدتر از آن، این گستاخی می تواند این باور نادرست را تغذیه کند که شما خطاناپذیر هستید و درنتیجه در معرض اشتباهات ویرانگر قرار گیرید.

در نهایت باید تاکید کرد که شکست ممکن است به ما صدمه بزند، اما ما باید آن را به عنوان یک تجربه مثبت ببینیم. ما باید شکست بخوریم . زیرا با این کار، فرصت های موفقیت را نیز در اختیار خودمان قرار می دهیم.

By Chris W. Dunn

نویسنده کریس دبلیو داون

مترجم:احسان محرابی

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه