کسبوکارهای نوپا:ارزان فروشی یک ابتکار برای جذب مشتری است.اگر فنجان خود را در این شهر ایتالیایی بیاوریداسپرسو فقط ۷۰سانت خواهد بود.همچنین شکر و قاشق خود را فراموش نکنید اگر فنجان، قاشق و شکر خود را به همراه داشته باشید، حاضرید برای یک قهوه در بار هزینه کمتری بپردازید؟ این دقیقا همان ایده بدیعی است که یک کافه در شهرمیله سیمو ایتالیا تصمیم به اجرای آن گرفته است.
معمولاً یک فنجان اسپرسو در این شهر لیگوریایی حدود ۱.۲۰ یورو به شما میدهد، با این حال، کافه مورد نظر تصمیم گرفته است محصول را تنها با ۷۰ سنت عرضه کند. به این ترتیب، مشتریان می توانند تقریباً نیمی از قیمت نوشیدنی مورد علاقه خود را هنگام بازدید از La Bottega del Caffè – نام مؤسسه مورد نظر، صرفه جویی کنند. این نمونه ای ازکسبوکارهای کوچک با تفکر پایداری یا ضربه زدن به تورم افسارگسیخته است.
این نوع ابتکارات معمولاً به عنوان یک اقدام خوب برای محیط زیست ترویج می شوند و راه را برای نوع جدیدی از مصرف گرایی ترسیم می کنند که به ماهیت محدود منابع و نیاز به صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توجه دارد. به گفته مدیریت La Bottega del Caffè، این نگرانی ها نیز تا حدی پشت این پیشنهاد جذاب است، زیرا باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق از شستن فنجان و کارد و چنگال کمتر می شود.
با این حال، به نظر می رسد دلیل اصلی این ارتقاء بیشتر مربوط به بحران هزینه های زندگی است که باعث ایجاد برخی موقعیت های رسوایی در جامعه ایتالیا شده است. برخی از این موارد، مانند موسساتی که درخواست ۲ یورو برای نصف کردن یک ساندویچ یا آوردن یک بشقاب اضافی برای به اشتراک گذاشتن یک غذا دارند، توسط رسانه های محلی به عنوان نمونه ای از اقدامات غیراخلاقی توسط مشاغل مواد غذایی انتخاب شده است.
به گفته والنتینا ونتورینو، که همراه با والدینش صاحب کافه است، به نقل از La Repubblica، ایده اسپرسو ارزان در یک گفتگوی خانوادگی مطرح شد. آن بحث خانگی به موضوعاتی پرداخت که کارآفرینان را آزار میدهد، مانند افزایش قیمت مواد خام، مانند قهوه، که یک رسم محبوب اکثر ایتالیاییها را تهدید میکند. بر اساس گزارشها، این ایده قبلاً با استقبال گرمی مواجه شده است و مشتریان شروع به بستهبندی فنجانها و کیسههای قند در راه رفتن به محل کار خود در صبح کردهاند.
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه