کسبوکارهای نوپا:خودروسازان برتر ژاپنی نیسان موتور و هوندا موتور در حال بررسی یک ادغام پرفروش هستند و امواج شوک را به صنعت خودروسازی جهانی وارد می کند، زیرا دو شرکت رقیب به دنبال رقابت در مسیر برقی سازی کامل هستند. نیسان و هوندا در حال برنامه ریزی برای ورود به مذاکرات برای ادغام هستند، روزنامه تجاری ژاپنی Nikkei یک شبه به نقل از منابع نزدیک به موضوع گزارش داد و اشاره کرد که همتایان داخلی انتظار دارند به زودی یادداشت تفاهمی را امضا کنند. بر اساس گزارشها، این دو شرکت همچنین به دنبال این هستند که میتسوبیشی موتورز را که نیسان با ۲۴ درصد سهام سهامدار اصلی آن است، وارد معامله کنند. طبق گفته سیتی، این پیوند آینده میتواند سومین گروه خودروی بزرگ جهان را از نظر فروش خودرو با ۸میلیون فروش در سال ایجاد کند.
این امر به ترتیب نیسان-هوندا-میتسوبیشی را پشت سر خودروساز ژاپنی تویوتا موتور و فولکس واگن بحران زده آلمان قرار می دهد. در اظهارات مشابه، نیسان و هوندا گزارش نیکی را نه تایید و نه تکذیب کردند. این روزنامه بعداً گزارش داد که مذاکرات می تواند در اوایل هفته آینده آغاز شود. گزارش ادغام در زمانی منتشر میشود که بسیاری از غولهای خودروسازی برای مقابله با افزایش رقابت جهانی از سوی سازندگان بزرگتر خودروهای الکتریکی مانند تسلا و BYD چین در تلاش هستند. نیسان و هوندا قبلاً در ماه مارس یک شراکت استراتژیک برای همکاری در تولید قطعات کلیدی برای خودروهای برقی ایجاد کردند. با این حال، انتظار می رود که یک مگامجر با موانع متعددی روبرو شود. تحلیلگران درباره احتمال بررسیهای سیاسی در ژاپن ابراز نگرانی کردهاند، با توجه به احتمال کاهش مشاغل در صورت دستیابی به توافق، در حالی که از بین رفتن اتحاد نیسان با خودروساز فرانسوی رنو بهعنوان محوری در این فرآیند تلقی میشود.
پیتر ولز، استاد کسب و کار و پایداری در مرکز تحقیقات صنعت خودرو در مدرسه بازرگانی کاردیف، ادغام گزارش شده را به عنوان یک تحول “واقعا مهم” توصیف کرد – اتفاقی که می تواند به نیسان و هوندا کمک کند دارایی های خود را جمع کنند، در هزینه ها صرفه جویی کنند و فناوری های خود را ایجاد کنند. نیاز به آینده در حدود ۱۲ ماه گذشته گمانه زنی های زیادی در مورد موقعیت نیسان وجود داشته است. ولز روز چهارشنبه به CNBC گفت: «این در حال تلاش برای مساوی کردن یا متعادل کردن روابط خود با رنو بوده است، اما با مشکل مواجه شده است. «در بازار با مشکل مواجه شده است، در خانه با مشکل مواجه شده است، خط تولید مناسبی ندارد. در حال حاضر آنقدر علائم هشدار دهنده، آنقدر پرچم قرمز در اطراف نیسان وجود دارد که باید اتفاقی می افتاد. “این که آیا این پاسخ است یا خیر، یک سوال دیگر است.”
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه