بایگانی‌ها

دنیای تبلیغات در آستانه یک تحول بزرگ با کمک هوش مصنوعی

کسب‌وکارهای نوپا:دنیای تبلیغات در آستانه یک تحول بزرگ است زیرا تبلیغات تولید شده و مدیریت شده توسط هوش مصنوعی قرار است به یک هنجار جدید تبدیل شوند. پلتفرم‌هایی مانند TikTok، Meta و Google از ابزارهای قدرتمندی رونمایی می‌کنند که به بازاریابان اجازه می‌دهد تا از حجم وسیعی از داده‌ها برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی شخصی‌شده و مبتنی بر هوش مصنوعی در مقیاس وسیع استفاده کنند.

یکی از جدیدترین شرکت‌کنندگان در این فضا، اسمارت+ TikTok است که به Advantage+ Meta و Google’s Performance Max در رقابت برای تسلط بر فضای خرید آگهی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پیوندد.

اگرچه TikTok به یک نیروگاه فرهنگی تبدیل شده است، اما درآمد تبلیغاتی آن همچنان از سایر پلتفرم ها عقب است. Smart+ برای پر کردن این شکاف با ارائه یک سیستم خودکار هوش مصنوعی طراحی شده است که کل فرآیند ایجاد تبلیغات را از طراحی گرفته تا هدف گذاری و بهینه سازی عملکرد را ساده می کند. انتظار می‌رود این ابزار طیف وسیع‌تری از تبلیغ‌کنندگان را جذب کند، به‌ویژه آن‌هایی که به دلیل عدم قطعیت در مورد بازگشت سرمایه و پیچیدگی آن، در سرمایه‌گذاری در TikTok مردد بوده‌اند.

با Smart+، بازاریابان می‌توانند به هوش مصنوعی TikTok اجازه دهند کمپین‌ها را به طور کامل مدیریت کند یا با کنترل انتخابی جنبه‌های کلیدی، رویکرد ترکیبی را در پیش بگیرند.

این ماژولار بودن یک مزیت کلیدی است، زیرا به تبلیغ‌کنندگان انعطاف‌پذیری می‌دهد که در راه‌حل‌های دیگر پلتفرم‌ها یافت نمی‌شود. بسیاری از بازاریابان از واگذاری کنترل کامل به الگوریتم‌های «جعبه سیاه» احتیاط می‌کنند، اما رویکرد TikTok به آنها اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند که کدام بخش از فرآیند را می‌خواهند نظارت کنند و نگرانی‌ها در مورد شفافیت را کاهش می‌دهد.

همانطور که مدیر استراتژی محصول TikTok، آدولفو فرناندز، توضیح می دهد، هدف Smart+ این است که فرآیند را سریعتر و کارآمدتر کند و نیازی به هفته ها تست A/B و آزمون و خطا را از بین ببرد.

یکی از ویژگی های برجسته Smart+ توانایی آن در ارائه بهبودهای قابل توجه در عملکرد است. به عنوان مثال، کمپین بتا Ray-Ban با Smart+ منجر به کاهش ۵۰ درصدی هزینه های جذب مشتری و افزایش ۴۲ درصدی در بازگشت سرمایه شد که نشان می دهد مدیریت تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی چقدر می تواند تأثیرگذار باشد. این نتایج احتمالاً موجی از تبلیغ‌کنندگان جدید را به پلتفرم TikTok جذب می‌کند، به‌ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​که قبلاً فرآیند خرید آگهی را بیش از حد منابع فشرده می‌دانستند.

با نگاه به آینده، TikTok امیدوار است که Smart+ شکاف را با Meta’s Advantage+ که مدت‌ها معیار صنعت برای تبلیغات مبتنی بر عملکرد محسوب می‌شد، ببندد. بلیک چندلی، رئیس راه‌حل‌های تجاری جهانی TikTok، معتقد است که این ابزار می‌تواند عملکرد تبلیغات TikTok را با متا، به ویژه در حوزه برندسازی، برابری کند.

برای تبلیغ‌کنندگان، توانایی استقرار هوش مصنوعی برای تولید و مدیریت تبلیغات، یک مزیت رقابتی در یک بازار اشباع شده ایجاد می‌کند. پتانسیل تولید سریع تبلیغات بسیار هدفمند متناسب با مخاطبان خاص به کسب و کارها این امکان را می دهد که کمپین های خود را افزایش دهند و بازگشت سرمایه را افزایش دهند.

انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط پلتفرم‌هایی مانند Smart+ موانع را برای شرکت‌های کوچک‌تر کاهش می‌دهد و به آنها امکان دسترسی به ابزارهای با کارایی بالا را می‌دهد که زمانی برای بازیکنان بزرگ‌تر با بودجه‌های بزرگ‌تر رزرو شده بودند.

از منظر بازار، این تغییر به سمت تبلیغات مدیریت شده با هوش مصنوعی احتمالا باعث رشد قابل توجهی در این بخش خواهد شد. مقیاس‌پذیری ابزارهای هوش مصنوعی شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا ارزش دلارهای بازاریابی خود را به حداکثر برسانند، که به طور بالقوه منجر به هجوم بیشتر هزینه‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌هایی مانند TikTok می‌شود.

از آنجایی که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی عادی می شود، روش های سنتی توسعه تبلیغات ممکن است کاهش یابد و اهمیت ادغام یادگیری ماشینی در استراتژی های بازاریابی را بیشتر کند.

نوشته ویتاوتاس والینسکاس

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه