بایگانی‌ها

فعالیت ۹۶۰ هزار فروشگاه ایرانی در اینستاگرام

کسب‌وکارهای نوپا:فعالیت ۹۶۰ هزار فروشگاه ایرانی در اینستاگرام بیانگر حضور چشمگیر کسب و کارها در این پلتفرم است.بر اساس گزارش موسسه یکتا نت مجموع تعداد فروشگاه‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱٫۲ میلیون مورد بوده که ۹۶۰ هزار مورد از فروشگاه‌ها در اینستاگرام فعال هستند.

یکتانت گزارش «بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۲» را منتشر کرده و در روایتی که از این حوزه ارائه کرده سعی داشته که علاوه بر تشریح وضعیت امروز بازاریابی دیجیتال در ایران، داده‌های به‌دست‌آمده از فعالیت‌های تبلیغ‌کنندگان، نمایش‌دهندگان تبلیغ و کاربران ایرانی را بررسی و تحلیل کند و به این ترتیب تصویر کامل‌تری از وضعیت بازاریابی دیجیتال کشور به دست بدهد.

براساس یافته‌های این گزارش از وضعیت دیجیتال مارکتینگ در جهان، در سال ۲۰۲۳ سهم تبلیغات دیجیتال از کل صنعت تبلیغات ۶۸٫۸ درصد بوده که ۵ درصد بیشتر از این سهم در سال ۲۰۲۲ بوده است. در سال گذشته مجموعاً بیش از ۶۳۰ میلیارد دلار هزینه کل تبلیغات دیجیتال در جهان بوده که افزایش ۱۰ درصدی این نوع از تبلیغات نسبت به سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

با توجه به اهمیت فزاینده‌ای که تبلیغات دیجیتال در دنیا پیدا کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات دیجیتال در سال‌های آینده افزایش پیدا کند؛ پیش‌بینی این است که هزینه تبلیغات دیجیتال در پایان سال جاری میلادی به ۶۸۳ میلیارد دلار برسد و دو سال بعد این هزینه تا بیش از ۷۷۰ میلیارد دلار افزایش داشته باشد. این در حالی است که پیش‌بینی‌ می‌شود هزینه تبلیغات به روش‌های غیردیجیتال در سال‌های آینده به روند ثابت و بدون تغییر خود ادامه دهد.

آمارهای جهانی درباره حوزه دیجیتال مارکتینگ حاکی از آن است که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ رفته‌رفته سهم تبلیغات دیجیتال، شامل تبلیغات در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات پیامکی و…، بیشتر شده است. در واقع، در سال ۲۰۱۸ نسبت تبلیغات دیجیتال به تبلیغات غیردیجیتال ۴۸ به ۵۲ درصد بوده است اما در سال گذشته این نسبت به حدود ۶۹ درصد در تبلیغات دیجیتال و ۳۱ درصد در تبلیغات غیر دیجیتال رسیده است. در این گزارش، منظور از تبلیغات غیردیجیتال تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، محیطی یا تبلیغاتی است که در سینما و مطبوعات انجام می‌شود.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه