بایگانی‌ها

وعده انقلابی نرخ بلیت ارزان برای فرانسوی ها

کسب‌وکارهای نوپا:وعده انقلابی نرخ بلیت ارزان برای فرانسوی ها از ۲ ژانویه ۲۰۲۵ اجرایی میشود.ایل دو فرانس اعلام کرده سفر به هر نقطه از شبکه های حمل و نقل عمومی منطقه ای ۲ یا ۲.۵ یورو هزینه خواهد داشت .اداره حمل و نقل عمومی ایل دوفرانس، IDFM، یک “انقلاب” در قیمت گذاری کرایه های مترو، تراموا و قطارهای منطقه ای (RER) اعلام کرده که تحت مدیریت آن در منطقه فرانسه شامل پاریس، پایتخت فعالیت می کنند.

از ۲ ژانویه ۲۰۲۵، تنها دو نوع بلیت وجود خواهد داشت: کرایه هایی که ۲.۵ یورو هزینه دارند که امکان سفر بدون محدودیت در مترو، قطارها و قطارهای منطقه ای RER را فراهم می کند. و کرایه سفر با اتوبوس و تراموا که ۲.۰۰ یورو هزینه دارد. در صورت انتقال بین دو گروه کرایه در سفر، باید برای هر کدام یک بلیط جداگانه خریداری کنند.

یکی از دلایل اصلی تغییر آتی در طرح قیمت گذاری کرایه ها، ساده سازی سیستم پیچیده است که برای کاربران گاه به گاه ناعادلانه تلقی می شد. به عبارت دیگر، همانطور که IDFM می گوید: از ۵۰ هزار کرایه مختلف به تنها ۲ بخش ؛ساده‌سازی بخشی از تلاش‌های مدرن‌سازی برای جذاب‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی برای ساکنان و بازدیدکنندگان ایل دوفرانس است.

به این ترتیب کلاهبرداری، تله های پنهان و زمان از دست رفته در کشف کرایه های مختلف دیگر مشکلی نخواهد بود. دلیل دیگری که مقامات ادعا می کنند پشت این طرح است، تشویق استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی، به ویژه در جوامع بیرونی حومه شهر است. طرح تحرک IDFM ۲۰۳۰ پیش‌نمایش کاهش ۱۵ درصدی تعداد خودروهای شخصی در جاده‌های منطقه‌ای تا پایان دهه را دارد. هدف سیستم ساده‌شده کرایه، تکمیل فرآیند انسجام سرزمینی و منطقه‌زدایی در منطقه ایل دوفرانس است که با معرفی گذرنامه ماهانه ناویگو آغاز شد.

تا به حال، ساکنان جوامع دورافتاده مجبور بودند برای رفت و آمد به پاریس هزینه های بیشتری بپردازند. این اصلاحات در واقع از طریق خود تأمین مالی خواهد شد، اما به این امید بستگی دارد که نرخ استفاده از حمل و نقل عمومی را ۱ تا ۲ درصد افزایش دهد.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه