بایگانی‌ها

کسب و کارهای ریخته گری در خارج از شهر اصفهان

کسب‌وکارهای نوپا:کسب و کارهای ریخته گری در خارج از شهر اصفهان به کارشان ادامه می دهند.نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۱۰۰ واحد صنفی ریخته‌گری این شهر با اختصاص ۵۰ هکتار زمین در گام دوم شهرک صنعتی شمال اصفهان(دهق) به زودی به این محل منتقل می‌شوند.

سید امیر سامع افزود: این واحدهای فعال در اصفهان باید هر چه زودتر از شهر اصفهان خارج و به شهرک‌ صنعتی شمال اصفهان منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشاغل بر حسب نوع کاری که انجام می‌دهند باید مناسب جانمایی شوند، اظهار کرد: ریخته‌گری یکی از همین مشاغل است و ذوب و بخار ناشی از دود این حرفه موجب آزار کارگران و نیز کارگاه‌های هم مجاور می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: واحدهای ریخته‌گری جزو دسته اول مشاغلی است که باید در ساماندهی مشاغل با اولویت جابه جا شوند و در ۲ سال گذشته نیز جابه‌جایی کارگاه‌های ریخته‌گری جزو دغدغه استانی و شهری بوده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در مرحله نخست یک زمین ۵۰ هکتاری در شمال اصفهان(دهق) به این کار اختصاص یافت و برخی صنوف در این محل مستقر شدند.

سامع اضافه کرد: در حال حاضر ۹۰ واحد ریخته‌گری در غرب و شمال شهر اصفهان وجود دارد که واحدهای صنفی‌شان مناسب کار در فضای شهری نیست و باید به بیرون از شهر منتقل شوند.

وی گفت: به تازگی ۵۰ هکتار دیگر برای تاسیس گام دوم شهرک صنعتی بزرگ با همکاری حفاظت محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی، فرمانداری و شهرداری اصفهان به این شغل اختصاص یافت تا با واگذاری زمین‌ها و ساخت کارگاه، ظرف یکسال آینده شاهد انتقال تمامی کارگاه‌های این حرفه باشیم.

وی تاکید کرد: با انتقال این صنف به شمال شهر اصفهان، علاوه بر کاهش آلودگی ایجاد شده از این شغل، کارگاه‌ها استاندارد می‌شوند و با آسودگی خاطر به کسب و کار خود می‌پردازند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود صاحبان واحدهای ریخته‌گری سطح شهر هر چه زودتر از این فرصت واگذاری زمین و تسهیلات استفاده کنند زیرا این آخرین بار است که برای ساماندهی این حرفه زمین اختصاص پیدا می‌کند و پس از آن با کارگاه‌های موجود در سطح شهر برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: کارگاه‌های ریخته‌گری بیشتر در شمال و غرب شهر اصفهان و در مناطق ۲ (موزاییک‌سازان)، ۹ و ۱۱ قرار دارند که واگذاری این زمین‌ها یک ماه آینده آغاز می‌شود.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه