کسبوکارهای نوپا:پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو در ماههای اخیر حاشیههای بزرگی را از سر گذرانده است. چندی پیش این پلتفرم به دلیل انتشار بدون مجوز سریال «تاسیان» ساخته تینا پاکروان تا توقیف پیش رفت و بعد از مدتی دوباره فعالیتهایش را شروع کرد.در روزهای اخیر نیز شیوه جدیدی را برای فروش اشتراک خود آغاز کرده که آن هم با واکنشهای گسترده روبهرو شده است. ماجرا از این قرار است که کاربران این پلتفرمها به این موضوع اعتراض داشتند که چرا با وجود پرداخت هزینه برای خرید اشتراک باید حین تماشای محتوای این پلتفرمها تبلیغات ببینند.
حالا فیلیمو برای پاسخ به این اعتراضها امکان خرید اشتراکی را فراهم کرده که تبلیغات در آن نمایش داده نشود. یعنی اینکه کاربران علاوه بر انتخاب مدت زمان اشتراک، یعنی یکماهه، ۳ ماهه، ۶ماهه و یک ساله، میتوانند انتخاب کنند که فیلمها و سریالها را همراه با نمایش تبلیغات ببینند یا بدون تبلیغات. در صورتی که بخواهند اشتراک بدون تبلیغات را خریداری کنند باید ۷۰درصد گرانتر از حالت عادی پول پرداخت کنند.
اشتراک سهماهه عادی با تبلیغ ۴۹۸هزار تومان است و اشتراک سهماهه بدون تبلیغ ۸۴۸هزار تومان. این شیوه قیمتگذاری در این روزها به مذاق کاربران بسیاری خوش نیامده و میگویند این اتفاق بهتنهایی خیلیها را بهسمت استفاده غیرقانونی از برنامهها، سریالها و فیلمهای رسانههای صوت و تصویر فراگیر سوق میدهد.رصدها نشان میدهد کاری که فیلیمو انجام داده غیرقانونی نیست و ساترا پیشتر دستورالعملی را تدوین کرده که بر اساس آن پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی مکلف به فراهم نمودن اشتراک پریمیوم و اشتراک مبتنی بر تبلیغات هستند.
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه