کسبوکارهای نوپا:کسبوکارهای کوچک با چالشهای متعددی روبرو هستند که میتواند مانع رشد آنها شود و حتی منجر به شکست آنها شود. مسائل رایج شامل سوء مدیریت مالی، مشکل در جذب و حفظ مشتریان، چالشهای استخدام و مدیریت کارمندان و پیمایش در فضای رقابتی است. علاوه بر این، صاحبان کسبوکارهای کوچک اغلب با مشکلات جریان نقدی، بازاریابی با بودجه محدود و همگام شدن با فناوری دست و پنجه نرم میکنند.
راهاندازی یک کسبوکار کوچک و تبدیل یک اشتیاق یا ایده به چیزی بزرگتر، برای بسیاری از استرالیاییها یک رویا است. رئیس خود بودن و ساختن چیزی از صفر میتواند فوقالعاده ارزشمند باشد – اما همیشه مسیر هموار نیست. صاحب یک کسبوکار کوچک بودن نیز میتواند فوقالعاده چالشبرانگیز باشد و نیاز به سختکوشی و فداکاری زیادی دارد، گذشته از بودجه، برنامهریزی و شانس. بهترین راه برای تضمین موفقیت کسبوکارتان – و جلوگیری از اینکه جزو ۶۰ درصد از کسبوکارهای استرالیایی باشید که در سه سال اول خود تعطیل میشوند – این است که آماده باشید. برای کمک به شما در این زمینه، این خلاصه از ۱۰ چالش رایج که صاحبان کسبوکار با آن مواجه هستند را گردآوری کردهایم که باید در مورد آنها بدانید:
۱. دسترسی محدود به پول نقد برای رشد مالی هر کسبوکاری برای راهاندازی و اداره به سرمایه نیاز دارد، اما گاهی اوقات حتی وقتی ایده خوبی دارید، دریافت بودجه میتواند دشوار باشد. امتیاز اعتباری محدود مانعی است که بسیاری از افراد باید از آن عبور کنند و وقتی این را با یک مدل کسبوکار و پیشینه مالی اثبات نشده ترکیب میکنید، دریافت وام از هر بانک یا طلبکاری میتواند دشوار باشد.
۲. نداشتن طرح کسب و کار ممکن است وسوسه شوید که هنگام شروع یک کسب و کار جدید، به اعماق ماجرا بروید، اما باید قبل از تهیه یک طرح کسب و کار قوی و حساب شده، از هرگونه تصمیم گیری خودداری کنید. این به شما چارچوبی برای نحوه اداره کسب و کار شما میدهد و برای ادامه مسیر پس از درگیر شدن در عملیات روزمره، به ویژه اگر منابع انسانی محدودی دارید، بسیار مهم است. به گردش کار و نحوه مدیریت فعالیتهای مهم از جمله مدیریت جریان نقدی، همکاری با تامینکنندگان و فروشندگان، آموزش کارکنان و ارائه مداوم خدمات یا محصولات با کیفیت بالا فکر کنید. با داشتن یک استراتژی در ابتدا، در موقعیت بهتری برای مدیریت تصویر بزرگتر، سنجش کسب و کار خود در برابر رقبا و آمادگی برای طیف وسیعی از سناریوها خواهید بود.
۳. مشکلات جریان نقدی گذشته از بودجه سرمایهای که برای شروع کسب و کار خود نیاز دارید، باید در مورد نحوه مدیریت جریان نقدی نیز فکر کنید تا بتوانید هزینههایی مانند هزینههای سربار و دستمزد را کنترل کنید. هر کسب و کاری برای ادامه فعالیت خود به پول نیاز دارد، بنابراین شما به سیستمی نیاز دارید تا از پرداخت سریع فاکتورها اطمینان حاصل کنید تا خود را در موقعیت مالی ناپایدار و ناتوانی در ادامه کار نبینید.
۴. دشواری در استخدام کارکنان با استعداد کارکنان پرشور، سخت کوش و وفادار میتوانند عامل موفقیت یک کسب و کار باشند، اما جذب این نوع کارکنان زمانی که یک کسب و کار جدید هستید و در مقابل سایر شرکتهای باسابقهتر که ممکن است بتوانند حقوق و شرایط بهتری ارائه دهند، قرار دارید، دشوار است. جذب کارکنان مناسب نیز فقط آغاز کار است – پس باید در نظر بگیرید که چگونه کارگران خود را حفظ کنید و از رفتن آنها به رقبای بزرگتر جلوگیری کنید.
۵. مشکل در متمایز شدن در بازار صحبت از رقابت شد، سایر مشاغل باسابقهتر در بازار شما میتوانند علاوه بر تخلیه بالقوه استعدادها، سردردهای دیگری برای شما ایجاد کنند. آنها همچنین میتوانند مشتریان شما را جذب کنند. بنابراین باید به روشنی و با دقت در مورد آنچه کسب و کار شما بالاتر از بقیه ارائه میدهد، فکر کنید. بدون یک نقطه فروش منحصر به فرد، که توسط یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات قوی پشتیبانی میشود، در معرض خطر ناپدید شدن در کنار مشتریان هدف خود قرار خواهید گرفت.
۶. از دست دادن اشتیاق برای کسب و کار همه وقتی برای اولین بار یک کسب و کار جدید راه اندازی میکنند، هیجان زده میشوند، اما چگونه میتوان این اشتیاق را زنده نگه داشت وقتی که کار طاقت فرسای اداره امور روزمره به واقعیت تبدیل میشود. گاهی اوقات دیدن فراتر از لیست بیپایان کارهایی که با اداره یک کسب و کار همراه است، میتواند دشوار باشد، اما یافتن راهی برای زنده نگه داشتن آن جرقه هیجان نیز بسیار مهم است تا کارکنان شما با انگیزه بمانند و مشتریان شما احساس الهام کنند.
۷. تغییر به یک مدل کسب و کار جدید همانطور که بسیاری از صاحبان مشاغل در دوران اخیر در طول همه گیری متوجه شدند، گاهی اوقات شرایط میتواند به طرز چشمگیری تغییر کند و شما مجبور به تغییر کسب و کار خود شوید. شاید لازم باشد یک محصول یا خدمات جدید ارائه دهید، یا به روشی جدید اداره کنید، یا حتی در یک صنعت جدید فعالیت کنید. شاید به این معنی باشد که باید کسب و کار خود را به صورت آنلاین منتقل کنید یا راه جدیدی برای ارتباط با مشتریان خود پیدا کنید. هر اتفاقی که بیفتد، انعطافپذیر ماندن و آماده بودن برای هر احتمالی کلیدی است.
۸. اتکای بیش از حد به تعداد کمی از مشتریان ثابت مشتریان وفادار و ثابت قدم برای هر کسب و کاری موهبتی هستند و باید مورد احترام و قدردانی قرار گیرند – اما تکیه بیش از حد به این مشتریان ثابت خطرناک است زیرا اگر ناگهان ناپدید شوند، میتواند برای کسب و کار شما فاجعهبار باشد. حتی اگر منابع و کارکنان محدودی دارید، مهم است که به دنبال راههایی برای نوآوری و تنوع بخشیدن به کسب و کار خود باشید تا به طور مداوم مشتریان جدید جذب کنید و محصولات یا خدمات جدیدی ارائه دهید.
۹. کاهش سود در بحبوحه افزایش هزینههای عملیاتی این یک محاسبه ساده است: وقتی هزینههای شما افزایش مییابد و درآمد شما کاهش مییابد، به دردسر میافتید. بسیاری از هزینهها (مانند مواد اولیه، نیروی کار، حمل و نقل و خدمات رفاهی) بسته به بازار میتوانند متفاوت باشند، به خصوص که بسیاری از تأمینکنندگان کمهزینهتر تمایل دارند مشتریان بزرگتر را ترجیح دهند، بنابراین ممکن است مجبور شوید با گزینههای گرانتر کار کنید. این میتواند حاشیه سود کسب و کار شما را در مدت زمان شگفتآوری کوتاه از بین ببرد، بنابراین مهم است که در مورد آنچه میتوانید از عهده آن برآیید واقعبین باشید و برای بهترین نرخهای ممکن مذاکره کنید.
۱۰. عدم درک مدیریت مالی اکثر افرادی که کسب و کار جدیدی را شروع میکنند، پیشینهای در حسابداری یا دفترداری ندارند، بنابراین پیگیری امور مالی میتواند زمانبر و استرسزا باشد. پیگیری مدارک، به خصوص در مورد پرداخت مالیات، مهم است، اما این امر اغلب میتواند شما را از سایر فعالیتهای مهم تجاری از جمله گسترش فهرست محصولات، تمرکز بر ارائه محصولات با ارزش بالاتر و بهبود روابط با مشتری منحرف کند.
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه