کسبوکارهای نوپا:وسیله نقلیه الکتریکی جدید شرکت هوندا تحول اساسی در کسب وکار خودرو سازی ایجاد خواهد کرد. بر این اساس هوندا به تازگی با چیزی کمی غیرمنتظره وارد عرصه تحویل شهری شده است: یک وسیله نقلیه الکتریکی چهار چرخ که برای پیمایش مسیرهای دوچرخهسواری در کنار دوچرخهسواران طراحی شده است.نشان دهنده پاسخ هوندا به سردرد رو به رشد تحویل در آخرین مایل در شهرهای شلوغ است. شرکتهای تحویل شهری با مشکلی دست و پنجه نرم میکنند که مدام بدتر میشود. کامیونهای تحویل سنتی زمان بیشتری را در ترافیک گیر میکنند تا اینکه بستهها را تحویل دهند. در همین حال، انتظارات مصرفکنندگان برای تحویل سریعتر همچنان رو به افزایش است. آمازون و UPS در حال حاضر آزمایش گزینههای کوچکتر و چابکتری را آغاز کردهاند که میتوانند با استفاده از زیرساختهای دوچرخه از ترافیک عبور کنند.
استراتژی توان قابل تعویض هوندا با استفاده از سیستم باتری Mobile Power Pack خود، eQuad را تغذیه میکند. این واحدهای ۲۲ پوندی به سرعت از طریق طراحی مجهز به دسته، تعویض میشوند. رانندگان میتوانند باتریهای تازه را در محفظهای که در پشت کابین خلبان قرار دارد، قرار دهند، مشابه سیستمهایی که توسط گوگورو و زنو استفاده میشوند. eQuad بزرگ با حداکثر بار، با یک بار شارژ کامل تا ۲۳ مایل حرکت میکند. هوندا همچنان به آزمایش برد مدل کوچکتر ادامه میدهد و قول مشخصات فنی را به زودی میدهد.
بهرهوری انرژی از طریق ترمز احیاکننده افزایش مییابد، که در هنگام کاهش سرعت، انرژی را جذب کرده و آن را به باتری بازمیگرداند. ترمزهای پارک خودکار، ویژگیهای ایمنی را به این مجموعه اضافه میکنند. جاهطلبیهای نرمافزار محور هوندا در طول اعلامیه خود بر معماری نرمافزار محور eQuad تأکید میکند. این شرکت از طریق بهروزرسانیهای بیسیم، «ارزش و بهبود مداوم در طول عمر خودرو» را وعده میدهد، اگرچه قابلیتهای خاص هنوز تعریف نشدهاند. کابین خلبان شامل یک صندلی دوچرخه استاندارد، پدالها، شیشه جلو و صفحه نمایش ناوبری است. هوندا یک سایبان با پوشش UV و گزینههای رنگ سرامیکی، به علاوه یک فن تهویه و محفظه کامل جلویی برای راحتی راننده طراحی کرد. مدل ناوگان به عنوان سرویس فستپورت به عنوان یک پلتفرم ناوگان به عنوان سرویس عمل میکند و نه فقط فروش وسایل نقلیه. مدل تجاری شامل باتریهای قابل تعویض، کانتینرهای بار، برنامههای تعمیر و نگهداری و داشبوردهای مدیریت ناوگان مبتنی بر هوش مصنوعی با بینش عملیاتی بلادرنگ است. اتصال پریمیوم، خدمات مبتنی بر ابر ایمن و بهروزرسانیهای نرمافزاری یکپارچه را امکانپذیر میکند. فستپورت در حال حاضر با شرکتهای بزرگ لجستیک در آمریکای شمالی و اروپا برای برنامههای آزمایشی قبل از راهاندازی تولید همکاری میکند.
خوزه ویزوگرود، مدیر کل و عضو بنیانگذار فستپورت، گفت: «تیم فستپورت خستگیناپذیر برای ایجاد فستپورت eQuad، یک جایگزین بدون انتشار گازهای گلخانهای برای ونهای تحویل، تلاش کرده است که چالش لجستیک شهری در آخرین مایل را با برآورده کردن نیازهای ساکنان شهری که انتظار تحویل بستهها، مواد غذایی و سایر اقلام را دارند، حل میکند.» «با بهرهگیری از دانش عمیق طراحان و مهندسان هوندا در ایالات متحده، Fastport eQuad گواهی بر تعهد هوندا به پیشبرد آیندهای پایدارتر از طریق راهحلهای نوآورانه حمل و نقل است.» خانه تولید غیرمنتظره هوندا قصد دارد تولید خود را در ایالات متحده در مرکز تولید عملکرد خود در اوهایو آغاز کند.
این مرکز نشاندهنده یک تغییر چشمگیر برای این کارخانه تخصصی و صنعتگران آن است که پیش از این سوپراسپرت Acura NSX با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار و سرعت ۱۹۱ مایل در ساعت را به صورت دستی مونتاژ میکردند. PMC همچنین از زمان افتتاح در سال ۲۰۱۶، خودروهای Acura PMC Edition، خودروی الکتریکی پیل سوختی CR-V e:FCEV و خودروهای مسابقهای Honda Performance Development را تولید کرده است. هوندا معتقد است که این تجربه با تولید تخصصی و با حجم کم، این مرکز را برای تولید خودروهای میکروموبیلیتی ایدهآل میکند.
اولین تحویلها در اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز میشود و تولید انبوه در تابستان ۲۰۲۶ افزایش مییابد. هوندا، eQuad را به عنوان پایه و اساس محصولات حمل و نقل اضافی قرار میدهد، زیرا Fastport به بازارهای جدید حمل و نقل کوچک در سراسر آمریکای شمالی و اروپا گسترش مییابد. eQuad با توجه به افزایش تقاضای مصرفکنندگان برای تحویلهای سریعتر و مکرر، به حل مشکل ازدحام شهری میپردازد. تحویل در آخرین مایل، یکی از پیچیدهترین و پرهزینهترین بخشهای لجستیک است و هوندا قصد دارد از طریق راهحلهای حمل و نقل کوچک هدفمند، عملیات را متحول کند.
نوشتهی آلیوس نوریکا
افزودن دیدگاه