کسبوکارهای نوپا: آیا تا به حال به قدرت «برندسازی شخصی» برای پیشبرد اهدافتان فکر کردهاید؟ شاید این مفهوم در نگاه اول بحثبرانگیز به نظر برسد، اما بر اساس دیدگاههای نوین، برندسازی شخصی برای رهبران سازمانهای غیرانتافعی، نه تنها خودخواهانه نیست، بلکه ابزاری کلیدی و «استراتژیک» برای تقویت مأموریت و پایداری سازمان است. این ارتباط انسانی است که تعامل عمیقتر، اعتماد پایدارتر و انگیزه بیشتری را برای حمایت ایجاد میکند.
کارشناسان میگوید، باید همواره به یاد داشت که:
«مردم هرچند به اهداف یک سازمان کمک میکنند، اما با انسانهای آنجاست که ارتباط برقرار میسازند.»
اهل فن معتقدند که ساختن یک برند شخصی معتبر به معنای خودنمایی نیست؛ بلکه فرصتی است تا:
* شور و اشتیاق شخصی خود را به مأموریت سازمان گره بزنید.
* ارتباط خود با تیم و افرادی که به آنها خدمت میکنید را برجسته سازید.
* با به اشتراک گذاشتن جنبههای شخصی (و نه خصوصی) از خودتان (مانند تجربیات، درسآموختهها یا علایق)، چهرهای انسانیتر، قابل اعتمادتر و قابل درکتر ارائه دهید.
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه