“آژنگ نیوز”:پس از دههها گمانهزنیهای بیاساس، مکدونالد بالاخره به یکی از عجیبترین اسرار فرهنگ عامه در تمام دوران پایان داد. گریماس، آن لکه بنفش دوستداشتنی که نسلهاست عضوی از خدمه مکدونالدلند است،… یک جوانه چشایی است. بله، درست خواندید. یک جوانه چشایی غولپیکر و انساننما که به نحوی توانسته میلیونها نفر را در سراسر جهان مجذوب خود کند.
خودِ رونالد مکدونالد، بِردیِ سحرخیز – نمادِ خوشقیافه منوی صبحانه – و هامبورگلارِ شیطون که ماموریتش جمعآوری هرچه بیشتر برگر است، وجود دارند. اما در حالی که هر کدام از آنها نقشی دارند، هیچکدام به اندازه گریماس بحثهای آخر شبی زیادی را برانگیختهاند. حالا که این معما حل شده، به نظر میرسد یک چیز قطعی است: چه او یک آدم معمولی باشد، چه یک دوست، یا مشهورترین حس چشایی دنیا، گریماس همیشه جایگاه ویژهای در قلب (و فیدهای اینستاگرام) طرفداران مکدونالد در همه جا خواهد داشت.
باید اشاره کرد که ایده «جوانههای چشایی غولپیکر و انساننما» یک مفهوم مجازی یا هنری است که مک دونالد آن را برای تبلیغ کسب وکارش مورد استفاده قرارداده است، نه یک مفهوم تحتاللفظی. انسانها جوانههای چشایی بزرگ و قابل مشاهدهای ندارند، بلکه ساختارهای کوچکی به نام جوانههای چشایی دارند که در زبان و سایر قسمتهای دهان تعبیه شدهاند. این جوانههای چشایی حاوی سلولهای گیرنده چشایی هستند که پنج طعم اساسی را تشخیص میدهند: شیرینی، ترشی، شوری، تلخی و گس.
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه