بایگانی‌ها

مدل کسب و کار هوش مصنوعی

کسب‌وکارهای نوپا:آیابرای مدل کسب و کار هوش مصنوعی آینده ای با حاشیه صفر در راه است؟در واقع چشم انداز هوش مصنوعی در حال تغییر لرزه ای است و مدل کسب و کار شرکت های هوش مصنوعی با چالش های بی سابقه ای مواجه است.

به گفته آیدان گومز، مدیرعامل Cohere، این صنعت به دلیل رقابت شدید و دامپینگ قیمت، به سمت «کسب و کار حاشیه صفر» در حال حرکت است. شرکت‌هایی مانند OpenAI، Anthropic و Google میلیاردها دلار برای آموزش مدل‌هایی مانند GPT-4 و Claude هزینه می‌کنند، اما هزینه توسعه این مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی بسیار بیشتر از درآمد آنهاست. گومز هشدار می‌دهد که مدل کسب‌وکار فعلی، متکی به فروش دسترسی API به مدل‌های هوش مصنوعی، ناپایدار است. “این مانند یک تجارت با حاشیه صفر خواهد بود زیرا دامپینگ قیمت بسیار زیاد است. مردم مدل را مجانی را ترجیح می دهند.» در حالی که تقاضا برای فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است، انتظار می‌رود که حاشیه‌ها کم باشد و آن را به یک «بازی واقعاً دشوار» برای درآمدزایی شرکت‌ها تبدیل کند. مطمئن ترین استراتژی برای بهبود مدل های هوش مصنوعی، افزودن قدرت محاسباتی بیشتر است که نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در سخت افزار است. این منجر به رقابتی به سمت پایین شده است و شرکت ها قیمت ها را برای حفظ کاربران کاهش می دهند.

OpenAI و Google قبلاً قیمت‌های دسترسی به مدل‌های هوش مصنوعی خود را کاهش داده‌اند، در حالی که متا مدل‌های منبع باز خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. گومز معتقد است که محصولات می‌توانند در بلندمدت راهی معنادار برای درآمدزایی باشند، اما در حال حاضر، مدل‌های هوش مصنوعی ضرر می‌کنند. در حالی که مایکروسافت و گوگل می‌توانند یارانه بدهند یا از این ضرر عبور کنند، استارت‌آپ‌هایی مانند Cohere در تلاش هستند تا سرپا بمانند. روند دامپینگ قیمت و مبارزه برای درآمدزایی احتمالا ادامه خواهد داشت، زیرا صنعت هوش مصنوعی به طور فزاینده ای کالایی می شود. این ممکن است منجر به ادغام بازار شود و شرکت‌های بزرگ‌تر شرکت‌های کوچک‌تر را خریداری کنند تا جای پایی در بازار پیدا کنند. تغییر به سمت یک مدل کسب و کار با حاشیه صفر نیز ممکن است منجر به تاکید بیشتر بر توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، به جای فروش ساده دسترسی API به مدل‌های هوش مصنوعی شود. این می تواند به جریان های درآمدی جدید و مدل های تجاری برای شرکت های هوش مصنوعی منجر شود. آینده استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی نامشخص است و باید دید که آیا آنها می‌توانند خود را با چشم‌انداز در حال تغییر وفق دهند و یک مدل کسب‌وکار پایدار پیدا کنند یا خیر.

گروه کسب و کار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه