بایگانی‌ها

لویی ویتون امروزه یک کسب و کار موفق وبا ارزش ترین برند مد لوکس جهان

کسب‌وکارهای نوپا:لویی ویتون امروزه یک کسب و کار موفق وبا ارزش ترین برند مد لوکس جهان است و اکثر مردم جهان می توانند مونوگرام نمادین “LV” را تشخیص دهند. اما چیزی که مردم نمی دانند این است که این شرکت چند میلیارد دلاری توسط مردی بی خانمان راه اندازی شد که تحصیلات رسمی نداشت.

لویی ویتون یک کارآفرین و طراح فرانسوی بود که نامش در دنیای مد به نماد تبدیل شده است. هنگامی که ناپلئون در سال ۱۸۵۲ عنوان امپراتور فرانسوی ها را به خود اختصاص داد، همسرش لویی ویتون را به عنوان جعبه ساز و بسته بندی شخصی خود استخدام کرد. این دروازه‌ای را برای ویتون به طبقه‌ای از مشتریان نخبه و سلطنتی ایجاد کرد که در طول زندگی و فراتر از آن به دنبال خدمات او بودند، زیرا برند لویی ویتون به چرم لوکس و برند سبک زندگی امروزی مشهور شد.

در اروپای قرن نوزدهم جعبه‌سازی و بسته‌بندی یک صنعت بسیار قابل احترام و شهری بود. یک جعبه‌ساز و بسته‌بندی، تمام جعبه‌ها را متناسب با کالاهایی که ذخیره می‌کردند و شخصاً جعبه‌ها را بارگیری و تخلیه می‌کردند، می‌سازد. تنها چند سال طول کشید تا ویتون در بین کلاس مد پاریس به عنوان یکی از بهترین شاغلان در صنعت جدید شهرت پیدا کند.

ناپلئون بناپارت کودتا کرد. درست یک سال بعد، او لقب امپراتور فرانسه را با نام سلطنتی ناپلئون سوم به عهده گرفت. استقرار مجدد امپراتوری فرانسه تحت ناپلئون سوم برای ویتون جوان بسیار خوش شانس بود. همسر ناپلئون سوم، ملکه فرانسه، اوژنی دو مونتیخو، کنتس اسپانیایی بود. او پس از ازدواج با امپراطور، ویتون را به عنوان جعبه‌ساز و بسته‌بندی شخصی خود استخدام کرد و او را متهم به «بسته‌بندی زیباترین لباس‌ها به شیوه‌ای نفیس» کرد. او دروازه ای برای ویتون به طبقه ای از نخبگان و مشتریان سلطنتی که در طول عمرش به دنبال خدمات او بودند، فراهم کرد.

برای ویتون، ۱۸۵۴ سالی پر از تغییر و تحول بود. در آن سال بود که ویتون با دختر ۱۷ ساله ای به نام کلمنس-امیلی پاریوکس آشنا شد. نوه‌اش، هنری لوئیس ویتون، بعدها نقل کرد: “در یک چشم به هم زدن او لباس‌های پارچه‌ای و کفش‌های قلاب‌دار یک کارگر را با لباس خواستگاری آن روز عوض کرد. این دگرگونی دیدنی بود، اما نیاز به آگاهی کامل داشت. ویتون و پاریو بهار آن سال، در ۲۲ آوریل ۱۸۵۴ ازدواج کردند. ویتون چند ماه پس از ازدواجش، مغازه مسیو مارشال را ترک کرد و کارگاه جعبه سازی و بسته بندی خود را در پاریس افتتاح کرد. تابلوی بیرون مغازه نوشته بود: “به طور ایمن شکننده ترین اشیاء را بسته بندی می کند. متخصص در بسته بندی مد.”

چهار سال پس از افتتاح مغازه خود، ویتون یک چمدان کاملاً جدید را عرضه کرد. به جای چرم، از یک فوم خاکستری ساخته شده بود که سبک تر، بادوام تر و در برابر آب و بو غیر قابل نفوذ تر بود. با این حال، نکته کلیدی فروش این بود که برخلاف تمام صندوق‌های قبلی که گنبدی شکل بودند، چمدان های ویتون مستطیل شکل بودند که باعث می‌شد آن‌ها روی هم چیده شوند و برای حمل و نقل از طریق وسایل حمل‌ونقل جدید مانند راه‌آهن و کشتی بخار بسیار راحت‌تر شوند. اکثر مفسران چمدان ویتون را تولد چمدان مدرن می دانند.

چمدان جدید فوراً موفقیت تجاری خود را نشان داد، و پیشرفت در حمل و نقل و گسترش سفر باعث افزایش تقاضا برای چمدان ویتون شد. در سال ۱۸۵۹، برای برآورده کردن خواسته‌هایش برای چمدان‌هایش، به یک کارگاه بزرگ‌تر در آسنیر، روستایی خارج از پاریس، گسترش یافت. تجارت رونق داشت و ویتون سفارشات شخصی را نه تنها از خانواده سلطنتی فرانسه، بلکه از اسماعیل پاشا، خدیو مصر نیز دریافت کرد.

در عرض چند ماه، او یک مغازه جدید در یک آدرس جدید، 1 Rue Scribe ساخته بود. همراه با آدرس جدید، تمرکز جدیدی نیز بر روی تجمل ایجاد شد. Rue Scribe که در قلب پاریس جدید واقع شده است، محل استقرار باشگاه معتبر جوکی بود و حس اشرافیت بیشتری نسبت به مکان قبلی ویتون در آسنیر داشت. در سال ۱۸۷۲، ویتون طرح جدید چمدان با فوم بژ و راه راه قرمز را معرفی کرد. طراحی ساده و در عین حال مجلل جدید برای نخبگان جدید پاریس جذاب بود و آغازی برای تجسم مدرن لیبل لویی ویتون به عنوان یک برند لوکس بود.

برای ۲۰ سال بعد، ویتون در 1 Rue Scribe به فعالیت خود ادامه داد و چمدان های لوکس و باکیفیت را نوآوری کرد تا اینکه در ۲۷ فوریه ۱۸۹۲ در سن ۷۰ سالگی درگذشت.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه